![]() |
|
![]() |
#121 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 585
|
![]()
Var det ikke tale om at Connect maskinene skulle (tilbake) over på nordisk register?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 308
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,837
|
![]()
Det ryktes også det er lettere sagt enn gjort....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,837
|
![]() Quote:
Ser man på A32x trafikken så er Connect vesentlig større på ARN enn SK, og litt større på CPH. Tar man tirsdag 25/2, var forholdet mellem SAS og Connect avganger på de tre store flyplassene følgene: ARN: 29 vs 43 CPH: 25 vs 30 OSL: 80 vs 7 Og av de 7 på OSL var flere av dem til CPH/ARN. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 585
|
![]()
Blir kanskje for spesifikt til å kunne svare på. Men den kapasiteten som nå overflyttes fra ARN til CPH med BRA sin inntreden, er det hovedsaklig Connect, SK eller en jevn blanding?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,531
|
![]() Quote:
De tallene er vel egentlig ganske skremmende. Legger man på det som opereres av Link, BRA, Cityjet ++ så blir vel andelen flygninger som faktisk betjenes av moderselskapet i seg selv relativt liten. Hadde vært interessant å se kakediagrammer på dette. Det var mange fine diagrammer i årsrapporten, men denne kaken unngikk de vel å legge med ![]() Det sier vel kanskje også litt om hvilke land sine fagforeninger som skriker høyest…
__________________
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,837
|
![]() Quote:
ARN SAS: 29 Connect: 43 Braathens: 20 Cityjet: 6 Link: 1 OSL SAS: 80 Connect: 7 Braathens: 0 Cityjet: 1 Link: 7 CPH SAS: 25 Connect: 30 Braathens:10 Cityjet: 23 Link: 18 Andre: 2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,531
|
![]()
Interessante tall, jeg trodde faktisk ikke omfanget skulle være såpass stort. Men en mindre regionalmaskin har jo flere flygninger per dag kontra en 320 som flakser til syden, så det gir jo også mening.
På ASK så er det vel som du sier en større andel som går med mainline, men etter antall tilgjengelige seter eller salgbare billetter (altså totalt antall pax) er vel fordelingen ganske annerledes..? En maskin fra cityjet kan vel greit f.eks klare 5 runder på BGO-SVG-BGO på en dag, det gir 10 flygninger og potensielt 900pax. Det er ganske mange fler enn hva en 330 som går CPH-JFK-CPH på et døgn klarer å frakte, til tross for at flydd lengde er vesentlig lenger. Eksempelet representerer jo også selvfølgelig ytterkantene, og faktiske pax per operatør er kanskje ikke det vanligste måleparameteret å bruke. Men derimot kan det vel avvike en del fra ASK.
__________________
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF) |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 636
|
![]()
På vilket sätt? Bryta med CAE?
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kort rapport fra SAS Ireland LIN - ARN | SBT | TripReports | 32 | 21-05-2018 16:16 |
Ukjent selskap vil åpne Florø-Oslo/Bergen - DAT vil tilbake | OY-CIR | Flyforum | 21 | 15-06-2016 18:07 |
Vil du bestemme hvor SAS skal åpne sommerrute 2012? | fluxie | Flyforum | 127 | 31-10-2012 22:57 |
SAS vil ikke åpne til Dubai fra Osl | MartinL | Flyforum | 14 | 21-08-2008 23:02 |
Ryanair skal åpne to nye europeiske baser i 2005 | CK | Flyforum | 27 | 08-11-2004 13:41 |