![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Prøv KL også. Jeg sjekket akkurat nå 5. juni ut og 19. juni tilbake på klm.com.
Kom ut med kr. 5.368 for OSL-AMS-NYC og LAX-AMS-OSL for en pax !! Fortsett å gjøre jobben selv. Gøy og du kan spare mye !! :lightbulb . Ev. AF........ |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ikke dårlig.. Fikk ca. 14000 selv, litt senere i Juni (Kameraten min har ikke mulighet før 15. Juni, hvis han får tatt ut avspasering). Det inkluderer riktignok ikke NYC-CLE, men man kommer seg vel mellom de byene for under 5000?
Funker det forresten og booke en veg hos ett selskap og returen hos et annet, eller må du bestille tur-retur til USA? Hvis vi f.eks. vil bestille direkte med CO en veg, og med f.eks. KLM hjem igjen (Jo flere selskaper og flytyper, dess morsommere ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
KLM og Air France gir deg den muligheten... Book transatlantisk for seg og så booker du innenriks etterpå. Merk deg at du kanskje må booke på wideroe.no når det gjelder innenriks i USA - da flyselskapene kan kreve at du har en amerikansk "billing adress"...
Ellers er reisebyråjobben kjempegøy... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ba.com gir meg et tilbud på under 13.000 OSL-JFK og LAX-OSL, men de aller fleste valgene har transittid på LHR ned mot en time.. Bør dette holde?
Jeg innbiller meg at det bør gå greit når det foreslås fra BA, men tviler samtidig litt.. Noen som har erfaring her? Ser at både Oslo og New York betjenes fra terminal 4, så det er hvertfall ikke noe problem.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Tja!!! Hjem igjen er jeg ikke sikker. Kommer an på hvor du sitter i en stor maskin, hvor lang tid det tar å komme seg ut - og gjennom sikkerhetskontroller sammen med andre passasjerer som lander samtidig. London er ikke favoritten av transitflyplasser.
Har du sjekket lufthansa.no? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I følge BAs tidtabell om sommeren, har de 3 avganger daglig fra LAX. Korteste connection til OSL finner jeg til å være 3 timer... På gjeldende vinterprogram, finner jeg jeg korteste connection til OSL til å være 1 time og 20 minutter. Det BØR holde. Om du misser connection til OSL går neste fly 3 timer seinere.
Fra OSL finner jeg at connection på vinterprogrammet på det korteste er 1t og 45 minutter ut og 2 1/2 time på sommerprogrammet. Så BA har tatt god høyde her og du har ingen problem med disse connection Dog ville jeg også sjekket LH om du er interessert i poeng, husk at du kun får 25% poeng på LH på billige billetter på både Miles and more og Eurobonus, så det er ikke mange poengene å hente. BAs økonomiklasse er hakket hvassere enn LH. LH har noen få tv skjermer hengende i taket a la SAS 767. BA har individuelle TV skjermer med mange kanaler. Kan være bra på en lang tur.. Plassen til beina er like dårlig hos begge |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Kan ikke være mer uenig med deg vedr. økonomiklassene... LH er i allefall på Europarutene langt foran BA... C-klasse derimot er nok en annen sak.
Hvis du ikke er veldig glad i engelske tepper, minimalt med vinduer og engelsk mat - så anbefales Tyskland og eller frankrike som transitland når som helst!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
LH har lavere priser enn BA. Nesten nede i 12.000, nå..
I tillegg sier setekartene på lufthansa.no at de har 2-4-2 seating på bussene sine, og det er jo også greit når man reiser to stykker. Han jeg skal reise med, var for et og et halvt år siden i Tokyo, og de fikk vindu- og midtsete. Ved midtgangen satt en japaner som heiv i seg et halvt glass sovepiller, og sove de 14 timene mellom AMS og NRT.. Og i tillegg, så kan listen over besøkte flyplasser økes enda mer, med både FRA og MUC (en hver vei..). Dette blir artig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
BA Concorde Sep 1998
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Amerikanere har IKKE tepper på badet!!!! Det har engelskmenn....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Kan du få MUC begge veier, er det bedre !! FRA er fæl !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja Munchen er en mye nyere flyplass - men "gamle" FRA har da fortsatt sin sjarm. Skal du på messen Martin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Tror absolutt det er verdt turen... Skal heller ikke se bort i fra at flere av flyseslakpene og/eller turoperatørene har gode messetilbud.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
I`m impressed!!!:clap
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Planlegging av CMB-tur (var: "Rutevalg til CMB-tur - Cathay F vs Emirates F") | Peppep | Reiseforum | 40 | 08-06-2013 14:34 |
Junaiten: Here we come again | Martin | TripReports | 118 | 20-07-2008 07:30 |
UA til junaiten - hva kan man forvente? | Isbamse | Flyforum | 14 | 18-06-2008 09:03 |
Junaiten:Just a little svipptur for the julebord.. | Martin | TripReports | 22 | 21-01-2008 22:30 |
Spørsmål til dere i junaiten | ANX | Flyforum | 0 | 11-02-2006 23:20 |