Fra Katthult, her er Emil (i lønneberga) på vei inn i Snikkerboda - Pappa Anton (Midtiblinken) skriker Emiiiiiiiiil når jeg begynner å dele erfaringer
Spøk til alvor så skjønner jeg ikke helt behovet for privat helseforsikring i Norge ? Ja jeg ser at en kan få dekket Volvat for mindre ting, men Aleris som vi brukte for Alexandra var betydelig værre enn Lege Vakten på Ski Sykehus (som er M
EGET bra)
Men finnes det overhodet noe privat sykehus i Norge som kan reparere Sk 384 og meg ?
For et år siden ville jeg stått helt på linje med Midtiblinken og sagt ja vi som har Helseforsikring her i USA er meget godt dekket !! Felles for oss begge var at vi ikke hadde brukt forskningen til annet en normal kontroll, men når jeg møtte virkeligheten (Kreft Diagnose) begynte jeg å se en annen side av systemet !
Det positive var at jeg fikk en utrolig profesjonell operasjon, like bra som min svoger i Norge med samme diagnose. Vi var begge kritiske tilfeller så vi fikk høy prioritet og her begynner en å se forskjellene - mens min svoger kun måtte konsentrere seg om forberedelsene til en alvorlig operasjon - måtte jeg tilbringe 18 timer i telefon med forsikringsselskapet for at de skulle godkjenne min operasjon, det var faen ikke lett og jeg fikk ikke komplett godkjennelse, men nok til at jeg kunne gå igjennom en 7 timers operasjon.
Og by the way - jeg måtte bruke ferie dager ! Fordi de fleste store firmaer som mitt bruker et tredje part firma for sykedager og i mitt tilfelle kunne dette firmaet ikke godkjenne bruk av sykedager før min operasjon (de trengte 5-6 uker for sin godkjenning - og mens de gikk igjennom prosessen ville jeg ikke få noen lønn utbetalt !! (Disse firmaene overtar lønning og mens de etterbetaler er det absolutt ikke noen utbetaling før de har godkjent sykedagene))
Min operasjon var meget vellykket - men jeg var tvunget tilbake i jobb 8 dager etter min operasjon.
Hilsen Emil langt inne i Snikkerboden…
Og nå 7 måneder etter min operasjon - drypper det ennå inn regninger, totalt kostet min operasjon USD 251.000 (and counting) det er fordelt blant så langt 24 forskjellige firmaer ! ( eget firma for bedøvelse, eget firma for sykehus sengen (og her sitter jeg midt i mellom kirurgen som mente at jeg trengte 5 dager på sykehus etter operasjonen og forsikrings selskapet som mener at 3 dager er nok ! ) jeg bruker ennå 8-10 timer i uken på å følge opp nettopp dette.
Hei Midtiblinken - jeg håper du aldri kommer i en situasjon hvor du skjønner at jeg har rett - it sucks !!