Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-09-2024, 09:40   #1
magtje
ScanFlyer Blue

Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
OSL-JFK SK923 13:25-15:40 321LR
JFK-OSL SK924 17:10-07:00+1 321LR

Ingen endinger på SK907/908 per nå, men antar det snart endres til A321LR der.
Det var dessverre rutetider jeg ikke hadde håpet på.
Det vil jo bety at alle SAS's NYC (JFK og EWR) vil gå omtrent samtidig istedenfor en morgen+ sen ettermiddag (til NYC) og sen ettermiddag + midnatt (fra NYC).

Last edited by magtje; 18-09-2024 at 09:43.
magtje is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2024, 21:36   #2
alb92
Newcomer

Quote:
Originally Posted by magtje View Post
Det var dessverre rutetider jeg ikke hadde håpet på.
Det vil jo bety at alle SAS's NYC (JFK og EWR) vil gå omtrent samtidig istedenfor en morgen+ sen ettermiddag (til NYC) og sen ettermiddag + midnatt (fra NYC).
Er ikke overrasket over JFK timingen. Et ettermiddagsfly fra OSL ville kommet på kveld og hatt dårligere connections hos Delta.

Men, kanskje de kunne ha endret på EWR, siden den flyvningen ikke tilbyr mange connections nå.

Uansett, så trur jeg at lang siktig mål er å få widebody over til JFK ruten og tilbake til 1 daglig.
alb92 is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2024, 11:01   #3
magtje
ScanFlyer Blue

Jeg er heller ikke overrasket og ser årsaken bak hvorfor rutetidene er slik, men jeg mener at SAS burde ha minst 1 avgang enten fra ARN, CPH eller OSL senere på dagen (slik de hadde inntil 2022) for å fange opp et større markedet og dem som skal f.eks på langweekend.
Hadde SAS hadd en ankomst i JFK i 17-18 tiden så ville dem kunne fanget opp connections i Europa (inkl missed fra tidligere på dagen) og som sagt dem som skal på langweekend i NYC. Og det vil fremdeles være tidsnok til å nå de siste connection ut ifra JFK.
Og tilsvarende med en avgang fra JFK i 21-23 tiden, men med større connection muligheter både i JFK (fra Delta) og i Skandinavia.

Nå kan det jo være mulig at de endrer på en av rutene senere, men med dagens rutetider så vill alle NYC flyene gå innenfor et tidsrom på 2 timer.
magtje is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2024, 13:52   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by alb92 View Post
Er ikke overrasket over JFK timingen. Et ettermiddagsfly fra OSL ville kommet på kveld og hatt dårligere connections hos Delta.

Men, kanskje de kunne ha endret på EWR, siden den flyvningen ikke tilbyr mange connections nå.

Uansett, så trur jeg at lang siktig mål er å få widebody over til JFK ruten og tilbake til 1 daglig.
Nå spiller jo slots/terminal kapasitet inn, så ikke bare flytte i vei. Dessuten må de jo også ta hensyn til feed på OSL siden. Selv om dagens EWR flight heller ikke er den best plasserte der.
Reply

Posting Rules