![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Etter sommerens suksesstur til USA (Kan leses om her), Er planleggingen godt i gang for neste års tur. Det begynte vel ca. den 24. September, at jeg og Marius ble enige om å starte planleggingen rundt juletider, men som den utålmodige personen jeg kan være, hadde jeg omtrent planlagt hele reiseruta i løpet av en uke
![]() Noen forandringer ble det dog: På forrige tur hadde jeg omtrent foreslått det meste, og han var stort sett enig, men denne gangen hadde han noen meninger om hvor han ville dra. Vi var vel enige om at vi skulle tilbake til NYC, og også Chicago (alt pga. en italiensk restaurant, som Tommy må gi meg navnet på. Tommy? Hva het den vi spiste på?). Jeg foreslo selvsagt Seattle, og Marius foreslo San Francisco.. Så var det å lete etter priser: La merke til at det meste var dyrere enn sist. Vi betalte vel ca. 19000 for alt av flybilletter og togbilletter i sommer, mens denne gangen, skal f,eks, KL ha over 20000 på samme tid som vi reiste sist, og det er kun for de transatlantiske bitene.. Domestic + Amtrak kommer da i tillegg. LH lå vel hakket under KL igjen.. Det skal også nevnes at om vi reiser en uke tidligere, sparer vi faktisk enda litt.. Ser ut til at det blir BA som flyr oss over den lille dammen kalt atlanteren. På de samme dagene som KL skal ha 20000, skal BA ha ca. 15000, som igjen fører til at den totale prisen såvidt bikker 20000. men om i får reist en uke før skal BA bare ha drøye 12 lapper, og vi havner på under 17 totalt. Reiseruten ser ut til å bli som følger: 22/06/08: OSL-LHR.SFO: British Airways 24/06/08: SFO-SEA: Muligens UA. Jeg fant hvertfall en grei pris med dem via wideroe.no (Ikke så galt på united.com heller, forsåvidt. Tar de norske kort, så prøver vi vel der først) 26/06/08: SEA-JFK: Jetblue, Redeye-flight med avgang ved midnatt, og ankomst JFK tidlig neste morgen (Billettene for Juni ligger riktignok ikke ute enda, men jeg anter at tidene blir de samme da..). 30/06/08: NYP-CHI (New York Penn Station-Chicago Union Station): Amtrak. 02/07/08: ORD-LHR-OSL: BA igjen.. Har også såvidt begynt å se på hoteller: Hilton har et hotell ved Fishermans Wharf, som får gode tilbakemeldinger på tripadvisor. SEA: Har ikke undersøkt så mye, men fikk bl.a. et tips om et hotell i min tråd i reiseforumet. I NYC prøvde jeg å sjekke Radisson Martinique, som vi var veldig fornøyd med i fjor, men der der ut som de ikke har et eneste ledig rom med mer enn en seng ![]() Hilton Garden Inn Times Square var et hotell jeg virderte i fjor, og med gode tilbakemeldinger på tripadvisor, ser det ut som vi prøver det i år..Ellers nevnte noen her på forumet et som het Pennsylvania Hotel, som ligger rett ved jernbanestasjonen med samme navn, som forsåvidt er praktisk når man skal ta toget.. Det har dog litt dårligere rykte på tripadvisor.. Mulighetene er uansett mange i den byen.. Om noen kan anbefale noe, så kom gjerne med forslag, helst under USD300 per natt.. CHI: Skal ikke se bort i fra at vi vender tilbake til Hamptons, som vi bodde på i fjor.. Amtrak likte jeg godt sist, og hadde faktisk lyst til å ta turen fra SEA til CHI, men Marius protesterte.. Fikk allikevel med meg han på en "liten" tur fra NYC til CHI. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
UA til junaiten - hva kan man forvente? | Isbamse | Flyforum | 14 | 18-06-2008 09:03 |
Junaiten:Just a little svipptur for the julebord.. | Martin | TripReports | 22 | 21-01-2008 22:30 |
Ut på tur - Junaiten, here we come.. | Martin | TripReports | 153 | 24-07-2007 15:52 |
Spørsmål til dere i junaiten | ANX | Flyforum | 0 | 11-02-2006 23:20 |