Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-11-2007, 20:09   #21
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,268
Default Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

Mener ganske bestemt at jeg fløy B763 med BA LHR-OSL sommeren '99 i hvert fall.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2007, 22:28   #22
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

SAS fløy med Boeing 767 mellom LHR og FBU på 1990-tallet. British Airways gjorde det samme, og fortsatte også på OSL en stund. Det stemmer at de brukten den på flight BA767. Men nå er det jo sånn at 737-800, 757-200 og A321 nesten tar like mange passasjerer som 767, så da er det jo ikke så rart at 767 ikke benyttes mer.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2007, 22:54   #23
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
Default Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

Quote:
Originally Posted by LTH View Post
BU fløy FBU-SVG og FBU-TRD med 767 en periode i 1984-1985(6)
Sommer-rutene 1985 og 1986
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2007, 23:02   #24
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
Default Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
SAS fløy med Boeing 767 mellom LHR og FBU på 1990-tallet..
Fra ca april 1993 til mars 1998, deretter overtok MD-90

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
British Airways gjorde det samme, og fortsatte også på OSL en stund. Det stemmer at de brukten den på flight BA767.
BA satte inn 767 på FBU i 1997, men da på den som kom inn om kvelden og gikk ut om morgenen, BA 770/761. Men i 1998 kom den på ettermiddagsruta, BA766, og retur til LHR som BA767 Denne ruta fortsatte med 763 over til OSL i hvertfall til 1999, men i 2000 tror jeg det var slutt.[/QUOTE]
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2007, 23:05   #25
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
Default Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

Quote:
Originally Posted by OJB View Post
Det er nå ikke uvanlig med store kjerrer mellom CPH og LHR på denne årstiden.
Jeg har tidligere observert både DC-8 , alle varianter , DC-10 og B767 på LHR i trafikk fra både CPH og ARNLHR , faktisk ved flere årstider når jeg husker etter.
Alt i 1980 da jeg besøkte utsiktsplattformen på LHR for første gang, var det bilder av SAS B747 og DC-10 tatt på LHR til salgs i sjappa på Queens building, så dette er en lang og god tradisjon. Måtte være moro å få en A340 over til London.
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2007, 11:49   #26
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Default Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

Husker godt ja, at BA brukte både B767 og B757 til/fra Norge - og at begge
flytyper var innom på samme dag osv. Herlig med heavy ja..
__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2007, 15:24   #27
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,480
Default Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
. Men nå er det jo sånn at 737-800, 757-200 og A321 nesten tar like mange passasjerer som 767, så da er det jo ikke så rart at 767 ikke benyttes mer.
Njaaa .... Europaversjonen til SAS hadde 242 seter, hvis jeg husker rett .. omtrent det samme antall seter som BU hadde i sine -200'er, og det ville nok vaert enda flere hvis SAS hadde fortsatt med 767 i Europa ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 28-11-2007, 15:30   #28
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

På slike korte flighter som denne .. hvordan er det med driftskostnader pr tilbudt flysete?
A340 sammenlignet med f,eks 737-700 eller A321 ?
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2007, 16:08   #29
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Njaaa .... Europaversjonen til SAS hadde 242 seter, hvis jeg husker rett .. omtrent det samme antall seter som BU hadde i sine -200'er, og det ville nok vaert enda flere hvis SAS hadde fortsatt med 767 i Europa ..
Okei, tenkte på IC-versjonen som tok ca. 190?
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2007, 16:46   #30
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
Default Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Okei, tenkte på IC-versjonen som tok ca. 190?
Det var bare i 1993 at de brukte de 2 (LN-RCC og SE-DKP) B767-283ER de i to år hadde brukt til Hong Kong og til Sør-Amerika, på Europa-trafikken. Om de var blitt ominnredet før dette, husker ikke jeg. Men så ble de faset ut av flåten.
Og fra 1994 til 1998 var det 1-2 767-300 som fly til London, noen av de siste årene leide de inn ekstra maskiner også til denne trafikken, SE-DKY og -DKZ. Det var vel kanskje disse 2 som hadde 242 seter, eller?
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2007, 16:59   #31
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,480
Default Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

OY-KDH var vel den foerste som fikk Europa-konfigurasjon .. DKY og DKZ kom vel senere .. husker ikke helt rekkefoelgen paa dette, men KDH var i Star Alliance bemaling og var ofte aa se paa SK512/509.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 29-11-2007, 01:38   #32
SVG
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Location: Ræge
Posts: 200
SAS Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

Jeg har selv flydd med SAS Boeing 747-200 Combi mellom LHR og CPH på åttitallet. Ruten var i utgangspunktet satt opp med DC-8-63. Fløy også med Braathens Boeing 767-200 mellom SVG og FBU.
Koden for Ho Chi Minh er SGN(bagasjetag) eller HCM. Har også flydd HCM til og fra SIN med Boeing 777-200ER fra Singapore Airlines.
SVG is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2007, 07:49   #33
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Okei, tenkte på IC-versjonen som tok ca. 190?

