![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,025
|
![]()
http://www.heraldnet.com/article/200...665/1010/BIZ01
Foreløpig ikke en firm-order men Arik Air har signert en LoI med Boeing om å bestille 3 747-8i |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Det er jo ikke det helt store, men det er da sansynligvis 1 kunde til. Og det programmet trenger en del til ja...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: KRS
Posts: 911
|
![]()
Det var jo ikke allverdens, men mange bekker små...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Did not see that one comming - Arik kjöper jo både det ene og det andre!
Godt at Nigerias flyselskaper ruster opp flåten - hittil har den jo rustet bort på Lagos International Air museum... sorry, Airport.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,343
|
![]()
Ikke akkurat en referansekunde for Boeing og 747-8
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Må innrømme at jeg aldri har hørt om Arik Air. Litt av en flåte de har:
* 4 Boeing B737-700NG (2007) * 1 Bombardier CRJ 900 (2007) * 3 Bombardier CRJ 900 (2006) * 2 Hawker 850XP (2005/2006) * 1 Bombardier CRJ 200 (2003) * 2 Boeing B737-300 (1989) Pluss wet lease av 3 Bombardier Q300 (2003) og 2 Fokker F50 (1993) fra Denim Air. Og så har de følgende i bestilling: * 2 B737-800 (2008) * 4 Q400 (2008/09) * 3 CRJ 900NG (2009) * 2 B777-200LR (2010) * 3 B777-300ER (2010) * 7 B787-900 (2013/14) * 15 B737-800/900(2013) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,025
|
![]()
Henter opp denne fra dypet igjen, men etter at det i over tre år har vært tyst om denne MoU'n, har Arik nå i følge Boeing signert en ordre på to maskiner
http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=1964 Hvor de har fått penger fra eller vil få penger fra er derimot et annet spørsmål. Er vel ikke lenge siden et par av deres fly ble tatt i arrest og tvangsolgt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Alltid kul med nya 747 beställningar.
748 hade sett grym ut i DY målning ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]()
Har Arik ikke også et par 340'ere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2008
Posts: 329
|
![]()
Jeg har ingen tro på at det kommer 747-8i til Arik. Hvor ble det av de bestilte 777? Og 787? 737-900? A380? De klarte jo ikke engang ta leveranse av de to siste Q400, enda de sto ferdig betalt og klare i over ett år.
De fikk riktignok levert en A330, til og med på 5N register. At de hadde en fleetmanager som fløy rundt i den uten gyldige sertifikater er detaljer. Det samme syntes å være å betale lease på maskinen. Et par måneder senere ble den tatt i arrest i Jo'burg. Som en kuriositet vil snart samme maskin igjen fly til Lagos, men nå for Jordanian ![]() De to A345 flyr fortsatt. Maskinene er eid av Arik, dry leased til HiFly og wet leased tilbake igjen. Denne operasjonen fortsetter nok på denne måten så lenge Arik ønsker å benytte flyene. Arik ønsker flyene over på 5N registrering for å spare penger (MYE penger), men HiFly setter en effektiv stopper for dette. Arik skylder fortsatt HiFly penger, og så lenge dette ikke gjøres opp frigir ikke HiFly flyets loggbøker. ![]() -eggs |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
|
![]()
Oh the joy of Africa .....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
|
![]()
1. Arik Air er innvilget medlemskap i IATA. men de blir nok bootet ut av Clearing House ganske så kjapt tenker jeg .. (se 2.)
Quote:
2. Nevnte Arumemei-Ikhide og tre andre fra toppledelsen er fengslet for skatteunndragelse. Quote:
For en gjeng ..... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny A380-kunde?: Air Zimbabwe | jefi99 | Flyforum | 8 | 13-06-2013 20:15 |
Mulig 747 nødlanding på Torp en gang på 80-tallet | DHC8-103 | Flyhistorisk forum | 0 | 01-01-2011 12:35 |
Arik Air | N2630B | Flyforum | 15 | 16-10-2008 20:52 |
Hvor ble flygesjefen i Arik Air av? | Jumper G5 | Flyforum | 4 | 05-12-2007 23:38 |
Ny digEplayer-kunde: Independence Air | LN-MOW | Flyforum | 1 | 29-04-2005 06:25 |