![]() |
|
![]() |
#101 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Julebordet i USA blir garantert et varmt sted i år ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Kommer med en restaurant anbefaling. Billig og MEGET bra italienskpå upper east side, ta t-banen. http://www.tonysnyc.com/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Takker for tipset, Tommy. Me får sjå.
Ellers ble dagens middag inntatt på Blockheads på Murray Hill, etter at Concorde (tror jeg var) har snakket varmt om stedet her på forumet. Dog hadde 3-dollars mojitoen han nevnte en gang gått opp til 4 dollar... Ble en BBQ kyllingburrito med tilhørende corona og mojito, samt isvann som ble fylt opp ca. 245 ganger mens vi satt der. Knall sted, og knall serveringsdame. Etterpå tuslet vi litt rundt, ente opp ved Cryshlerbygningen, så Grand Central Station, og da vi kom forbi Empire State, fant vi ut at vi skulle svippe innom. Over en halvtime i kø over flere etasjer, men absolutt verdt det. Det ble også mørkt i løpet av turen opp, og ustsikten ble nesten bedre (selv om jeg egentlig ikke har noe sammenligningsgrunnlag...). Og til tross for bare noen få timer i denne byen, begynner jeg nesten å bli forelsket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da har dere jo fått med dere en hel del i dag
![]() NYC er lett å forelske seg i. Helt klart min favorittby her på kloden. PS! Om dere stikker på Tony's, legg merke til at de serverer JUMBO porsjoner, eller såkallt family style. Her deler man både appetizers og hovedretter.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og spør man pent, får man sikkert også en doggy bag - da har man mat for neste dag også
![]()
![]() |
#106 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
PS! Yankees har hjemmekamper denne uken. En tur opp til Bronx går meget greit med t-banen. Kampbilletter er grisebillig, stemningen er på topp (selv om Yankees har slitt de siste 6 kampene). Yankee Stadium tar ca. 70.000 mann (ikke særlig fullt midt i uka). Vel verdt et besøk selv om pilsen på tribunen koster 7 dollar...
Om aktuelt, sjekk www.yankees.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nok en dag nesten over...
Våknet av neg selv klokken seks (eller tolv om du vil..).pg startet dagen med en forholdsvis grei frokost, og en utrolig god appelsinjuice. Tuslet ned til fotosjappa til Thomas, B&H, men ingen kjøpte noe.. Tuslet så "oppover", forbi Times Square. Fint, nå har jeg vært der, så er vi ferdig med det.. Endte etterhvert opp i Central Park. Innom Apple Shop, hvor reisefølget kjøpte deler til ipoden sin (jeg sverger selv til Creative, så den butikken var ikke no for meg, me deskal ha for den stilige inngangen, som leder ned til selve butikken under bakken). Så var det ned til Hard Rock Cafe, for lunsj og hamstring av et par t-skjorter. Nå slappes det av på hotellrommet, så får vi se hva resten av kvelden evt. vil bringe, før turen går til Cleveland i morgen. PS! Om noen skulle save bilder i denna rapporten, så skyldes det at jeg er på lånt laptop, og får ikke koblet til eget kamera.. Kan kanskje få improvisert inn noen bilder i løpet av turen, men jeg lover å komme sterkere tilbake med bilder når jeg kommer hjem neste uke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Artig å følge deg på din ferd på tvers av Amerika
![]() Quote:
![]() P.S. Om dere vil smake New York beste ostekake, stikk innom Raffles på 42nd/Lexington Ave. Det tilhører SAS Radisson, inngang på hjørnet eller ved Starbucks.
![]() |
![]() |
#109 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Å jada, vi la merke til kassene..
