![]() |
|
![]() |
#101 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 311
|
![]() Quote:
Sidenote: trodde de kom til å skippe -RUS, mtp hvordan holdningen til det er i bransjen. Er litt som om at om de hadde begynt med -RIx hadde det gitt mening å skippe RIP |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,520
|
![]() Quote:
så får du opp aktive og utfasede fly (inkludert ntu). Tja, hvis det skulle skje vil nok det kanskje være logisk. De gjorde jo det med EI-SIA/-SIB/-SIC da de het SE-DYC/-DYD/-DYM en periode før de gikk tilbake til EI-SIA/-SIB/-SIC. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]()
Det skal være snakk om å lease inn en ytterliggere langdistansemaskin fra sommeren 2025.
Dog ser jeg bare overskiften her https://check-in.dk/sas-vil-styrke-langdistanceflaaden/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2014
Posts: 164
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 774
|
![]() Quote:
Egentlig litt underlig at SAS velger å drylease en A330-200 når selskapet har en flåte LH-maskiner bestående A330-300, A350-900 og A321LR. Denne maskinen vil stikke seg ut som en "odd-bird" blant eksisterende flåte. Men denne maskinen har en betydelig lenger rekkevidde enn A330-300, så det kan være SAS ser for seg å starte opp en destinasjon litt langt unna og sannsynligvis uten behovet for det helt store pax volum og til slikt er nok denne maskinen helt perfekt! Skal bli interessant å følge med på! Last edited by FBI2012; 26-08-2024 at 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2019
Location: CPH
Posts: 209
|
![]() Quote:
Personligt tror jeg mest den skal bruges til Asien, så en A350 kan frigøres til en USA-rute |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 774
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]()
Kunne man forestille sig, at alle A350 fra SAS skal til Air France mod at SAS får en god del A330-200 fra Air France og KLM?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Quote:
Neppe De har mange i bestilling selv og med 19.9% eierandel kan de ikke bare bytte om på fly. Forresten så nærmer 332 flåten hos begge seg etterhvert pensjonistlivet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,601
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 442
|
![]()
Hvis SAS (og de nye eierne) ønsker å raskt styrke CPH huben (som jeg tipper er ønskelig), så er jo også LH en viktig del av det, da kan det å få inn billige brukte A332/333 være en smart ide, spesielt nå som mange selskaper er iferd med å fase dem ut til fordel for nye modeller.
Det å få nye A330neo/A350 har vel SAS ikke økonomi til, samt at det er betydelig ventetid hos Airbus. Men det bør være mer en den ene A332 hvis man vil ha flexibilitet og ikke en Odd-ball fly. Imo ville 3-6 vært ideelt. A332 kunne blitt innredet med en mindre premium kabin og brukes på lavere yield ruter samt utprøving av nye ruter der A321LR ikke har rekkevidde. Last edited by magtje; 26-08-2024 at 22:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,520
|
![]()
Både KLM og AF har helt annen motortypen på sine Airbus A330-200/300, enn det SAS har.
Ikke at det er umulig å bytte, men det taler nok også litt i mot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Quote:
https://x.com/benjamin_video/status/1829286482856829199 Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2019
Posts: 53
|
![]()
Jeg synes jeg ser relativt mange SAS A320neo med hvit nese for tiden (lettest å se på de med ny livery). Hva er grunnen til dette? Hyppig treff av fugl, eller kan det være andre årsaker? Det er vel ikke heller høyt på pri-listen å lakkere med en gang heller naturligvis.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2015
Location: Oslo
Posts: 159
|
![]() Quote:
Veldig mange birdstrikes og haglskurer i det siste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 311
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,253
|
![]()
Fra ubekreftet hold meldes det om bevingede kamikaze-agenter vervet av Star Alliance for å markere misnøye med overgangen til Skyteam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 311
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,315
|
![]()
Hur många Airbus A320Neo har SAS beställt totalt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS A321ceo flåte | Star Flyer | Flyforum | 192 | 01-08-2024 09:02 |
SAS's A340-flåte | Someone | Flyforum | 37 | 25-05-2017 14:38 |
SAS´ Boeing flåte | EVGENML | Småprat | 10 | 27-08-2011 01:55 |
SAS IC-flåte | DonRuud | Register- og ATC-Forum | 7 | 19-10-2008 12:15 |
SAS Danmarks flåte? | CK | Flyforum | 1 | 01-09-2005 18:27 |