![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei.
Jeg studerer til å bli siv.ing for NTNU, og for tiden driver jeg å søker sommerjobber i diverse forskjellige bedrifter. Er det noen som vet om det finnes sommerjobber/summer internships innen flybransjen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tja, ganske generelt men sånne som SGS, Røros, CHC og liknende kan være interesert i vikarer ifb. ferieavvikling
![]()
![]() |
#3 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Vi bruker masse sommervikarer. Eneste muligheten for å få unna trafikk i sommerhalvåret.
Rekruteringen starter gjerne på nyåret en gang. Nå holder vi til på OSL, men det er nok det samme på alle flyplasser rundt i landet. Nå er det kanskje ikke direkte operativt arbeid du tenker på. Men det er nok der det er mest sommer arbeid å finne i handlingbransjen. S Last edited by learjet; 23-09-2010 at 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for svar. Men det var ikke helt slike typer jobber jeg tenkte på, jeg vet godt at det finnes masse slike typer sommerjobber.
Jeg var heller ute etter type internships i ledelse eller økonomi avdelinger av flyselskaper. Dette er veldig vanlig i mange andre bransjer; offshore, consulting, etc. Er det noen som vet om det finnes slike programmer i noen flyselskaper? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Ellers ville jeg sjekket ut om Airbus har noe - vet en nyutdannet siving-tilsvarende bekjent av meg fikk jobb hos dem. I Norge/Skandinavia er det dårlig med internships i flybransjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan ikke tenke meg at det går å få den type spesialiserte jobber i luftfarten, som kun sommerobb. Det er ikke tradisjon for det, og det er for krevende med internopplæring, sikkerhetsgodkjenning etc.
De sommerjobbene man finner er av en annen art. Det er bl.a. tradisjon for "sommerfugler" i kabinen i noen selskaper, men selv da går man på seks måneders kontrakter. Bl.a. har Thomas Cook denne ordningen fra gammelt av. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Developer
![]() Join Date: May 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|