Quote:
Originally posted by OSLansatt
Quote:
Originally posted by andeik
Quote:
Originally posted by storg
Hva gjør man når SAS kundeservice og reisebyrå ikke er enige. SAS sier at man kan bytte navn på en lavpris bilett, men at man må gjøre det via reisebyrå(via). Via sier at når de kontakter SAS så går det ikke. Er det biletten det er noe spes med? Eller uduglighet?
|
Dette har du faktisk krav på! Tror det var Ryanair som fikk masse pes i forbrukerombudet fordi de nektet folk å endre billetten en periode.
Dette kan være smart å gjøre;
Ring til SAS, snakk med en kundekonsulent som sier at det kan endres, be om navnet/referanse og så gir du dette til VIA. Da burde det vel gå smertefritt?
|
Har de virkelig krav paa det?
Vet om mange selskaper der kun 1 bokstav kan endres...Bare lurer paa hvor den RETTEN TIL AA FORANDRE NAVN staar?!
|
Nu skal vi ikke sammenligne æbler og bananer. Reglen med ændring af 1-3 bogstaver (afgængig af flyselskab) i navnet er en regel som er indført for at kunne rette mindre stavefejl, misforståelser osv. I princippet kan stavefejl eller lignende over 1-3 bogstaver også rettes (hvis det er åbenlyst det er en fejl/misforståelse) men så skal det først godkendes af en overordnet hos det pågældende flyselskab.
Det der tales om her er en navneændring mod betaling af et ændringsgebyr. Det er noget helt andet.