![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Boeing har kun produktion i USA, Airbus producerer A220 og A320 serierne til Amerikanske selskaber på deres site i Alabama. Her kan Europa virkeligt stikke kniven ind et sted hvor det vil gøre ondt på Trump og vennerne ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Import Broker - du er veldig sent ute, min svoger importerer masse til Amazon og hans raske svar er, if you’re looking for one now, you are Fucked ! Hvorfor nå ? Dette er jo ingen overraskelse - min svoger startet å legge om tilbake i November Quote:
Wall Street Journal illustrere utfordringene veldig bra med Ford F-150 - The most sold car in the USA for 15 years, US Made by US workers !! vel 53% av en Ford F-150 er Made in the USA, 47% er foreign - fra 24 ! Land (alle med nye Toll Satser) Deler som Girboksen er satt sammen av deler som krysser Toll Grensene 18 ganger (Toll Ding x 18 !). Om vi ser på Boeing 787 er det langt mere komplisert, bare de store delene (de som krever Dreamlifter) er det 3 land involvert, alle med minimum 20% Toll. Mer om kundene velger Rolls Royce Engine Option. Flyreiser…trafikken fra/til Canada er borte, en av de jeg har jobbet med i mitt forrige prosjekt, pendler fra Vancouver BC til San Francisco, han delte et bilde fra Air Canada Lounge i US delen av YVR (en går gjennom US-Immigration på YVR og er i en egen del) det var en 1 ! Annen gjest, selv under Covid var det over 100 der, og etter Covid var det vanskelig å finne et sted å sitte. Mens han i fjor aldri ble oppgradert, har alle flightene 2x pr. uke blitt oppgradert. Quote:
Boeing har egen produksjon i Italia, de samarbeider med firmaer i Japan, Sør Korea, UK og det er før vi ser på underleverandører :8
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det er uten tvil at de nye toll-reglene gjør at det blir betydelig dyrere - men det er altså ikke alltid sånn at når man importerer deler for å sammensette, så betales det toll. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Les Wall Street Journal, de beskriver dette og har en YouTube video som illustrerer hva som skjer med Ford F-150 meget bra. Jeg skulle ønske jeg tok feil, men dessverre ser det ut til at Wall Street Journal (Owned by Rupert Murdoch) har gjort en meget grundig jobb…..
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; Yesterday at 02:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
https://bsky.app/profile/martysg.com/post/3llzhspafmc2q |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Utfordringer i flybransjen | fuglern | Flyforum | 6 | 14-11-2012 10:18 |
Kina truer EU med handelskrig over CO2-avgifter til flytrafikken | Someone | Flyforum | 9 | 24-06-2011 23:20 |
Sommerjobb i flybransjen | Fluren | Flyforum | 6 | 24-09-2010 08:16 |
Flybransjen bråsnur. | Hickok | Flyforum | 0 | 18-03-2010 15:33 |