Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-07-2007, 22:47   #121
Thomas
ScanFlyer Rusty

Default Re: Ut på tur - Junaiten, here we come..

Bilder Martin.. bilder!! :wink
Old 06-07-2007, 04:40   #122
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Martin har visst problemer med å overføre bilder til PCen. Her er ihvertfall gutta i Chicago i dag:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_00021222222222222222.JPG
Views:	82
Size:	202.7 KB
ID:	5405  
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2007, 04:58   #123
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Ok, da..

Noen er tatt av meg, noen tatt av Marius (aka "Reisefølget").

Litt tidlig??

Man vet man er nordmann når...

M&M på vei til Newark

Grei benplass rad 15

Chicken...

...or beef?

Kjerra vi fløy med

Her kjører vi tog..

Og et annet tog..

Fra Blockheads på Murray Hill

Alle kjenner vel til denne..

Grand Central

Undertegnde

Kjentfolk møtte vi, og..

Undertegnede i 86. etasje

Nede igjen..

En fin bil (Bak hu dama...)

"Lunsj" på Hard Rock Cafe (Det hører med til historien at vi ikke spiste middag den dagen..)

Utsikten fra rom nr. 510 på Radisson Martinique

Lek med selvutløser på LGA

Var dessverre ikke flink nok til å ta bilder i Cleveland, men her er et av de få

Chicago Midway

M&M i Chicago

En liten bar som Tommy introduserte ossfor, i 96. etasje.

Undertegnede sammen med Tommy777..

Ettermiddagen gikk med til et par pils, samt middag med Tommy777, før jeg og Marius kjøpte t-skjorter og Mojitos på Hard Rock Cafe..
Martin is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2007, 18:34   #124
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Flotte bilder!

Om 3 1/2 time skal gutta ta Amtrak til LA. Det blir sikkert gøy..
Old 06-07-2007, 21:36   #125
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Herlige bilder. Savner Chicago, 5 år siden sist. Særlig greit å se John Hancock bak Water Tower Place.

Førstnevte feiret jeg 50 årsdagen min på toppen av 95th.

Sistnevnte favorittshopping for fruen mens jeg sniker meg videre opp til baren i hotellet ovenfor.Glad jeg skal være der 17. mai neste år !:exclamati

Forresten hvilket teater er på et av bildene ? Cadillac Palace Theatre ?
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2007, 00:06   #126
Gulboble
ScanFlyer Silver

Gulboble's Avatar

Hei !

Hvis dere har med PC så bestill på HILTON LAX

"The Spacious, Upscale Choice For Los Angeles LAX Hotels" er ikke noe å skryte av. Bodde der på vei hjem i fjor høst. Baren var stengt da vi kom litt over kl. 23.00

God tur videre

Ut på tur:
TRF-STN-TRF, TRF-AMS-SOU-AMS-TRF, TRF-AMS-BCN // DXB-AMS-TRF, OSL-AMS-PAC-SJO // FRS-GUA-ATL-AMS-OSL
Gulboble is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2007, 01:03   #127
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally posted by SQ 777

Forresten hvilket teater er på et av bildene ? Cadillac Palace Theatre ?
Nei, dette er teateret nede på Navy Pier
Old 08-07-2007, 21:38   #128
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Da var man fremme i LA, etablert og nydusjet i 14. etasje på Hilton Universal City.

Dagen derpå i Chicago, dro vi opp til en liten dyrehage klat Lincoln Park, etter anbefaling av Tommy. Var forresten en drøss av skoleklasser og lignende der, som lett kunne gjennkjennes av en haug med unger i like t-skjorter.. Deretter ble det Lunch på House of Blues, samt leting etter en platebutikk hvor Marius ikke fant det han lette etter allikevel, før vi hentet bagasjen og dro ned til Union Station. Billettene blelett hentet ut av en automat, og da var det bare å vente på toget..

Toget var greit nok. Hadde vanlige sitteplasser, men jeg sov da litt for det, og haddeuansett ingen problemer med å holde meg våken om dagen.. Middager og frokoster ble inntatt i "Dining Car", og maten var mer enn grei nok. Fantes også en "Lounge Car", med en liten kiosk i førsteetasjen, hvor man også kunne kjøpe varm og kald mat, samt drikke, snacks, ol. Ble en liten cheeseburger til lunsj i går, som også smakte greit..

Ankomst LA, ca. to timer etter skjema, men hva pokker gjør det? Tok Metroens røde linje opp til Universal City, hvor det i følge mine Google Earth-beregninger skulle være kort vei bort til Hilton. Google Earth viser dessverre ikke oppoverbakker, og med x antall varmegrader og sikkert 20 kilo med koffert var det gøy å traske oppover..