![]() Om det evt. blir ostekake får vi se.. beina har gått sine kilometer i dag.. Vi bor hvertfall tydeligvis på feil Radisson.. og SAS-navnet brukes forøvrig ikke her borte, så vidt jeg vet.. En anne ting som jeg forøvrig har lagt merke til, er de ca. femhundreogørti FedEx-bilene jeg har sett.. Vi synes faktisk bedre enn konkurrentene såvidte jeg kan se.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Radisson SAS er navnet i EMEA... USA og flere andre land er brandet med SAS. Også i England finnes det et annet varemerke Radisson Edwardian som ikke har noe med Rezidor (tidl. SAS International Hotels) å gjøre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da var følgende krysset av:
Flyselskap: Chautaqua Airlines (Continental Express) Flytype: CRJ-200 Flyplasser: La Guardia (LGA) og Cleveland (CLE) I motsetning til innsjekkingen, gikk utsjekkingen på Radisson Martinique utrolig raskt. Regningen hadde allerede blitt lagt ved døren om morgnen. Damen i skranken spurte om regningen så grei ut, noe den gjorde. Ute ved døren, forklarte vi en mann (en concierge, antar jeg..) At vi ville ha transport. Han tok tak i bagasjen vår, og vi løp i et par minutter mellom fire biler som stod parkert utenfor. Til slutt ble vi plassert i en bil, som skulle koste 45 dollar.. Sikkert ikke det rimeligste, men det var utrolig enkelt. Sjåføren var en farget, som likte å tute med hornet, og småbanne for seg selv i rushtrafikken. Men vi kom da fram.. Fremme ved La Guardia stilte vi oss opp i det vi trodde var en kø, før en dame forklarte oss at vi bare skulle gå fram til en skranke og sjekke inn selv. Det var altså kun selvbetjeningsinsjekk der, helt til automaten begynte å printe ut bagasjelapper. De fikk vi knapt nok lov til å røre.. Etter innsjekk var det god tid til departure, så det ble et par pils, litt trasking på jakt etter en ATM, før det ble et par pils til, med tilhørende fajitas.. Security gikk greit uten et pip, og vi gikk ned en trapp til gate A1, hvor det var en liten "lounge".. Boarding rundt halv ett, og flyet virket greit nok, annet enn at det var håpløst og følge med ut av vinduet. Pushback litt før tiden, laaaang kø til rullebanen, men vi kom oss avgårde. Husker ikke når vi landet, men det var ingen voldsomme forsinkelser.. Vel fremme på CLE, var det gåing, gåing, og deretter gikk vi litt til.. Hadde følelsen at vi gikk i en stor firkant, samt opp og ned mellom to etasjer flere ganger. Ved bagasjebåndet, rakk jeg såvidt å redde kofferten min, før den forsvant inn igjen. Så ble vi stående og se på at kofferten til kameraten min ikke om, før vi plutselig oppdaget en mann som hadde fått feil koffert.. Tuslet så ned til RTA (T-banen), hvor nok en farget mann bak en glassvegg tydeligvis hadde en dårlig dag. Som de turistene vi var, sleit vi litt med å få tak i billetter, og assistansen vi fikk var i form av skriking gjennom glassveggen.. Men vi fikk puttet på de 3,50 han skulle ha, og han slapp oss forbi.. Hørte nesten et lite "thank you" også.. Kom fram til holdeplassen "Tower City", som førte oss opp i et svært kjøpesenter, som vi nesten ikke fant veien ut av.. Men vi kom oss ut til slutt, ogfant fram til Hyatt Regency. Vi så sikkert ikke utso turister heller.. ![]() Kanskje ikke helt det beste førsteinntrykket av hverken byen eller hotellet, men det funker. Kanskje litt anonymt når man må opp en etasje for å finne resepsjonen, men Iris var veldig behjelpelig. Spesielt etter at jeg ikke skjønte hva hun sa da hun spurte "How may I assist?" forklarte hun alt ned til minste detalj, om at romnummeret ikke stod på selve kortet, og at vi måtte bruke kotet i heisen osv.. Rommet er passe stort for oss to, og har utsikt mot en parkeringsplass.. forøvrig gikk vi forbi en tre-fre suiter på vei fra heisen så vi trodde nesten vi hadde fått et finere rom, men det ser nå ganske så standard ut.. Forresten ingen minibar heller.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hehe.. Cleveland er vel ikke akkurat reisemål nr. 1, men for det dere skal gjøre der er det jo helt greit.
BTW, for future reference, måten å komme seg til LGA på er å hoppe inn i en gul taxi. Det koster deg 20-25 dollar.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er nok enig med deg Tommy. Etter at jeg har sett Hall of Fame i morgen, så føler jeg ikke akkurat at jeg trenger å komme tilbake hit. Forøvrig falt jeg veldig for Hard Rock's filial her i byen. Passe liten, og hyggelig personale.. Eneste minus, var at vår servitrise Jenny var litt for kjapp med regningen, slik at vi ikke rakk å bestille mojitoen vi skulle avslutte måltidet med.. Synd for dem, da tar vi den et annet sted..¨
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
ooopps! det skulle vært en "ikke" foran brandet i USA... Men i gamle dager hadde alle Radisson hotellene i USA en plakett med opplysning om at de var partnere med SAS International Hotels i lobbyen...men så kjøpte SAS InterCont...før de igjen ble venner med Radisson som jo nå eier hele hotelkjeden!
Ellers så er det utrolig bra rapporter som Martin skriver... gleder meg til fortsettelsen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Da blir det bra å komme seg til Chicago i morra ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Been there, done that, got the t-shirt..
