![]() |
|
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Location: Lier
Posts: 193
|
![]()
Torp og Rygge CTR er krympet for å redusere VFR-belastningen på begge stedene. En CTR er i utgangspunktet laget for å beskytte en instrumentinnflygning ved å sørge for at denne befinner seg i kontrollert luftrom til enhver tid (hvertfall til en kontrollert flyplass). Både Torp og Rygge CTR var mye større enn nødvendig, derfor blir størrelsen redusert.
Ellers ser jeg poenget med at man må gi på litt for å følge climb-gradienten på SIDene, men dersom det skulle oppstå en emergency, så må man jo løse den på en annen måte. Forøvrig skulle det vært STAR-prosedyrer til begge flyplasser, men de kommer sammen med nytt luftrom på østlandet i slutten av 2009. :huh: |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rygge–Wroclaw–Torp | FlightDeck | TripReports | 20 | 07-06-2010 22:52 |
Torp og Rygge? | plane-spotter | Flyforum | 9 | 10-10-2009 22:04 |
Fra Torp til Rygge | Marius_S | Reiseforum | 7 | 10-07-2009 13:48 |
Torp VS Rygge | Concorde | Flyforum | 0 | 24-03-2007 00:11 |
Rygge/Torp | imm | Flyforum | 20 | 29-03-2006 20:27 |