Uansett, så kom vi oss inn, og fikk både sjekket inn, samt utlevert romnøkkel så tidlig som klokken halv tolv. Mannen i skranken kunne også tilby oss loungetilgang for 85 dollar ekstra (faktisk usikker på om det var per natt eller for begge nettene...), og Marius var ikke sen med å takke ja til det.. Samme for meg, det hans tur til å betale denne gangen

Rommet er passe stort, og utsikten viser Universal Studios..
Old 09-07-2007, 06:59   #129
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Har du bilder fra togreisen? God tur videre...
EB is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2007, 07:22   #130
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Tok vel noen bilder fra turen. Får se når jeg får lastet opp noe mer før jeg drar hjem, men de kommer hvertfall mot slutten av uken..

Interresant nok fikk jeg også se noen fly fra toget! Delte bord med Gary og Mary fra Oregon under frokosten, og i motsetning til tidligere bordkamerater, var de riktig så pratsomme. Plutselig peker Gary opp mot toppen av en åskam, og forteller at der oppe lager de gamle fly. Der stod jaggumeg en drøss med Tristars og en gammel 747. Og det var nok bare et fåtall ev en haug med fly vi ikke så..

Forøvrig artig hvordan de alltid plasserer deg sammen med noen andre under måltidene, selv om det finnes andre ledige bord... Første middag havnet vi sammen med et noe eldre par, som skulle av i Kansas City. Frokost og middag på lørdag ble fortært sammen med en yngre dame, av asiatisk oprinnelse. Hun satt forøvrig i nærheten av oss, og var flittig med kamera og titting på kart, så hun var nok på ferie hun og. De eneste som var noe særlig pratsomme, var Gary og Mary under frokosten søndag morgen. Utrolige hyggelige mennesker, som nettopp hadde flyttet fra Santa Monica til Oregon..
Old 10-07-2007, 07:38   #131
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

LA så langt:

Etter siste rapport ble det en tur til Universal Citywalk, og middag på Hard Rock Cafe (Jeg har faktisk doblet antall besøkte Hard Rock i løpet av denne turen!!), hvor vi spiste Santa Fe Spring Rolls og Blackened Chicken Pasta med Coronas til.. T-skjorter ble selvfølgelig også kjøpt inn..

Resten av kvelden klarte jeg å sove bort! Var "borte" fra ca. 4 PM til 8 PM.. I mellomtiden, hadde Marius utforsket hotellet. klokken åtte våknet jeg av banking på døen, og en Marius som løp bort til døren, og kom tilbake meden fruktkurv, som fatisk var "complimentary". Like etterpå, banket det nok en gang på døren, og denne gangen var det en pizza som kom, men denne gangen var det Marius som hadde bestilt Room service. Jeg var stort sett trøtt og forvirret og skjønte lite av det som skjedde, men pizzaen var da god..

Dagen i dag begfynte med en grei frokostbuffet i Cafe Sierra, før vi ventet på Tommy777. Tok en cola i loungen, før Tommy kom trillende med en Ford Mustang convertible. Før avreise fra hotellet, kom forøvrig Housekeeping innom, henholdsvis to timer, og en halv timefør vi hadde planlagt og møte Tommy, hvorpå vi svart at "We'll be out in two hours/30 minutes.. Merk dere dette..

Med Tommy bak rattet, cruiset vi vgårde, og turen gikk først til Hollywood Walk of Fame, hvor vi tittet på stjerner på fortauet, møtte Elvis, og så stjernene fra Harry Potter filmene. Riktignok på en stor skjerm, men de var der akkurat da.. Ble en lettere italiensk lunsj/frokost (frokost for Tommy, lunsj for oss andre ), før vi dro ned til Santa Monica Beach, hvor det ble et par pils, og noen timer i solen (Spør forresten Tommy om han har noe selvbruningskrem han ikke har bruk for )

Kjørte deretter videre på en stillestående motorvei, og endte opp på en filial av kjeden "In and out", hvor burgeren var ganske så god, før Tommy kjørte oss tilbake til hotellet. Personlig slet jeg med å skjønne hva ekspeditøren mente da han spurte om "onions?". Da hjalp det med en utvandret nordmann som oversetter til norsk (så omtrent alle i restauranten hører det): Skal du ha lauk på??