Den tok 188 pax
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2007, 08:46   #34
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

Quote:
Originally Posted by Concorde View Post
Den tok 188 pax
Var det inte litet olika ? Hade verkligen alla samma antal (=188) ? Vill minnas att det skiljde mellan individerna men det spelar mindre roll för topic.
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2007, 09:29   #35
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

Har et notat her som tyder på at ic config lå på mellom 161 og 207(209) for 200er og 300er
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2007, 15:37   #36
LTH
ScanFlyer Molded
 
LTH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,460
Default Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

Quote:
Originally Posted by P.A. VIKING View Post
Har et notat her som tyder på at ic config lå på mellom 161 og 207(209) for 200er og 300er

Den 763ER jeg fløy med FBU-EWR i 1990 hadde 209 seter.
__________________
Mvh Lars Tore Haugan
LTH is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2007, 16:00   #37
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,480
Default Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

De skiftet konfigurasjon paa -300'ene flere ganger. De hadde ogsaa et par naskiner med kun en C-klasse kabin .. den hadde rundt 220 seter ..
Den opprinnelige versjonen var vel paa 209 seter .. paa slutten var det vel 197 eller 198 med nye seter ..

-200'en hadde 156 seter. Samme som MD82 paa den tiden .... derfor lett aa huske ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 29-11-2007, 17:01   #38
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver
 
Fredrik Propell's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
Default Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
De skiftet konfigurasjon paa -300'ene flere ganger. De hadde ogsaa et par naskiner med kun en C-klasse kabin .. den hadde rundt 220 seter ..
Den opprinnelige versjonen var vel paa 209 seter .. paa slutten var det vel 197 eller 198 med nye seter ..

-200'en hadde 156 seter. Samme som MD82 paa den tiden .... derfor lett aa huske ..
Men i hule heite! Det må jo ha vært god plass på de maskinene kan jeg tenke meg!?
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006

-Fredrik Propell-
Fredrik Propell is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2007, 18:18   #39
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,133
Default Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

Quote:
Originally Posted by fredrik propell View Post
Men i hule heite! Det må jo ha vært god plass på de maskinene kan jeg tenke meg!?

Det er ca det samme som CO har på sine 762ER idag
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2007, 18:28   #40
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: SAS 330/340 mellom CPH og LHR

Quote:
Originally Posted by fredrik propell View Post
Men i hule heite! Det må jo ha vært god plass på de maskinene kan jeg tenke meg!?
Ikke egentlig. Først så skal man jo ha en tomme eller to med extra plass til bein på alle radene til de uvaskede massene, så er jo biz-seter for IC *MYE* mer plass-krevende enn vanlige seter.

Så skal de ha mye mer galley for at alle skal ha to måltid og gjerne begge med noe varmt, og bestikk og glass og alt skal med. Og i biz-galley er jo faktisk uhyre mye som skal med.

Etter alle har vasket ned maten med gratis drikke i alle salg så skal all drikken og maten videre i verden og så har man nok en god del mer avtreden for å gjøre sitt fornødne i, og etter man har slitt ut crew så skal de ha et sted å hvile og da ryker kvadratmeterne fort...

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS Airbus 330 og 340 Fysikeren Flyteknisk forum 11 20-09-2010 17:49
OSL 20.04 - SAS 330/340 (med bilder inni), Continental 767 og TUI 767 tafpl Bilder & foto 30 25-04-2010 13:13
A-330 og A 340 OSL 19 april 2010 JanSev Bilder & foto 12 20-04-2010 16:06
Airbus 330/340 nr 1000 levert Someone Flyforum 0 01-08-2009 12:14
777 vs 330/340 Dag Viking Flyforum 43 05-07-2005 22:42


All times are GMT +2. The time now is 20:02.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.