![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det ligger an til flystevne i Bodø neste sommer, trolig det eneste store i Norge i 2008.
Dette ønskes så stort og bra som mulig. Derfor tar representanter for arrangørene gjerne imot kreative og konstruktive innspill fra forumets iliggende ekspertise i flystevnedeltakelse. Hva mener eller foreslår "dere" (=vi) om: - fly i luften (forslag), static (fly og annet, forslag), andre utstillinger, andre aktiviteter - aktiviteter for hele familien - tilrettelegge for spottere og meget spesielt interesserte - tilrettelegging for publikum (hva var bra eller mindre bra med andre store stevner) - hvilke konferanser eller kurs kan være interessante i dagene før/etter flystevnet? - andre innspill?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er best du tar med deg galne herr Larssen som din makker ved mikrofonen Jumper G5 - Steine gjør seg best til å kjøre på land ved Filtvedt
![]() Viktigste tilretteleggelsen for fotografer er å få sola i ryggen - vi må være på sørsida av flystripa :exclamati
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Når det gjelder fly tar vi gjerne alt, men, "joke aside". Et historisk perspektiv hadde ikke vært dumt. Da tenker jeg f.eks. på siv. og mil. fly som har frekventert Bodø siden 50-tallet. Ju-52 fra LH eller JU-Air, DC-6 fra Atlantic + + +. For spottere kan det jo være en ide med "standplass" på vollen ved C-5. Påmelding og transport fra hovedvakta. Dette blir gøy. Ole B.
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det som kunne trekke folk fra andre deler av landet er om dere har noen trekkplastere, og ikke bare "the usual suspects" - Dakota Norway, Broussarden, F-16 og Hercules og ewn Tiger Moth. Se om dere kan lure over noen russere, Breitling-Constellationjen, noen snadder fra Atlantic Airways etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Står det ikke en Starfighter der oppe som kan brukes som et (av flere) trekkplastre?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Litt unhappy er jeg etter at tyskerene kom til Ryggeshowet med F-4 Phantom for så og la den stå på bakken. Inviter dem under forutsetning av; 1) At de ikke invaderer landet igjen. 2) At de flyr Phantom'en for oss! Breitling's Constellation bifalles og applauderes kraftig. Litt usikker på om de reiser så langt med den, men det er lov å spørre! Med tanke på gamle krigshester man ikke ser så ofte så burde vel Golden Apple's F-86 Sabre være et godt alternativ. Husker den godt da den fløy sammen med et kobbel gamle jetjagere på Gardermoen 94. Hva med Catalina f. eks? Twin Otteren fra Jarlsberg bør jo også ha noe å fare med oppe i nord. Trygve
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee!!! Jules Winnfield 1994 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Dersom man skal fokusere på den Kalde krigen kan man kanskje trekke frem en del av flyene som Norsk Luftfartsmuseum har i sine magasiner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
I tillegg til å få spotters med sola i ryggen er det greit å ikke bli satt på et shelter langt borte fra RWY. Det er mulig andre har andre erfaringer enn meg selv, men de beste bildene jeg fikk fra f.eks. Rygge, var nære RWY i stedet for i "høyden" på et shelter som dessverre stod for langt unna RWY.
Og Jumper: Jeg håper showet blir så tidlig på sommeren som mulig ![]()
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
Rolls Royce Merlin trekker vel alltid en god del interesserte
![]() Informer da gjerne speakerne om at dette er musikk i våre ører, som best nytes uten andre forstyrrelser. Ellers hadde ikke Phantom eller noe russisk vært å forakte. Og skikkelig råe Orion-lowpasser har jeg ennå til gode å se i virkeligheten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Ja! Vær i god tid og sørg for minst to Orion på pass! En fra static display og en som kommer rett fra Andøya og kjører display med static-maskina... Den kan returnere til Andøya igjen mens static-maskina lander.
-Kan brukes som argument for å sørge for at det ikke blir like dyrt som å la to crew få betalt for en hel helg ![]()
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Sånn fra ett spottermessig ståsted er det jo dette med sola i ryggen som er nevnt, men vil også trekke fram litt plass mellom flyene som plasseres på statisk.. Slik at det kan gå ann og få biler av de, uten alt for mye folk og annen "bakgrunnstøy"...
McDonnell Douglas MD-90-30 <A HREF="http://www.flyspotter.no">NSFF Norsk Spotter og Flyentusiast Forening</A> <A HREF="http://www1.airpics.com/search/search.php?string=4075&si=0&st=12&count=10" TARGET=_blank>Mine bilder på Airpics.com</A> <A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=29892">Mine bilder på JetPhotos.net</A> |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det står i linken vi klikker på at det handler om 14. - 15. juni
![]() Drømmer om å få oppleve disse i Norge jeg: Locheed Constellation, Doulas DC-4 og DC-6, even DC-7, samt Heron som var på Røros, og Dragon Rapide, sivilist som jeg er:wink Twin Otter´n fra Jarlsberg er nok realistisk, og hører hjemme i Bodø, men hva med å få oppover en flygende F.27.. ?
![]() |
#15 |
N/A
|
![]()
Mye fine forslag her gitt...
Etter overdosen med F-16 på Rygge, så er iallefall jeg helt klar for gamle fly med drøssevis av sylindre, både i form av V og stjerne..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Rolf
Hva med en titt på denne, her er mye snadder: http://www.classicflight.com/ Som man vil se er dette Air Atlantique. Ole B
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En annen drøm hadde vært Vulcan XH558. De er nå ferdig med ground trials så er det Flight Test Readiness Review som står for døren.
http://www.tvoc.co.uk/default.asp
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Knallgode forslag her, følger de opp. Keep 'em coming!
R
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Inviter folk med hjemmebygde fly! spesielt de med ulike Ez'er.. Gleder meg
![]()
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Rolf
Hva med et opplegg med Air Atlantique Classic Flight på "Fly to Airshow" basis. DC-6 G-APSA Coventry - Stavanger - Bodø retur. Classic Flight selger turen i UK og får inntekter som dekker kostnader for flyvningen. Arrangør i Bodø forhandler en gunstig avtale for hotell/overnatting i Bodø, og passasjerene får gratis adgang til stevnet begge dager og fri adgang til Luftfartsmuseet. Under stopp i Stavanger kan man legge inn besøk på museet på Sola. Tror et slikt opplegg godt kan være "salgbart" i UK. ![]() Ole B.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bodø Air Show 2012 | Atlas | Bilder & foto | 6 | 23-06-2012 10:42 |
Bodø Air Show 2012 | Kim777 | Bilder & foto | 12 | 19-06-2012 16:04 |
Bodø Air Show - Uredigert | orhel | Bilder & foto | 4 | 19-06-2012 16:00 |
Bodø Air Show 2008 | kimbo | Bilder & foto | 0 | 03-01-2009 23:59 |
22 p r e v i e w s fra Bodø Air Show | seilfly | Bilder & foto | 26 | 23-06-2008 13:06 |