Dere fikk med der hvor jeg forklarte stuepikene når vi skulle dra? Flott..
For da vi kom tilbake etter 7 timer, hadde fortsatt ingen vært der.. Klokken var da 6 PM..

Det ble først en telefon ned til Front Desk, og da ingenting hadde skjedd etter en time, ble det enda en telefon.. Litt over klokken 7 PM kom en dame som knapt kunne engelsk for å vaske.. Jeg forsøkte å spørre henne hvor lang tid hun regnet med å bruke, men det ble visst for vanskelig for henne.. vi tuslet derfor opp til den beryktede loungen i 21. etasje, tok en cola hver, etterfulgt av et par Coronas, før vi tuslet ned til 14. etasje igjen, og fant rommet nyvasket (sengene var hvertfall redd, håndkleder byttet, og søpla var tømt..), men at de kom så sent er altfor dårlig..

Etterpå gikk turen ned til baren, hvor Kim serverte oss Mojitos, totalt 12 i tallet (fordelt på to tørste nordmenn..).. Hun blr riktignok litt forskrekket, da Marius etter den fjerde spurte henne om hun ikke skulle sjekke om vi var gamle nok, og spøkte med at vi ikke var gamle nok.. Beroliget henne med å vise henne passet mitt, og fant fort ut at hun var nøyaktig 5 dager eldre enn meg. Hvor tilfeldig er ikke det?

Nå blir det køya, før vi satser på og sjekke inn for hjemturen i morgen tidlig, når Online check-in åpner klokken 07:35 i morgen tidlig, lokal tid. Deretter utsjekk en gang før tolv, og en form for transport ned til Embassy Suites ved LAX.
Old 10-07-2007, 09:24   #132
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Morsomt å lese...gleder meg til resten!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2007, 16:02   #133
Thomas
ScanFlyer Rusty

Falt så for din skildring av Chicago at det ser ut som det blir en tur over dit i September!
Old 10-07-2007, 16:45   #134
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Vel, da får du ha en riktig så god tur, Thomas..

Etter inntrykkene på denne turen, er det vel også New York og Chicago jeg føler mest for å reise tilbake til.. Har vel sånn delvis blitt enig med meg selv om å komme meg til NY sånn ca. en gang i året.

Da var man også sjekket inn for hjemturen, og jaggumeg blir det ikke nødutganger hele vegen hematt! Til og med 16 DEF var ledige på begge flightene, i motsetning til på flighten over hit, da de var blokkert og ble brukt av pilotene til å slappe av etter tur.
Old 10-07-2007, 16:54   #135
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Dette var strålende lesning! Og godt å lese at folk har vett til å følge regelen om at "det er viktig å drikke mye i varmen"...
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2007, 18:31   #136
Thomas
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally posted by Martin

Etter inntrykkene på denne turen, er det vel også New York og Chicago jeg føler mest for å reise tilbake til.. Har vel sånn delvis blitt enig med meg selv om å komme meg til NY sånn ca. en gang i året.
Ja, New York kan du trygt reise til både 2 og 3 ganger i året, den byen blir man aldri lei! Jeg var veldig spent på om jeg ville like byen, men nå har jeg vært der 9 ganger så svaret sier seg vel selv
Old 11-07-2007, 01:33   #137
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Forskjellen mellom New York og Chicago er kostnaden. Hotell i NYC er ofte grisedyrt og prisene varierer kraftig. I Chicago er prisene stabile og mye lavere.

Favorittby? NYC garantert. Men Chicago er slett ikke verst.

Old 11-07-2007, 05:58   #138
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Siste rapport før hjemreise:

Dagen har gått forholdsvis rolig for seg. Ble en forholdsvis sen frokost, før det ble pakking, og utsjekk ved halv tolv-tiden. Ble deretter en taxi ned til Embassy Suites ved LAX, som er et greit nok hotell for bare en natt. Faktisk det største rommet vi har hatt hittill, med separat sove- og oppholdsrom, pluss bad, samt egen vask på soverommet.

