![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så mye militære kontakter dere har der oppe, så kunne dere kanskje lokke over noen skjeldenheter fra "over there" ?
Tenker på en eller flere av disse: B1, B2, B52, C5, C17, KC10? B'ene er virkelig noe vi skjelden ser på disse kanter ![]() Men de er kanskje opptatt på andre fronter ? ![]() Last edited by LN-SEK; 05-12-2007 at 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva med å få opp noe av det som er på Aviodrome?
De har jo en flydyktig Catalina (Forsvaret klarte jo det mesterstykket å gjøre en Cat flydyktig på Gardermoen i 1994 og så sette den på statisk display på museum...), DC-2, DC-3, Fokker Friendship, Fokker S.14, An-2 for å nevne noen. Det finnes også et vell av sivile DC-3er (og én Lisunov Li-2) som sikker flyr oppover. Russkije Vitjazi var på Gardermoen i 1994 og de bare rå. Jeg kjenner mer enn én som stiller som tolk ![]()
![]() |
#43 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nå som Russlang har blitt ivrige på å vise frem sine militære ferdigheter igjen, burde det ikke være altfor vanskelig å få dem til å møte opp med noe russisk materiell?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
Var demoflygning med C-17 i Roskilde, en bra oppvisning med et fly som ikke altfor mange har sett tidligere. Eders Knut Erik |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
ÅÅÅ ja! C-17!
![]() |
#46 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
VC10, har vært flere ganger i Nordnorge siste 2 uker (BO,EV, DU)
![]() ellers vil jeg se experimental og amfibiefly..
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
VC-10 ruuuuuuuuuules!
![]() |
#48 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Masse gode forslag! Jeg ønsker å få med de faste norske flyshow deltagere. Ønsker også noe av de faste NATO landene sine fly som bruker Bodø. Få også med finnene og svenske JAS. Hadde dere fått tyske Mig opp hadde det vært skikkelig flot. Bare noen tanker som dere kan ta med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
U2 hadde gjort seg igjen i Bodø. Noen som vet om det er noen flyvedyktige igjen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Jada, NASA har noen. Jeg så en i Costa Rica for et par år siden
![]() |
#52 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
mange fine kreative forslag her. Jeg vil fremfor alt slutte meg til hva Håvard (yakofnorway) sier med å være lojale mot norske aktører. Vi som opererer fly i oppvisningssammenheng her i landet sliter med et stadig høyere kostnadsnivå og er avhengig av å fly på de få flystevnene som er i Norge. Vi er klar over at aktører i land med store bedrifter som eiere eller sponsorer rundt oss kan tilby fly på gunstigere betingelser. Jeg mener ikke at vi skal utelukke utenlandske deltagere, vi har jo tross alt et begrenset (men slett ikke dårlig) utvalg av fly og piloter her i landet, men resultatet av å ikke prioritere og bruke nasjonale aktører kan bli at flyene etterhvert forsvinner ut av landet. Det hadde vel vært synd, eller? ![]() - Thore |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Då är helgen inbokad och turen går (troligen) med Cessna SE-ESD Stockholm-Arvika-Trondheim-Bodø och retur Bodø-Luleå-Sundsvall-Stockholm
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
Et godt flystevne for meg har en blanding av de velkjente norske og mer og mindre nye utenlandske innslag. Etter å ha fått med meg noen stevner i Danmark så lurer jeg på hvorfor det ikke er flere svensker og nordmenn som flyr oppvisninger der. Er det mye ekstra arbeide å ordne med tillatelser for norsk pilot/fly å drive oppvisninger i feks Danmark eller er det meste i orden bare dere har norsk godkjenning? På et norsk stevne blir en tomotors KZ "Folke Bernadotte" et eksotisk innslag mens de to norske Harvardene er nye for mange svensker og dansker. Blant norske fly jeg gjerne skulle sett i lufta er gyrokopterne - ikke noen voldsom oppvisning, bare et par runder fram og tilbake over stripa med kort landing og take-off. Noe jeg liker ved Jarlsbergstevnene er at de flyr ultralette og mikro fly i "racetrack" og viser dem fram, ikke noen avansert flygning, men vi får se forskjellen mellom maskinene enten det er motorisert tørkestativ eller siste nytt i glassfiber. I Bodø kunne jeg godt tenkt meg et gjensyn med polske "Team Iskra", de flyr en bra oppvisning med fire polske jettreningsmaskiner. Statisk - hva med om russerne kunne sende en "Bear" - jeg så noen slike på flyplassen i Goa og det er en imponerende sak. Passer fint sammen med Starfighteren som Kald Krig minne og hva med en overflyging sammen med en norsk Orion for å vise samarbeid om overvåking av havet i Nord? Eders Knut Erik Last edited by LN-KEH; 07-12-2007 at 19:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
[spøk]Hva om en Bear fløy forbi fulgt av to norske F16.. skjer jo fra tid til annen uansett[/spøk]
noe russisk hadde vært spennende, kanskje en Beriev 200 kunne drevet litt reklame for seg selv?
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
[spøk]Det er alt en del av showet. Ikke røp mer![/spøk]
![]() |
#57 |
se opp!!
|
![]()
Hei
Håper virkelig dette flystevne blir noe av og at de klarer å ta med noen skikkelige trekkplastre.Amerikanere og russere synes jeg er sjeldent på flystevner her til lands.Eller må de bli noen skikkelige gromlyder fra ww2.Er det,eller kommer det,noen side på nettet der det går ann å se noen oppdateringer om stevnet? Hilsen Rune |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ÜberScanFlyer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
evig optimist
|
![]()
Jurgis Kayris i sin Su-26! Det er helt vanvittig rått hva den mannen gjør med flyet sitt!
![]() |
#60 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
ALLE innspillene går til flystevnekomiteen - og ja, det vil være naturlig å invitere det norske warbird- og acromiljøet! Keep'em coming!
![]() R |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bodø Air Show 2012 | Atlas | Bilder & foto | 6 | 23-06-2012 10:42 |
Bodø Air Show 2012 | Kim777 | Bilder & foto | 12 | 19-06-2012 16:04 |
Bodø Air Show - Uredigert | orhel | Bilder & foto | 4 | 19-06-2012 16:00 |
Bodø Air Show 2008 | kimbo | Bilder & foto | 0 | 03-01-2009 23:59 |
22 p r e v i e w s fra Bodø Air Show | seilfly | Bilder & foto | 26 | 23-06-2008 13:06 |