![]() |
|
![]() |
#141 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]() Quote:
Espen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Free Luigi
|
![]()
Mye spennende på turbulenskartene til avinor i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
DY362 kom seg ned på første forsøk på EVE, er vel også første som faktisk har tatt turen for å prøve seg i dag. Alt ut dagen til EVE er også innstilt, bortsett fra DY366 som skal prøve seg i kveld. SE-RUA skal også dra derfra om en time ifølge FR24 som SK9233, Avinor lister den ikke i appen, så den går vel kanskje uten pax?
![]() |
#145 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Dy1482 snur ett godt stykke forbi Trondheim. Retning OSL på denne også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ikke silkeføre i dag heller. SK4082 havnet nettopp i Kiruna istedet for Evenes
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I morgen kommer "Ingunn". Blir nok rimelig rufsete fra Nord-Vestlandet og nordover.
https://www.vg.no/nyheter/i/JQzKPm/r...-kommer-onsdag |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
De kommer tett nå, lavtrykkene. Det er fortsatt mye etterslep etter at Widerøe kansellerte alle avganger nord for Trondheim i går. Håper de klarer å hente inn mesteparten før neste runde.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ser ut som SAS droppet ta sjansen på å stå parkert i BOO i natt. SE-RZX kom med kveldsflighten opp fra OSL. Men dro rett tilbake tom, og morgenflighten BOO-OSL dermed er kansellert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Heftig vind, så en EK A-380 med 656kts i halen. Er vel ikke vanlig kost
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Blåser friskt på SVG og HAU også. G52 nå og Lufthansa sliter litt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Free Luigi
|
![]()
Mamma meldte om en del overflyvninger i Tromsø, uten vind, i går. Kan det være turbulens i høyden, eller glatt bane?
![]() |
#153 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og nå snør det og blåser kraftig på TOS. Flyplassen er stengt og det er såpass glatt at DY319 står strandet på deice. Den kommer seg ikke i lufta, og det er for glatt å dra tilbake til gate.
Vinduet der jeg sitter på andre siden av øya er også i ferd med å bli dekket av snø.
![]() |
#154 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Fulle hoteller og fly som ikke går, så 220 passasjerer er stuck på TOS og må overnatte på flyplassen
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...nedEntry=40211 Også er en ny storm trolig ventet til Helgeland og Nordvestlandet på lørdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Finnes det tall på selskapenes kanselleringer? Virker på meg (og i media) som SAS kansellerer mange flere avganger enn Norwegian.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har da ingenting med OSL å gjøre dette. Dette ligger ene og alene på handlingselskapet. Jeg gikk av jobb en time før LX landet, og vi prioriterer alltid våre 2 homecarriers før besøkende carriers, dersom de er disponert slik at de skal tidlig ut om morgenen. Dernest går det etter størrelsen på flyet og antall pax.
I går skal det og nevnes at begge to store handlingselskapene var veldig travelt opptatt med å ta unna alt som var av endringer i flyprogrammene for våre 2 homecarriers pga uværet nordpå, og alt som oppstod når dette været begynte å gi seg. I tillegg til diversions med både LH og EW som egentlig skulle nordover.. Og med tanke på været de siste dagene og belastningen på bakkepersonell på OSL så er jeg ikke overrasker over at du måtte vente litt...Men gate til et fly som står såpass lenge? Det er det sjeldent jeg og mine kollegaer prioriterer. Men av og til? Absolutt
![]() |
#157 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
I praksis ganske likt, da vel Norwegian har litt høyere frekvens til de verst rammede områdene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
Slike utaelser hadde en neppe fått om dette var sørpå. Det er rett og slett herlige kulturforskjeller!! Grinete søringer som klager på alt har noe å lære der ![]()
![]() |
![]() |
#159 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
La opp en litt spenstig og siste liten runde til BCN i forrige uke. Tirsdag ut fra TOS kl 19.10, overnatting Radisson på OSL, så via ZRH til BCN. Tirsdagen ble halve nord-norge kansellert, så at vi kom oss ut var utrolig.
Returen var fryktelig tidlig fredag med BCN-FRA-OSL-TOS. Tross mye vær også fredag kom vi oss ned ca on time. Og unngikk streiken i Tyskland på torsdag. Må ha brukt rikelig av karma-kontoen min for at det der gikk bra ![]() Ellers er jeg enig om humøret. Jeg hadde vært temmelig grinete etter 6 timer på deice padden på TOS... Og absurd at flyet bare er stuck der. Aldri hørt om noe lignende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Satt selv ombord i en Icelandair 737-400 i 6-7 timer på deicingfeltet på Fornebu en gang tidlig på nittitallet. Skulle til Island med et par kamerater. Plassen var nedsnedd og alt var bare kaos. Det var ingen som kunne handle maskinen, så jeg tok meg av vekt og balansen mens en av kompisene tok boarding. Fikk snagget noen stuere så vi var klare ganske nærme rutetid. Vi ble pushet og gikk til deicing, men så var det stopp. Vi ble deicet to eller tre ganger, men det snedde så jævlig tett at holdovertiden var for kort til at vi kunne taxe til rullebaneenden. Først ved halv ellvetiden fikk vi ta av og da var jubelen stor. Det var forøvrig samme dag som Air Nordic's F27 nesten landet i Bunnefjorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ad-hoc chartere - 2023/2024/2025 | Someone | Småprat | 83 | 18-04-2025 17:54 |
Rekordoverskudd for Emirates 2023/2024 | Someone | Flyforum | 2 | 13-05-2024 10:27 |
Nye ruter for Virgin 2023/2024 | Someone | Flyforum | 2 | 01-10-2023 08:31 |
Norwegian vinterprogram 23/24 | OttoL | Flyforum | 12 | 17-08-2023 09:33 |
Vinterværtråden 2022/2023 | LN-KOG | Flyforum | 192 | 25-04-2023 18:36 |