Fikk sjekke inn, til tross for at damen i resepsjonen gjorde det klart at innsjekking normalt ikke åpnet før tre (som om vi ikke har kommet for tidlig på samtlige hoteller vi har bodd på, uten at noen har sagt noe..). Har stort sett skjedd lite i dag, annet enn litt avslapping og tv-titting, mens vi ventet på at de skulle starte serveringen av gratis drinker i baren (Noe de driver med på Embassy suites).. Det vil si: Helt til "logistikkansvarlig" (Marius ble visstnok døpt det av Tommy) skulle ut å finne noen olabukser som han skulle kjøpe med til sin stefar, som han selvfølgelig skulle ut å lete etter samtidig som drinkserveringen begynte, ca 4 timer etter at vi hadde sjekket inn . Ved hjelp av Google, resepsjonen, og en gul drosje, fant vi fram til en klesbutikk like i nærheten, som førte det merket han var på utkikk etter. Etter en kjapp telefon hjem (klokken 03:00 norsk tid ), fant han ut hva slags bukser det skulle være, og kjøpte noe som lignet. Heiv oss så inn i en ny drosje, med en eldre negersjåfør, som bl.a. lurte på hva som var forskjellen på vikinger og vanlige mennesker (etter at han fant ut hvor vi kom fra..). Tilbake på hotellet klokken 18:30, fant vi ut at drinkserveringen stengte 18:30.. Takk skal du ha!! Ble uansett en middag med et par coronas, etterfulgt av en Margarita i baren (som vi måtte betale for...)

Nå er det snart køya, før vi satser på å nå shuttlebussen klokken 05:00 i morgen..
Old 12-07-2007, 00:01   #139
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Da var eventyret over for denne gang. Noe forteller meg at Martin snart er tilbake med en ny USA tur
Old 12-07-2007, 22:12   #140
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Skal love deg at jeg kommer tilbake.

Endelig var jeg hjemme, bare ca. 7 timer forsinket.. Vi starter en tidlig onsdags morgen i LA:

Opp klokken 4 om morgenen, for å rekke shuttlebussen som skulle gå klokken 5, for å igjen rekke CO 1703, som hadde avgang klokken 07:35, som skulle gi oss drøye fire timer på EWR, med tid til en bedre middag før vi satte turen over Atlanteren - trodde vi. Alt hadde jo gått på skinner hittil, så snart måtte jo noe skjære seg.

Sjekket Flight Status for 1703, og den viste seg å være en time forsinket pga. for sent inkommende crew dagen før. Fair enough. Framme på LAX, ble vi nok en gang informert om dette av damen som tok i mot bagasjen vår. Videre ved gaten, stod det allikevel 07:35, men det ble etterhvert forskjøvet et par ganger, og endte på 08:35, men denne gangen var det været på EWR som hadde skylden. Jeg antar at begge deler nok var like riktige.

Vi kom oss avgårde, med wheels-up ca. klokken 09:00 lokal tid, og ankomst så ut til og bli litt over klokken 17:00 New York-tid, altså ca. en time etter skjema. Ok, vi ville fortsatt ha god tid på EWR.

Etter å ha passert noe som lignet på Lake Michigan på venstre side (jeg innbilte meg hvertfall at det var det..), begynte vi å sirkle, pga. dårlig vær på EWR. Connectionen ble tightere, og middagen begynte det å spøke for..

Plutselig ropte kapteinen opp at det var full stopp på EWR, og vi trengte mer fuel, så neste stopp ble Pitsburgh, PA.. Her ble vi stående et sted melleom halvannen og to timer og vente, da det var ca. 7 andre fly som også var der av samme årsak.

Kom oss til slutt avgårde, og ankomsttid EWR ble til slutt 20:30, 15 minutter etter at CO38 skulle gå.. Den var "heldigvis" forsinket til 21:00, men den stod selvsagt parkert helt i andre enden av C-terminalen.. Da vi kom fram, hadde flyet gått..

Ble så køståing, før en dame sa at vi kunne få plass på samme flight fredag kveld. De gav egentlig ikke bort mer enn en hotellnatt, men hun mumlet noe nom å "komme tilbake i morgen...". En kollega skjønte hva hun drev med, og nevnte "only one night". han trykket litt, og plutselig skulle vi fly til Portugal!

Ble plassert på CO140 til Lisboa, med avgang klokken 22:00, uten å egentlig vite hvordan vi skulle komme oss derfra, eller hva som skjedde med bagasjen..

Håpet nå, var jo selvsagt et par nye flytryper, men da vi kom ombord, vistes bare en midtgang, ergo en 757. Var forøvrig et par andre nordmenn der og, som hadde lidd samme skjebne..

Flyet var langtfra fullt, så vi fikk en treseter for oss selv. Mistet dessverre nødutgangen, men jeg led ikke noe mer nød for det.. For mion del er det nesten bedre med ledig midtsete enn med god benplass. Middagen var de samme alternativene som på turen over: Chicken or Beef, dog denne gangen fra et ennet kjøkken.. Vi valgte motsatt av sist, og Beef'en smakte greit.. Ble også en enkel frokost før landing.

Landing på LIS ca. klokken 10:00 lokal tid, og vi begynte å klø oss i hodet. Flyselskap? Bagasje? Sjekket først bagasjebåndet, men ingen av våres kofferter kom der. Riktignok så jeg et par kofferter som jeg vet tilhørte en av de andre norske vi møtte på bussen (ja, det ble bussgate), som jeg tilfeldigvis kjente igjen på en spesiell type tag'er han også hadde hatt på håndbagasjen sin. Han kunne etterpå bekrefte at det var navnet hans vi hadde sett på bagasjelappene. Han hadde da allerede gått lenge før vi kom.. Hadde det evt. vært riktig av oss å tatt de med? Vi ble uansett enige om å la de ligge..

Etter å ha bekreftet at bagasjen vår ikke hadde blitt lempet ut på bagasjebåndet i LIS, måtte vi finne ut om bagasjen faktisk var der. Vi snakket med en søt liten (kvinnelig, ja..) representant for handlingselskapet, som etter å ha sjekket kunne bekrefte at ingen der hadde sett dem.. Flott! Da tar vi de problemene på OSL..

Så fant vi tilfeldigvis CO's skranke, og spurte der. Damen skrev ut en liten håndskrevet flybillett til oss, og sa vi skulle være med SK 4706 direkte til OSL.

Vi rakk deretter en liten matbit, før vi dro til innsjekk. Har gikk det treeeegt, men jeg hørte noen rykter om noen dataproblemer etter at vi kom ombord i flyet.. Da det ble vår tur, ville mannen i skranken vite bagasjenumrene våre, fordi han mente bestemt at den var på LIS.. Jeg hadde mitt, men Marius (logistikksjefen, som Tommy døpte han), mente han ikke hade sittt, og at en dame på EWR ikke hadde gitt ham det tilbake..
Etter om og men, og hit og dit, skjønte han at køen vokste, og foreslo at Marius skulle komme tilbake senere.. Vi tusler bort, Marius sjekker laptopbagen sin, og DER fant han den lappen...

Vi drøyde litt, før han tuslet tilbake, fikk boardingpasset, og vi tuslet mot gaten.. Nok en busstur, ut til en 737-800 (Husker ikke reg'en..).

Heldig som jeg var, hadde jeg fått 1D, og det viste seg faktisk at hele rad 1, var eco extra!! Min første "oppgradering" noensinne!! Marius hadde fått 2A, som var vanlig economy.. Men her var det bare to seter, så han hadde bedre og bredere sete enn meg.. Forstå det den som kan.. Eco extra var full, alle fem setene var okkupert, av et par som satt på 1A og C. De pratet ikke norsk, men var heller ikke portugisiske, så jeg lurer på om de kanskje var fra vår CO-flight.. I E og F, satt et eldre ektepar, som jeg så første gangen på EWR, samt at de satt et stykke foran oss på EWR-LIS, men de hadde nok like gjerne fått 1. rad fordi de trengte rullestolassistanse. Fikk uansett et rundstykke med div. pålegg, og gratis cola hele to ganger (hadde sikkert fått mer om jeg hadde spurt..)

Landet til slutt på OSL, og prøvde å løse bagasjefloken. Ventet først ved båndet for å se, men intet kom. Både vi, det eldre ekteparet og han som reiste alene (eier av de koffertene vi hadde sett i LIS) ventet forgjeves. Hvorfor kom forresten de ut på bagasjebåndet i LIS?

Uansett: Bagasjen var sendt med CO, men vi hadde flyddd SAS! Marius forsøkte først SAS-køen, men han ble fort feid vekk da de så han hadde flydd CO.. Servisair-skranken var tom, men det dukket til slut opp en dame, som mente vi måtte høre med SAS.. Vi prøvde de på nytt, og da ble det årnings!! Damen slo opp nummeret, og fant ut at koffertene var på EWR enda.. Men hun tok seg av saken, til tross for at de skulle flys med CO38 nå i kveld.

Hun representerte altså et selskap som i utgangspunktet aldri skulle ha noe med den kofferten å gjøre, da den skulle fraktes med CO hele vegen. Allikevel skrev hun opp adresser, og telefonnumre, og lovte at vi skulle bli oppringt når noe skjedde. Ti poeng til SGS.

Turen er herved over, og med stor suksess. Må også rette en liten takk til Tommy777, som tok seg av oss både i Chicago og i LA. Bilder fra resten av turen kommer etterhvert, så fort jeg får tak i bildene fra Marius sitt kamera også.. I løpet av helgen, tenker jeg.
Reply

Posting Rules