![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 430
|
![]()
Med en total ordre på 10 stk. B737-800, 5 stk. B777 (-200 og -300) og 7 stk. B787-9.
Kommer virkelig til å bli spennende å se på utviklingen fra dette selskapet! Markedet er jo virkelig der. De mottar de første nye flyene i Nigeria på 20 år, noe som helt sikkert hjelper på trygghetsfølelsen hos tilreisende. Og med en norsk sjefspilot, så får en jo ikke håpe at det skader noe heller ![]() Uansett veldig spent på utviklingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
|
![]()
Ansetter den norske sjefspiloten Norske flygere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 430
|
![]()
I et tidligere utsagn har han sagt at han tar med glede imot unge norske piloter, som ønsker en spennende og annen hverdag i Afrika.
Men han sa at de var nøye med å plukke ut de som bare var ute etter en gratis rating, ifra de som faktisk var interessert i å bo og leve i Lagos. Skal se om jeg finner det lille intervjuet jeg har lest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
BRA! Lagos Airport har jo lenge hatt "ry" på seg som verdens mest aktive flymuseum... og å fly innenriks i NIgeria er jo risikosport... Med Arik Air og Virgin Nigeria på plass, kan det kanskje én ting bli litt tryggere i Nigeria.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Den Norske Flygesjefen i Arik har visstnok fått satt sammen en svært kompetent operativ ledelse, og etter hva jeg har hørt er eieren en svært så seriøs aktør som virkelig ønsker å bedre både ryktet og ryet mange Afrikanske flyselskaper jo har..
Det er sikkert kjempespennende å bli med i oppbygningen av dette selskapet, om de planene de tydeligvis legger fører frem og blir reelle.... Go Arik !
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Men hvorfor poengterer de at 700-maskinene er de første fabrikknye i Nigeria på 20 år? CRJ-ene fx må da være forholdsvis unge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Helt riktig! Sikkert bare en uklar formulering. Fant dette et annet sted:
Quote:
Mange lurer på hvor de skal finne nok crew. Kapteiner (selv med lite erfaring) er visst mangelvare overalt.
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 430
|
![]() Quote:
Dette med det første fabrikk nye flyet i Nigeria på 20 år er jo en ganske stor greie, uansett hvordan en ser på det. Men sant nok, CRJ'ene deres er jo de første CRJ'ene som noen gang har blitt levert til Afrika, så det er jo en god milepæl det også. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Hmm, kanskje en ticketing-jobb i Nigeria ville vært noe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Tja, for de som er lei nok av norsk vinterkulde, så...
![]() Pussig du skulle si dette (kanskje fleip) for like etterpå leste jeg følgende: Quote:
![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Det er en artig tråd som dukker opp ofte på A.net forumet kalt "Aviation in Nigeria" og der nevnes det ofte at flyene til Arik står ubrukte, bl.a. CRJ'ene.
Kan kanskje være ett problem å finne kvalifiserte flygere til å operere alle de nye flyene. Det er også en del rykter om at Arik er ett selskap opprettet for å vaske skitne penger.:exclamati
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,046
|
![]()
http://www.flightglobal.com/articles...a340-500s.html
Da skal visst Arik ta over 3 340-500 som Kingfischer ikke har bruk for/råd til |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
|
![]()
Så vidt jeg husker fra en annen tråd så jobber ikke Nordmannen som flygesjef i Arik mer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,046
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Pene farger faktisk!
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sirkus Arik mot slutten? Suspenderer innenriksnettet | LN-MOW | Flyforum | 11 | 24-09-2012 22:03 |
Arik Air mulig ny 747-8i kunde | Someone | Flyforum | 11 | 27-10-2011 21:12 |
TRD 5. Sept: Danish Air Transport MD87/Estonian Air CRJ900 | Trdfly | Spotteralerts | 0 | 04-09-2011 20:54 |
Hvor ble flygesjefen i Arik Air av? | Jumper G5 | Flyforum | 4 | 05-12-2007 23:38 |
Air France og Delta Air Lines ønsker joint.venture over dammen | CK | Flyforum | 17 | 25-10-2007 15:42 |