![]() |
|
![]() |
#441 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
|
![]()
Dersom det ikke lar seg gjøre med mer kapasitet på JFK så gir jo mer kapasitet på ATL utvilsomt mening akkurat nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2019
Location: CPH
Posts: 212
|
![]()
Hvis SAS allerede har fået attraktive slots til JFK, til at kunne rykke ARN/OSL så ville det være et mirakel.
Mit bud er CPH-MSP som erstatning for enten IAD eller ORD, evt. med en reduktion på dem, til et par ugentlige hver, og så en maskine rent til MSP. Det bliver næppe til en destination, hvor de ikke kan klare en rundtur på under 24 timer, når de mangler fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2015
Posts: 206
|
![]()
Jag hoppas att du har rätt men kommer inte KLM dra ner på MSP? Air France flyger den inte på vintern, eller? Varför skulle SAS då med en mindre marknad ta upp den linjen? Ligger väll inte ens på top 20 unserved routes från CPH och det är väll inte SAS uppgift att flyga in feed till en Delta hub? Ligger väll primärt i Deltas intresse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,468
|
![]()
CPH-Detroit eller -MSP tipper jeg kommer neste sommer. Hadde vært strålende med ATL fra OSL ( eller ARN), men NYC forblir nok på begge i overskuelig fremtid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2019
Location: CPH
Posts: 212
|
![]() Quote:
Anko nævner specifikt et Skyteam hub, det begrænser det voldsomt. Derudover blev MSP nævnt af SAS selv her: https://finalcall.travel/no/nyheter-...lemmer-i-oslo/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2015
Posts: 206
|
![]() Quote:
![]() Om det blir MSP så tror jag, precis som med AFKLM, att det blir Delta som drar det tunga lasset och så gissar jag att samarbetet blir på DTW också. Den som lever får se ![]() Last edited by Jccl; 02-09-2024 at 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
|
![]()
Er det mulig å bruke A321LR på CPH-ORD?
I såfall kunne jo være ide å enten: A) Kansellere CPH-EWR og flytte A330 som går der til tidlig avgangen på CPH-JFK (bedre imo ift transfer trafikken). Så flytte A321LR som den erstatter til CPH-ORD som flyttes tidligere på dagen. B) Eventuelt flytte A321LR fra tidlig avgangen CPH-JFK (som får A330) til CPH-EWR og at følgende A321LR reduseres til: CPH-EWR: 4 ukentlig. NYC betjenes totalt 18 ukentlig fra CPH. CPH-IAD: 6 ukentlig CPH-ORD: 6 ukentlig CPH-YYZ: 4 ukentlig (blir kun en sommerrute) OSL-EWR: 4 ukentlig (kun vinter. Sommer betjenes med A330 som slynges ARN-EWR-OSL). Ikke optimal trafikkprogram men det vil sørge for at alle viktige ex STAR hub fortsatt kan og bør betjenes selv nå med SAS i SkyTeam. Uansett så viser dette at SAS trenger flere langdistansefly også imo A321LR (helst fordobling til 6 stk). Last edited by magtje; 02-09-2024 at 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
|
![]()
SAS får vel (om jeg ikke tar feil) 2 stk A350 neste år så det vil nok kunne åpne opp MSP og 1-2 nye ruter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
|
![]()
MSP kan jo komme nå ved at man reduserer A330 flygningen mellom CPH-EWR/ IAD slik at disse 2 deler 1stk A330 eller kansellere CPH-EWR i sin helhet.
NYC er idag vel godt betjent fra CPH med 21 ukentlig fordelt på EWR og JFK. IAD mister jo noe av statusen da man ikke lengre har feed til/ fra United og dermed kan godt reduseres til 4-5 ukentlige. Tror ikke den ruten vil forsvinne helt pga det er USAs hovedstad og en del diplomat og business trafikk mellom IAD og Skandinavia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
|
![]()
Nå skal det etter ryktene dukke opp en brukt A330 sommeren 2025.
Samtidig er spørsmålet hvor lenge de 3 eldste A330 maskinene blir værende? |
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
|
![]()
Ja, men har hørt både -300 og -200, avhengig av hvem som ryktet kommer fra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
|
![]()
100% har dette blitt snakket om, men jeg har misset det:
Nettopp booket mine første SkyTeam-billetter, og fikk HAKESLEPP av at jeg selv med SAS PLUS-billetter må ut med 1500kr for 8 setereservasjoner ![]()
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
|
![]() Quote:
Ikke noe nytt, var innført for en stund tilbake. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2019
Location: CPH
Posts: 212
|
![]()
Delta ændrer rutetider på JFK-CPH fra næste år, så de passer bedre med SAS' morgenbølge fra CPH, samt bedre med Deltas eftermiddagsbølge fra JFK.
Nuværende: DL218 JFK 22:05-12:00+1 CPH DL219 CPH 14:00-16:55 JFK Kommende: DL218 JFK 16:45-07:00+1 CPH DL219 CPH 09:15-12:05 JFK |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,162
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2019
Location: CPH
Posts: 212
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | ||
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
|
![]() Quote:
Quote:
Last edited by chrisljo; 03-09-2024 at 16:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
|
![]()
Det kan jo bli endringer, men gitt 2024 programmet til SK så flyr man jo omtrent vinge mot vinge den ene veien over Atlanteren.
DL218 16:45 JFK > 0700 CPH SK914 1710 JFK > 0710 CHP SK916 1910 JFK > 0910 CPH Bedre motsatt vei der det er vinge mot vinge denne sommeren. DL219 0915 CPH > 1205 JFK SK913 1240 CPH > 1540 JFK SK915 1440 CPH > 1740 JFK |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus | Robbiedeluxe | Flyforum | 825 | 02-08-2013 20:56 |
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? | Utflyttet | Småprat | 8 | 15-06-2012 09:01 |
SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør | FlightDeck | Flyforum | 11 | 15-02-2010 23:29 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |