![]() |
|
![]() |
#81 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,267
|
![]() Quote:
__________________
Spoiler mixer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,948
|
![]() Quote:
Sånn litt forenklet, A320 klarer fly litt saktere, så da har man litt større margin på glatt bane ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,948
|
![]() Quote:
SAS kom seg ned |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,911
|
![]()
Etter en runde i holding kom SAS seg fint ned. Kun lett snøvær, bra sikt og minkende vind.
Det er timingen som ofte er utslagsgivende. Ikke om det er 320 eller 738. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,267
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,911
|
![]()
Flyet fra Manchester måtte ha ventet enda lenger for å få banen klargjort. Da ville de ha brent opp drivstoffet som kunne ta de ned til Oslo. Med usikre værforhold som endrer seg stadig så er dette en vurderingssak. Mye som spiller inn og de kom nok opp i det høye nord litt for tidlig til at det ble full klaff.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2010
Location: Atlanta
Posts: 1,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,536
|
![]()
LN-ENM skal visst være «tatt av vinden» på ALF og trenger en sjekk. Har den blåst inn i noe bakkeutstyr i løpet av natten?
__________________
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF) |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,948
|
![]()
Og Norwegians morgenflight OSL-ALF endte opp i KRN. Før de gjorde et nytt forsøk på å komme seg ned i ALF. Som gikk på forsøk nummer to.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,335
|
![]()
Den ble visstnok tatt av vinden i natt og skled bakover. Kabelen for bakkestrøm holdt den igjen, men det oppstod en skade på dekselet over kontakten i flyet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2022
Posts: 106
|
![]()
Noen som vet hva som skjer LN-NHE i dag? Landet den i det hele tatt i første omgang på LPA?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,525
|
![]() Quote:
Det har i dag vært flere divertions på LPA til andre flyplasser på Kanariøyene pga kraftig vind lavt nede på LPA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 317
|
![]()
Enten Air France eller KLM har fast prosedyre på chocks på alle hjul på nattstopp i slike forhold, dvs 12 stykker. Mon tro om ikke dette blir eksempelet man gir til alle stuere som ikke skjønner grunnen til det, hehe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,646
|
![]() Quote:
Forøvrig tror jeg nok at stuere på ALF har vært ute enn vinternatt før... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,948
|
![]()
Vind på EVE, så ble bomtur for Norwegian i formiddag
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Lurker
Join Date: Oct 2010
Posts: 663
|
![]()
Mens SAS til EVE gikk ned i BOO. Ellers er WF til BOO/BGO kansellert. Er vel noen fine metarer av fjelltoppene rundt Evenes nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 317
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,769
|
![]()
TOS sin tur idag. Diversions og holding.
Ser og at SK1060 surrer rundt sør av KRN, men kan ikke se ar været er så ille der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2006
Location: Bodø
Posts: 896
|
![]()
DY370 gjorde ett forøk, skal nå vente på brøyting og forsøke på nytt
EW8240 kom seg ned, mens EW9250 gav opp på 1000ft og diverter til Oslo. Var bare 17 knop vind, men rullebanekode 3, og 6mm snø på banen. DY1844 står på gate og venter på mindre snø, de må ha banekode 3, og mindre enn 3mm snø. Virker som en vanskelig vinter i Tromsø, har jo vært kaos ganske ofte i år.
__________________
Mvh Per-Kristian Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,536
|
![]()
Vært relativt mildt og ustabilt ja. Men det hjelper heller ikke at kapasiteten er sprengt i sikkerhetskontroll og terminal. Da kan det fort bli følgeforsinkelser og opphopninger.
__________________
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vinterværtråden og annet vær 2023/2024 - statustråd | Novair | Flyforum | 285 | 31-12-2024 17:00 |
Vinterværtråden 2021/2022 | LN-FGA | Flyforum | 201 | 11-07-2022 20:41 |
Vinterværtråden 2020/2021 | Someone | Flyforum | 13 | 07-04-2021 11:16 |
Vinterværtråden 2017/2018 | Concorde | Flyforum | 224 | 10-08-2018 09:42 |
Wideroe-piloter har mye tøft vær... men dette er noe annet | Utflyttet | Flyforum | 5 | 02-09-2009 22:04 |