![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: Molde
Posts: 67
|
![]()
Hei, jeg lurer bare på om hvorfor SAS Norge kun bruker Boeing fly i sin flåte? Hvorfor bruker de ikke Airbus som Danmark, eller andre typer som MD?
Last edited by EVGENML; 26-08-2011 at 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Den lange eller korte versjonen av hvorfor ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Airbus tilhører SAS Danmark, enkelt og kort
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: Molde
Posts: 67
|
![]()
Du kan godt ta den lange, så jeg kan "fordype" meg mildt i det. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Eksisterer SAS Norge og SAS Danmark fortsatt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: Molde
Posts: 67
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Wikipedia er ikke alltid den beste kilden.
På et tidspunkt så fant man heldigvis ut at 3-4SAS Bolag var 2-3 for mange , http://www.sasgroup.net/SASGROUP_FAC...SAS%202011.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Tror ikke det, men det er vel fortsatt sånn at B737 har base på OSL og ARN mens A320 har base på CPH.
For å belyse spørsmålet nærmere så er det slik at det som regel er billigere å operere en flytype enn to. For hver flytype i flåten trenger man egen opplæring av personal, f.eks. typerating for piloter, kursing av flight attendants og teknikere som har peiling på flytypen. Slikt koster penger, spesielt i skandinavia hvor arbeidskraft nesten er mer verdifullt enn olje. Når de først skal ha flere flytyper er det nok lettere og mer økonomisk logistikk i å knytte en flytype til en bestemt base framfor å bruke dem hulter til bulter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS's A340-flåte | Someone | Flyforum | 37 | 25-05-2017 14:38 |
Sas´flåte anno 1986 | Eirik | Flyhistorisk forum | 7 | 11-11-2013 15:34 |
Oppfølging mht SAS DC-3 flåte | Fellowship | Flyhistorisk forum | 5 | 03-10-2010 14:53 |
SAS IC-flåte | DonRuud | Register- og ATC-Forum | 7 | 19-10-2008 12:15 |
SAS Danmarks flåte? | CK | Flyforum | 1 | 01-09-2005 18:27 |