![]() |
|
![]() |
#241 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
|
![]()
Skulle det åpnes flere ruter østover så vil det vel melde seg et behov for flere større maskiner(A350)? Eller kan A330 gjøre jobben?
Nye ruter avhenger vel av flere maskiner uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,093
|
![]()
Da sas fikk nye a330 kunne de iallfall fly arn-hkg og de brukes jo også cph-sfo som også er et stykke. Selvfølgelig mulig at Ukraina krigen gjør det vanskeligere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,358
|
![]()
Flere destinasjoner kan jo løses uten flere maskiner men med færre frekvenser i uken på eksisterende ruter…
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
|
![]()
De fleste av destinasjonene SK flyr i dag er vel nokså "tunge"? Enkelte av dem kunne vel i utgangspunktet trenge en frekvensøkning dersom man skal holde seg konkuransedyktige?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2015
Posts: 206
|
![]()
Personligen tycker jag det vore olyckligt om man drog ner på frekvensen på existerande linjer ”bara” för att kunna öppna upp en till destination. Det är inte en tävling i att ha mest destinationer, det är en tävling i att servicera dem man har bäst så man kan erbjuda en konkurrensaktig produkt. Det är så man tjänar pengar antar jag.
Min gissning på nästa är 1. CPH-SEA (för att knyta ihop JV N Amerika/Delta samarbetet och servicera det man vill, även på lite längre sikt.) 2. CPH eller kanske OSL -INC (de har uttalat sig om ett tätare samarbete med Korean air. INC är också stort i sig själv) 3. Istället för SIN drar jag till med ett litet wildcard: CPH-HKG (gammal favorit) |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
|
![]()
Frem til det eventuelt annonseres en flåteutdvidelse hos SAS er det vel nesten like spennende å spekulere i hva de nye alliansepartnerne kan komme med av skandinaviske ruter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2015
Posts: 206
|
![]()
Helt klart! But don’t get me started
![]() Tror största ”risken” är att man fort glömmer realistiska förutsättningar och springer iväg med drömmar ![]() Last edited by Jccl; 25-01-2024 at 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 397
|
![]() Quote:
Jeg tror at det er mer sannsynlig at selskaper fra land som fortsatt flyr over Russland kommer til å ta dette markedet nå. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
|
![]()
HKG er ikke lenger hva det var, så ser ikke det som veldig sannsynlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,616
|
![]()
Enig, Kinas stadig strammere grep har endret mye.
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-NYO W6 321, ARN-WAW LO E90, WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,455
|
![]() Quote:
__________________
Upcomning flight: Ingen indtil videre. "InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2015
Posts: 206
|
![]()
Enig i alla kommentarer om HKG, men det var också ett wildcard
![]() ![]() Last edited by Jccl; 27-01-2024 at 12:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Jeg tviler på at HKG kommer tilbake. Kommunistpartiet har strammet til skruen der de siste årene, slik at byen er mindre attraktiv som business-destinasjon. Flere internasjonale selskaper reduserer/flytter virksomhet til andre steder i regionen, for eksempel Singapore. Utviklingen hjelper jo heller ikke på turismen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2015
Posts: 206
|
![]()
CPH-ATL fanns det kapacitet genom att tex lägga ner ARN-ORD och minska frekvensen på andra ruter? Anledningen varför jag frågar är för att om den kapaciteten kunde trollas fram genom ändringar så undrar jag vad de tänkt sig att använda den här maskinen på? Ser ut som om att de får tillgång till den mycket snart.
https://www.flightglobal.com/airline...156844.article |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
|
![]() Quote:
Den maskinen trengs for å fly det oppsatte programmet. Så uten den hadde de ikke klart det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2015
Posts: 206
|
![]()
Så när de lanserade ATL så visste de att de skulle få den här maskinen alternativt om inte det skulle lyckas skulle de bli tvingade att lease en? Det är en kall beräkning
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
|
![]() Quote:
Jeg tror det har vært nesten klart ganske lenge |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2013
Location: Lidingö
Posts: 286
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2010
Posts: 584
|
![]()
SVG-ARN har blitt fjernet vekk fra rutetabellen direkte for S24. Merkelig at de fjerner direkte ruten mellom disse to byene noen ganger i uken
![]() Ellers må man si at den lokale Avinor ledelsen i SVG burde ha blitt fjernet da de ikke er dyktige nk til å få inn nye ruter eller klare å beholde eller øke frekvensen på mange av nåværende ruter (utenom KLM). Last edited by barca; 16-02-2024 at 00:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
|
![]()
TRD-ARN flyes heller ikke i sommer, mens BGO-ARN øker til 3 daglige de fleste dager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus | Robbiedeluxe | Flyforum | 825 | 02-08-2013 20:56 |
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? | Utflyttet | Småprat | 8 | 15-06-2012 09:01 |
SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør | FlightDeck | Flyforum | 11 | 15-02-2010 23:29 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |