![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,268
|
![]()
Mener ganske bestemt at jeg fløy B763 med BA LHR-OSL sommeren '99 i hvert fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
SAS fløy med Boeing 767 mellom LHR og FBU på 1990-tallet. British Airways gjorde det samme, og fortsatte også på OSL en stund. Det stemmer at de brukten den på flight BA767. Men nå er det jo sånn at 737-800, 757-200 og A321 nesten tar like mange passasjerer som 767, så da er det jo ikke så rart at 767 ikke benyttes mer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
Sommer-rutene 1985 og 1986
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
Fra ca april 1993 til mars 1998, deretter overtok MD-90
Quote:
![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Husker godt ja, at BA brukte både B767 og B757 til/fra Norge - og at begge
flytyper var innom på samme dag osv. Herlig med heavy ja..
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,480
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
På slike korte flighter som denne .. hvordan er det med driftskostnader pr tilbudt flysete?
A340 sammenlignet med f,eks 737-700 eller A321 ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Okei, tenkte på IC-versjonen som tok ca. 190?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
Det var bare i 1993 at de brukte de 2 (LN-RCC og SE-DKP) B767-283ER de i to år hadde brukt til Hong Kong og til Sør-Amerika, på Europa-trafikken. Om de var blitt ominnredet før dette, husker ikke jeg. Men så ble de faset ut av flåten.
Og fra 1994 til 1998 var det 1-2 767-300 som fly til London, noen av de siste årene leide de inn ekstra maskiner også til denne trafikken, SE-DKY og -DKZ. Det var vel kanskje disse 2 som hadde 242 seter, eller?
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,480
|
![]()
OY-KDH var vel den foerste som fikk Europa-konfigurasjon .. DKY og DKZ kom vel senere .. husker ikke helt rekkefoelgen paa dette, men KDH var i Star Alliance bemaling og var ofte aa se paa SK512/509.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Ræge
Posts: 200
|
![]()
Jeg har selv flydd med SAS Boeing 747-200 Combi mellom LHR og CPH på åttitallet. Ruten var i utgangspunktet satt opp med DC-8-63. Fløy også med Braathens Boeing 767-200 mellom SVG og FBU.
Koden for Ho Chi Minh er SGN(bagasjetag) eller HCM. Har også flydd HCM til og fra SIN med Boeing 777-200ER fra Singapore Airlines. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Har et notat her som tyder på at ic config lå på mellom 161 og 207(209) for 200er og 300er
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]() Quote:
Den 763ER jeg fløy med FBU-EWR i 1990 hadde 209 seter.
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,480
|
![]()
De skiftet konfigurasjon paa -300'ene flere ganger. De hadde ogsaa et par naskiner med kun en C-klasse kabin .. den hadde rundt 220 seter ..
Den opprinnelige versjonen var vel paa 209 seter .. paa slutten var det vel 197 eller 198 med nye seter .. -200'en hadde 156 seter. Samme som MD82 paa den tiden .... derfor lett aa huske .. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]() Quote:
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,133
|
![]() Quote:
Det er ca det samme som CO har på sine 762ER idag |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
Så skal de ha mye mer galley for at alle skal ha to måltid og gjerne begge med noe varmt, og bestikk og glass og alt skal med. Og i biz-galley er jo faktisk uhyre mye som skal med. Etter alle har vasket ned maten med gratis drikke i alle salg så skal all drikken og maten videre i verden og så har man nok en god del mer avtreden for å gjøre sitt fornødne i, og etter man har slitt ut crew så skal de ha et sted å hvile og da ryker kvadratmeterne fort... ![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Airbus 330 og 340 | Fysikeren | Flyteknisk forum | 11 | 20-09-2010 17:49 |
OSL 20.04 - SAS 330/340 (med bilder inni), Continental 767 og TUI 767 | tafpl | Bilder & foto | 30 | 25-04-2010 13:13 |
A-330 og A 340 OSL 19 april 2010 | JanSev | Bilder & foto | 12 | 20-04-2010 16:06 |
Airbus 330/340 nr 1000 levert | Someone | Flyforum | 0 | 01-08-2009 12:14 |
777 vs 330/340 | Dag Viking | Flyforum | 43 | 05-07-2005 22:42 |