![]() |
|
![]() |
#361 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,082
|
![]() Quote:
Ja, med tanke på alt annet var det nesten rart både AFs CDG-GOT og SKs ARN-GOT og CPH-GOT mangler. Skulle tro det var en viktigere marked enn Kiruna. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,082
|
![]()
SAS melder også det er skrevet codeshareavtale med KLM, men er ikke lagt ut hvilke ruter det gjelder. Så antar det kanskje ikke er lastet opp i systemene ennå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,892
|
![]()
Dukker opp mye KLM med SK flightnummer når jeg søker på sas.no
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 334
|
![]()
Er det meningen at det skal være umulig å bestille OSL-AMS med KLM gjennom SAS, men at hvis man feks bestiller OSL-AMS-BIO er OSL-AMS med KLM tilgjengelig? merkelig isåfall, for hvis man søker på feks OSL-ZRH i dag kommer jo både SAS og Swiss opp
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2019
Location: CPH
Posts: 212
|
![]()
SAS skifter desuden fra terminal 1 til 2B i CDG fra 16. juli
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,082
|
![]() Er det midlertidig? Da 2B vel ikke er en terminal som brukes mye av Skyteam. Dog henger den jo sammen med resten av terminal 2 på et vis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,082
|
![]() Quote:
Tja, ikke helt unormalt heller. De har codeshare til AMS som du sier, men virker kun være for connections. Husk at de strengt tatt faktisk vil fortsatt være pliktige til å konkurrere her også etter 1/9. Husk også at codeshare primært brukes for å øke nettverket og skaffe mer feed, begge veier, da bidrar de ikke så mye med å ha codeshare på nonstopruter som er eksisterende. Ser forresten ut som Plus mappes til Business hos AF og KL? ![]() Last edited by Someone; 11-07-2024 at 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2019
Location: CPH
Posts: 212
|
![]() Quote:
Jeg tænker at SAS på sigt skal dele check in faciliteter med AF og KL i både CDG og AMS. Det er næppe usandsynligt at vi ser KL, AF og evt. DL i Terminal 3 i CPH og 5 i ARN heller |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
|
![]()
Morsomt å se slike kombinasjoner:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 334
|
![]() Quote:
Etter min mening bør SAS nå som de er på vei inn i et bedre samarbeidsklima enn de har vært i benytte muligheten til å prøve å virkelig dra nytte av samarbeid for å ta andeler fra Norwegian. Norwegian er populære blant nordmenn som ikke anerkjenner forskjell på komforten i 737 kontra 320neo, så her bør SAS prøve å gå offensivt til verks (også benytte nyhetens interesse). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,616
|
![]() Quote:
Ifoelge denne oversikten benytter DY Terminal 2B. Stemmer det? https://www.bonjour-ratp.fr/aeroport...te-compagnies/
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-NYO W6 321, ARN-WAW LO E90, WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N Last edited by jb1; 12-07-2024 at 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
|
![]()
https://www.aeroroutes.com/eng/240715-klskcodeshare
Da var også codeshare rutene med KLM offentlig. Det ser ut til å være mye kopi av det de har med Air France. Jeg skulle ha ønsket at det hadde vært mer codeshare på rutene mellom AMS/CDG og Skandinavia, slik at at også dem som bor utenfor ARN/CPH/OSL får et større utbytte av samarbeidet og SkyTeam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,082
|
![]() Quote:
Også her var GOT utelatt, bortsett fra GOT-LLA Tja, codeshare er ikke nødvendigvis avhengig for å innbytte av allianse. Det kommer helt an på typen interline og ikke minst: om det er gjennomgående priset. Selv om det i blant/ofte/typisk innebærer f.eks at SAS ikke selv selger det via egne kanaler (les: hjemmeside/app) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
|
![]()
Utenom BLL så er det vel kun ARN/CPH/OSL som er inne for AF.
Ja nå vet jeg at codeshare ikke har noe direkte med alliansebytte eller interline, men tror det ville vært bra for markedsføringen (codeshare kommer vel ofte opp foran i søk) og dermed billettsalget om man også hadde inkludert flere ruter mellom: Alle innenriksruter i Frankrike (ex CDG), Danmark, Norge og Sverige. AMS-England, Ireland, Tyskland og Øst- Europa. CDG-Frankrike, Tyskland, Sveits, Spania, Portugal og Italia. AMS/CDG - Distrikt Skandinavia (BLL/GOT/SVG/TRD). |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,082
|
![]()
Ser ut til at codeshare med Thai slutter 27. oktober. Samtidig beholdes både interline og SPA-avtaler for gjennomprising.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]()
Lurer på om SAS vil fortsette å fly til AMS og CDG fremover eller om de overlater den trafikken til KLM/ AF?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,082
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]() Quote:
Forøvrig vet vi jo at ruten AMS-CPH blir en av de første som KLM setter inn sin A321 på, så de forventer tydeligvis mer trafikk på den ruten. Det kan jo også være at etterspørselen øker som følge av at SAS går til SkyTeam noe som krever flere avganger og/eller flere fly mellom Skandi og CDG/AMS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus | Robbiedeluxe | Flyforum | 825 | 02-08-2013 20:56 |
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? | Utflyttet | Småprat | 8 | 15-06-2012 09:01 |
SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør | FlightDeck | Flyforum | 11 | 15-02-2010 23:29 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |