![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Regjeringen gir utrykk for at Rygge ikke vil få hevet pasasjertaket og at de kansje blir nødt til å begrense Torp også.
Personlig syntes dette er opp imot kommunisme på sitt værste da Vestfold og Østfold, landets to nest tettest befolkede fylker må få lov til å ha egen flyplass så lenge det er marked for det. Jeg er ikke mot finansiering av ikke lønnsomme flyplasser i nord, men jeg mener at regjeringen ikke har lov til å hindre konkuransen mot OSL. da må heller staten finne en annen måte finansiere disse flyplassen på. Så kommer spørsmålet. Har TRF og RYG retten på sin side i en ESA/EFTA domstol? og om så er tilfelle, vil det ikke være utrolig dumt av regjeringen å sette tak på TRF i tilegg med tanke på at de to flyplassene da mest sannsynelig vil samarbeide om å få de fjernet? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bortsett fra at du tydeligvis ikke kjenner historien når du kan kalle dette for "kommunisme på sitt verste", viser jeg til at det er 1 eller 2 andre tråder her inne som også handler om dette temaet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Folk i Østfold og Vestfold har latt seg lure ved valget, og ikke åpnet sine øyne for hva AP, SV og SP virkelig står for. De står for statelig drift av det meste. Når Torp og Rygge da står på egne ben, kan man ikke forvente annet enn at de rødgrønne partiene vil gjøre alt for å stikke kjepper i hjulene og ødelegge for folk i Østfold og Vestfold. For her skal ikke de 667.000 innbyggerne i Østfold, Vestfold og Telemark ha noe å si. De skal kjøre timesvis for å komme til Gardermoen, for at distriktsbefolkningen skal kunne kjøre 20 min til flyplassen sin. Jeg har ingenting imot kortbaneflyplassfinansieringen i Norge, men det får da ikke gå utover levedyktige private flyplasser i Sentral-Norge der det faktisk FINNES grunnlag for levedyktig drift. Kommunisme......ja, det kan faktisk minne om det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg tillater meg å sende gustavf's anbefaling over til deg også, i sin helhet ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skrivefeil eller ikke.
Jeg er fullt klar over at det ikke ER kommunisme, men det minner om det. Men jeg startet denne tråden for å eventuelt få noen logiske svar for at regjeringen kan holde to flyplasser "nede" som de gjør. spørsmålet er enkelt: Er det lovlig? Hadde regjeringen ikke valgt gardermoen hadde jo kansje Torp og Rygge ikke eksistert. Virker for meg som det er utrolig hardt å svelge at de valgte "feil" med tanke på å ha en samla flyplass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Da foreslår jeg at du forsøker å formulerer det spørsmålet klart og enkelt og starter en ny tråd. Den tråden bør være fri for utskjelling av meningsmotstandere, uansett om de sitter i regjering eller ikke, holde seg unna språkbruk egnet for nachspiel og holde et saklighetsnivå over barnehagenivå. Da kanskje du får svar.
Så kan en moderator stenge denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Er jo to andre på mitt barnehagenivå her som har klart å holde seg til tema, og er enige. så, er det lov? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Den beste måten hadde kanskje vært å pålegge Rygge og Torp en "distriksskatt" som gikk til Avinor for å forsørge kortbaneplassene? Samtidig fjernes restriksjonene, da først blir det konkurranse på like vilkår..
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rygge–Wroclaw–Torp | FlightDeck | TripReports | 20 | 07-06-2010 22:52 |
- Rygge tar innpå Torp | GF1 | Flyforum | 7 | 24-04-2008 11:13 |
Ny luftromsorganisering Rygge - Torp | KennethGS | Flyforum | 3 | 15-04-2007 10:40 |
Torp VS Rygge | Concorde | Flyforum | 0 | 24-03-2007 00:11 |
Rygge/Torp | imm | Flyforum | 20 | 29-03-2006 20:27 |