Ble en forholdsvis sen morgen i dag.. Frokost først klokken 09:30.. (Jeg liker virkelig den tidssonen her.. Føler at det er den jeg har levd i de siste årene ![]() Frokosten var bra. Første gang jeg spiserhotellfrokost som ikke ligger på en buffet, men bestilles fra en meny. Ellers var serveringsdamen hyggelig, og fylte på med kaffe og juice når det trengtes. Hall of Fame var også grei nok. Kunne kanskje vært litt mer imponerende, men jeg ble absolutt ikke skuffet. Forøvrg kunne damen jeg kjøptet-skjorter av, fortelle at broren hennes likte Norge, og en del musikk derfra (Stikkord: Dimmu Borgir). En liten tur tilbake til hotellet, før housekeeping kom for å vaske rommet, Vi tenkte det var på tide å få i seg litt middag, og fant ut at det meste var stengt på 4. juli, så vi endte til slutt opp på Hard Rock Cafe (bare 3. dagen på rad ![]() Nå er det nok en avslapping, før det etter planen blir litt fyrverkerititting i kveld, før avreise til Chicago og et lite fly og ...-treff i morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Turen hit er jo litt morsom. Dere lander omtrent samtidig som dere dro grunnet en time tidsforskjell.. Og bra vær i sikte gjør at ankomst O'Hare bør skje før rute |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da var man i Chicago...
Siste kvelden i Cleveland gikk med til fyrverkeri, og et par margaritas hos Roland i baren på Hyatt.. Skikkelig trivelig kar, som fortalte om huset sitt, og viste fram bilder av hundene sine.. Og da kameraten min spurte om Lake Erie var den største innsjøen i USA, forsvant han, og kom tilbake med et kart han hadde printet ut. Er du noen gang i Cleveland, anvefales både baren og hotellet. Utsjekk gikk fort og smertefritt, og taxi ble bestilt av hotellet. Ute på gaten begynte plutselig to sjåfører å sloss om oss, men vi kom oss avgårde.. Framme ved CLE, skulle han ha rundt 27 dollar.. Hadde kun 20-dollarssedler, så han fikk 40, og plutselig hadde jeg nesten en ny venn for livet (eller hvertfall til han hadde bært kofferten min helt fram til døren) Innsjekk hadde blitt foretatt på nettet, men allikevel måtte vi i vanlig innsjekkingsskranke, da vi ikke hadde fått printet ut boardingpass.. CO skal allikevel ha for grei organisering, og enkle automater. Som nevnt, har de selvbetjente automater istedenfor skranker. Man gjør all jobben selv, og så kommer et menneske og ordner alt av bag-tags for deg.. Security gikk nok en gang greit, og et par øl ble fortært, etter å ha gått et par kilometer.. Flighten gikk fra D-concoursen, og for å komme dit må man gå gjennom A og B, og deretter i en tunnell under bakken.. Boarding gikk greit, og vi hadde valgt oss en en-seter hver. ERJ-145 virket litt mindre enn CRJ, men vinduet hadde en mye bedre plassering! Pushback foregikk vel sånn omtrent på tid (ca. 12:35). Vi takset ut, linet opp på bane 28, og der ble vi stående. I følge kapteinen var wheels-up forventet til ca. 13:18.. Ca. kvart over, dro vi over til 24L (en av tre paralelle baner), og dro avgårde. i følge co.com kom vi ca. 25 minutter sent inn (Jeg tok faktisk ikke tiden..), og etter litt trasking, kom bagasjen forholdsvis fort. Gjorde det enkelt, og tok en taxi til Hampton Inn. Definitivt det hotellet som har gjort best førsteintrykk. Er de første hotellet hvor vi slapp å bære bagasje i det hele tatt.. Rett ut fra bilen over på en sånn gullfarget tralle, som en fyr stod og passet på mens jeg sjekket inn.. Så ble han med oss opp, og la koffertene pent fra seg. Måtte nesten holde han igjen for å gi han noen dollarsedler i tips. Ellers er rommet passe stort, og med en brannstasjon utenfor. Og om drøye 20 minutter, står Tommy777 nede i resepsjonen og venter. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Planlegging av CMB-tur (var: "Rutevalg til CMB-tur - Cathay F vs Emirates F") | Peppep | Reiseforum | 40 | 08-06-2013 14:34 |
Junaiten: Here we come again | Martin | TripReports | 118 | 20-07-2008 07:30 |
UA til junaiten - hva kan man forvente? | Isbamse | Flyforum | 14 | 18-06-2008 09:03 |
Junaiten:Just a little svipptur for the julebord.. | Martin | TripReports | 22 | 21-01-2008 22:30 |
Spørsmål til dere i junaiten | ANX | Flyforum | 0 | 11-02-2006 23:20 |