![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,643
|
![]()
Eneste forskjellen jeg merket mellom SAS Irland og SAS på innenriks sist jeg flydde SK var at kabinbesetningen var mye hyggeligere ombord i A320Neo'n enn i 737'en. Og at de norske passasjerene var veldig nedlatende til kabinbesetningen i A320Neo'n.
__________________
Mine bilder på Flickr Mine bilder på Jetphotos Mine bilder på Air Team Images Min Youtubekanal Instagram: @rjaviation |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]() Quote:
Tenker kanskje det blitt litt instrumentelt - bare tenkt på alle franskmenn, spanjoler og tyskere som snakker svært lite engelsk, men som likevel reiser utenlands. Mange eldre bestiller SAS eller Norwegian nettopp fordi de vet at det er mulig å kommunisere på norsk og de har en forventning om det. Når det gjelder merkevaren SAS er det jo både rart og uvanlig at de så direkte ønsker å utvanne den ved å bruke navnet SAS Ireland. Men det er mulig de ønsker nettopp dette - å normalisere at de har baser i andre land, at ombordpersonalet kommer fra bemanningsbyråer lokalisert andre steder enn i Norden, osv.? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,389
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]() Quote:
I tillegg flyr SZS fast charter HAM-LPA-HAM i vinterprogrammet, pluss enkelte andre charterflyvninger fra Tyskland til Syd-Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,519
|
![]()
Da ser det ut som IATA har gitt SAS Ireland IATA koden: SL.
Problemet er bare det at Thai Lion Air ellerede har/bruker SL som IATA kode, samt at IATA har ført opp SAS Ireland med koden SL*, merket med * på slutten, hva kan det bety? |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,389
|
![]()
Controlled dupe. Altså kontrollert dobbelbruk som gis når man er temmelig sikre på at de aldri vil operere i samme region. Du vil neppe se SAIL bruke koden annet enn til muligens en charter eller posisjoneringsflight.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,389
|
![]()
Tre fly er overført til SAS. De skal registreres SE-DYC, -DYD og -DYM og er trolig EI-SIA-C.
Intet om de øvrige, men det ryktes at SAIL skal operere to fly fra ARN. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 636
|
![]()
Antar att det är de tre maskiner som varit baserade i Malaga och som de inte kunde ha kvar där eftersom Spansk lag krävde att alla anställda skulle höra till SAS och inte CAE?
Men jag blir riktigt sur när jag vet att många blivit uppsagda i Sverige och varit permitterade och nu så ska SAS "räddas" med våra skattepengar och sen ha SAIL som produktionsbolag som inte ger en krona in i arbetsgivareavgifter eller inkomstskatter i Sverige.....
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,389
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2018
Location: Köln, Tyskland
Posts: 196
|
![]()
Alla tre står på CPH enligt FR24.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]()
Tre stk. A320 fra SAS Scandinavia blir overført til SAS Connect.
Det gjelder OY-KAT, OY-KAO og en til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,436
|
![]() Quote:
__________________
Upcomning flight: Ingen indtil videre. "InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,915
|
![]()
Nå som British Airways har begynt å utløse stillinger for A320 piloter både på LHR og LGW så forsvinner det kanskje endel av de i SAS Connect på LHR basen som er «skikket»
https://jobs.ba.com/jobs/vacancy/dir...2/description/ Last edited by Someone; 14-03-2023 at 19:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,436
|
![]() Quote:
__________________
Upcomning flight: Ingen indtil videre. "InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,519
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,915
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 951
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,519
|
![]()
Fant ut av det, følgende skal har vært «overført» til SAS Connect (irske Luftfartstilsynet har i nevnte periode hatt ansvaret «for» maskinene) i følgende perioder:
OY-KAO: 06.05.2022 - 25.11.2022 OY-KAT: 09.04.2022 - 30.09.2023 OY-KAU: 09.04.2022 - 28.02.2023 OY-KAW: 22.06.2022 - 01.06.2023 OY-KAY: 28.06.2022 - 01.06.2023 Iallfall det som jeg har funnet i noen dokumenter hos danske Trafikstyrelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kort rapport fra SAS Ireland LIN - ARN | SBT | TripReports | 32 | 21-05-2018 16:16 |
Ukjent selskap vil åpne Florø-Oslo/Bergen - DAT vil tilbake | OY-CIR | Flyforum | 21 | 15-06-2016 18:07 |
Vil du bestemme hvor SAS skal åpne sommerrute 2012? | fluxie | Flyforum | 127 | 31-10-2012 22:57 |
SAS vil ikke åpne til Dubai fra Osl | MartinL | Flyforum | 14 | 21-08-2008 23:02 |
Ryanair skal åpne to nye europeiske baser i 2005 | CK | Flyforum | 27 | 08-11-2004 13:41 |