![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,976
|
![]()
Gjorde ett søk på flygninger mellom CPH og OSL den andre uken i desember og la merke til at det nå ikke kommer opp noen code-share avganger med Sterling. Betyr dette at samarbeidet mellom Norwegian og Sterling også på OSL-CPH omsider er over?
Ser også at Nowegian ligger inne med 5 daglige avganger mandag-torsdag, 4 på fredager, 1 på lørdag og 3 på søndag, noe som vel også betyr at de har økt med en rundtur på ukedagene? Og så det siste spørsmålet. Noen som aner når de har planer om å innføre seating mellom Oslo og København? Dette må være en av de få rutene hvor det ikke er innført. Selv på WAW-CPH kan man reservere plass og på WAW bruker DY noe som knapt kan kalles en terminal |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Samarbeidet mellom Norwegian og Sterling er under avvikling, og Norwegian vil som følge av dette øke frekvensene på ruten. Seteresevasjon på intraskandianvisk kommer samtidig som på innenlands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
For å være litt mer presis: Det er slutt på samarbeidet når vinterprogrammet går i gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,607
|
![]()
Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke fortsetter samarbeidet. De kunne komplettere hverandre på endel ruter, f.eks. OSL-AMS, hvor Norwegian ikke flyr. Begge ville vel tjent på å kunne selge seter på codeshare flyvninger på OSL- CPH. Sterling går jo nå til frontalangrep på Norwegian på ruter til London og Paris. Jeg tror ikke dette fører mye godt med seg.
__________________
Upcoming flights: APR ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Av hva terminalfasilitetene i WAW angår benyttes både ny og gammel etters kapasitet på flyplassen. Lavpris skuret er av hva jeg har forstått kun midlertidig mens flyplassen bygges ut og bygges om. Men helt enig i at dette lavpris "skuret" ikke akkurat innbyr til å fly med Norwegian.
__________________
Lufta er for alle! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() Her er et par beviser på at Sterling stormer mot skifteretten: http://jp.dk/arkiv/?id=1014005 http://epn.dk/handel_service/transport_logistik/article965917.ece I tillegg, hvor mye kapital har islendingene pøst inn i Sterling siste året?? De eneste "bevisene" på at Sterling er på vei mot stupet må vel være at de har billige kampanjepriser.. Wow! Ser skikkelig mørkt ut for Ryanair og Norwegian som selger kampanjebilletter for 1 krone!! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,976
|
![]()
Personlig synes jeg det er bra at dette samarbeidet opphører. Sterling har og får fra vinterprogrammet starter en såpass håpløs baggasje policy iforhold til Norwegian. Itillegg er det endel området de skiller seg fra hverandre på at man kan få en ganske forskjellig totalpris avhengig av hvilket fly man havner på. Når itillegg selskapene og benytter seg av forskjellige handling agenter blir det bare enda mere rot og en skillsmisse er på sin plass
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Sterling har moderert seg Someone, og prisene er nå noenlunde de samme for Sterling og Norwegian fra vintersesongens begynnelse - her er online-prisene:
Sjekket inn bagasje inntil 20kg (maks. 20 kg pr. enhet ellers overvekt) - Norwegian NOK 27 innland / NOK 25 utland - Sterling NOK 27 Sjekket inn bagasje inntil 40 kg (maks. 20 kg pr. enhet ellers overvekt) - Norwegian NOK 54 innland / NOK 50 utland - Sterling NOK 54 Håndbagasje: - Norwegian 15kg (55 x 40 x 20 cm) - Sterling 10kg (56 x 45 x 25 cm) For de som har bestilt billetter hos Sterling for vintersesongen, så er det gått ut en informasjon om endringen til bedre på e-mail onsdag i forrige uke. Hvorfor vet jeg dette siste? ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,976
|
![]()
Vel, da ser det ut at NB allikevel tok til fornuften og ikke skal ta flere hundre kroner for en bag allikevel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Interessant - indtil for nylig var DY's planlagte vinterprogram på OSL-CPH 2 daglige flyvninger på hverdage. Så at de nu i stedet vil flyve 5x daglig er jo kun positivt - hvornår kommer CPH basen???
Ellers ser det ud til at Sterling fortsat vil tilbyde 4 daglige flyvninger på CPH-OSL - så spørgsmålet er om der ikke bliver LCC overkapacitet på denne rute.
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
For aa vaere helt aerlig tror jeg DY kommer til aa slite paa OSL-CPH paa egen haand. Mange dansker foretrekker Sterling og kommer til aa booke de maskinene. DY ender da opp med nordmenn som majoriteten av pax og jeg tviler paa at de klarer aa opprettholde 5 avganger daglig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,976
|
![]() Quote:
![]() Sterling har vel hatt ca 3 rundturer på ukedagene og totalt sett når man tar med SAS så tilsvarer denne økningen ca 5% økt kapasitet mellom OSL og CPH. Personlig tror jeg Sterling vil slite mer enn Norwegian mellom OSL og CPH. Men som sagt så sitter jeg ikke på tall, kun mitt eget statitiske grunnlag ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Jeg kan ikke gå ut med passasjertallet på OSL-CPH-ruten, men jeg kan i alle fall si såpass: Det er en grunn til at antallet avganger økes og at Norwegian går selvstendig. Ruten har stabilisert seg med en jevn og god kabinfaktor. Dette har tatt tid, men det siste året har vi sett resultatet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Løsningen er å legge ned hele greia så slipper vi debattene om dette
![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,976
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,330
|
![]()
Dette er gode nyheter...ikke minst er seating etterlengtet. OSL-ARN har heller ikke seating...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 77
|
![]()
Seating? Bla bla bla. Er det virkelig så viktig å sitte på "yndlingsplassen" sin? Det viktigeste spør du meg er å komme fram. At Norwegian sier takk of farvel til Sterling er nok ikke det dumeste de har gjort
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Airbus A 320 Neo mellom OSL-CPH - eller CPH-OSL | ATC-flyradar | Småprat | 17 | 25-04-2017 20:21 |
Samarbeidet mellom Dy og hurtigruten i TOS (Splitta frå AES-LON med DY-tråden) | BU662 | Flyforum | 28 | 14-08-2010 14:16 |
Endringer i samarbeidet mellom SAS EuroBonus og airBaltic | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 19-10-2009 16:25 |
Er det slutt paa CPH-WAW-CPH? | Tommy777 | Flyforum | 12 | 18-09-2008 19:42 |
Slutt på joint venture mellom SK og LH? | MD90 | Flyforum | 15 | 12-11-2004 10:14 |