![]() |
|
![]() |
#401 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,468
|
![]()
Lett å fylle ... ikke så lett tjene penger....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,195
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
|
![]() Ikke hvis billettene må selge ms billig, for å fylle det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 334
|
![]()
Nå koster jo OSL-LIS ofte opptil 5k en vei per pers da, så det er vel kanskje noe betalingsvillighet i markedet? Om tilbudet reduseres bør jo ikke det presse prisene ned heller, hvertfall i teorien.
Vet jo selvsagt ikke jeg, men når TAP regelmessig hadde meget bra fyllingsgrad på 321 midtvinters i ukedager, burde det vel være muligheter? Edit: sikkert mer sannsynlig om TAP kommer over i Sky, mye connection blant de som reiser til LIS med TAP Last edited by regnerden; 02-08-2024 at 20:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,468
|
![]()
TAP har gode forbindelser til Sør-Amerika og Afrika, og SAS vil ikke dra nytte av dette. Excel-gjengen har nok god kontroll på tallene ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 334
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]() Quote:
Hovedproblemet til SAS er jo at de har hatt problemer med å tjene penger på en del ruter hvor konkurrentene har tjent penger. Hvis de skal overleve på sikt, så må de bli konkurransedyktige og klare å tjene penger på de fleste rutene som Norwegian tjener penger på. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
|
![]() Quote:
Det gjelder i grunn både Norwegian og SAS her, men min teori her er at de har beregnet de får høyere inntekter ved å bruke tilgjenglig kapasitet andre steder, enn å forsøke komme inn som #3 på Skandinavia-LIS. En effekt av det kan jo bli en såpass kraftig nedgang i pris, at plutselig ingen tjener penger. Dessuten er det vel endel slotbegrensninger på LIS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]() Quote:
Last edited by KHANSEN; 03-08-2024 at 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
|
![]() Quote:
De har sagt de er interessert i TAP, men det er også IAG og Lufthansa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
|
![]() Quote:
Enig, men de har for det flagget interesse. Om ikke annet enn for å drive opp prisen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 778
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
|
![]()
Ellers har jo SAS tidligere forsøkt seg på OSL-LIS, uten at det den gang tydeligvis var en alt for stor suksess.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,358
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
|
![]() Quote:
De prøvde igjen i 2013, eller deromkring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 334
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
|
![]() Quote:
Når AFKL vil øke til å bli majoritetseier (+50%) så vil nok EU og konkurransemyndighetene ta en nærmere titt på det enn idag. LH har jo de samme problemene som AFKL og har hatt nok med å få ITA avtalen igjennom. LH vil nok ikke få lov til å vokse mer igjennom oppkjøp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,540
|
![]()
Ikke akkurat knyttet til eierskiftet kanskje, men SK reduserer visst på EVE, uten at jeg har tilgang til detaljene pga betalingsartikkel. Er visst snakk om at det ikke blir fly med nattstopp. Fra november ser det dermed ut som at SK er nede i 2 daglige avganger, og DY har fortsatt 4.
https://www.fremover.no/sas-kutter-i...s/5-17-1271140 At DY har kjøpt WF drar kanskje noen pax mot WF fra maskinene som kommer fra ANX, men det er vel heller få.
__________________
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus | Robbiedeluxe | Flyforum | 825 | 02-08-2013 20:56 |
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? | Utflyttet | Småprat | 8 | 15-06-2012 09:01 |
SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør | FlightDeck | Flyforum | 11 | 15-02-2010 23:29 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |