![]() |
|
![]() |
#261 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,559
|
![]() Quote:
Jeg vil bli overrasket om ikke ATR42 STOL er aktuelle for mellomlang sikt for WF. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,600
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,519
|
![]() Quote:
Samt så må man ta med seg at bytte ca. 30 Dash 8-100/200/300 til ATR42-flåte koster M Y E penger, opplæring og mye mer. Da er kanskje levetidsforlengelse billigere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,559
|
![]()
Eller en kombinasjon..........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
|
![]()
Jeg håper på DHC 6-400 den nye twin otteren fra vikingair
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,559
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]()
Blir vel noe liten i forhold til kravene gitt av anbudsgiver. Trykk-kabin og kapasitet osv. Men vi må huske på at hele kortbanenettet startet med Twin Otter. Spørsmål er om flyselskap(ene) og anbudsgiver bør se på om det kan være hensiktsmessig og "gå tilbake" til den oppdaterte Twin Otteren og eventuelt øke frekvensene der det er mulig. Men det blir vel bare en fjern drøm for oss Twin Otter entusiaster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,308
|
![]()
Er vel bare ATR somkan levere noe som funker frem til el-flyene kommer. Håper Norwegian har startet arbeidet:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]() Quote:
Last edited by Twin Otter; 15-01-2024 at 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
Er det ikke håp om produksjon av noe større enn TwinOtter av ny-gamle De Havilland?
Det finnes jo ganske mange Dash 8 der ute. Det er ikek et alternativ å bare raske sammen materiell fra bruktbutikken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,916
|
![]()
Hva med det nye konseptet på Do-328? Litt frem i tid, men jobbes jo med flere hybridprosjekter der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,370
|
![]()
Tror ikke noen bør vedde et selskaps fremtid på noe fra Dornier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,282
|
![]()
Vi får se hva vi kan få skviset ut av en representant for ledelsen, som kanskje dukker opp på torsdag
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2008
Location: Stavanger
Posts: 381
|
![]()
Hvor mange Dash 8-100/200 er fortsatt aktive der ute? Er det et alternativ å fortsette å støvsuge markedene etter brukte maskiner med så lavt som mulig antall timer/cycles? Regner kanskje med at de som har slike maskiner gjerne holder fast på de av en grunn de også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,389
|
![]()
På et kjøleskap nær meg ...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2015
Posts: 412
|
![]() Quote:
WF har stor kompetanse på DASH8 så det beste hadde vært om noen nye 200 ble produsert, men alternativt er jo en kombinasjon av det som BLIR produsert (ATR-42-STOL) og Dash 8-400 (som ikke trenger omskolering -- spesielt om man øker produksjonen kan det jo være dette gir endel lavere kostnader siden man da kan ansette nye ATR-piloter heller enn omskolere eksisterende). Skal heller ikke se bort fra hva en solid avtale i volum med WF kan medføre hos DHC, ATR og la oss ikke glemme Embraer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]()
Embraer driver stort sett med jetfly og det er vel ikke så brukbart på kortbane-nettet? Q400 regner meg kommer til å fly i mange år til. Det er erstatning til -100 som er utfordringen her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,370
|
![]()
Ja,la brasilianerne bygge fly for Nord Norge på vinterstid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2015
Posts: 412
|
![]()
Var vel nettopp det jeg sa også (400 blir) men Embraer har hatt mange propellprosjekter og Widerøe har historie med Embraer (ikke bare E2)
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skal SAS kjøpe 60 nye fly i sommer!? | Fazer | Småprat | 28 | 09-04-2013 19:38 |
SAS skal kjøpe fly for 40- 45 milliarder | Robin882 | Flyforum | 2 | 11-05-2012 07:24 |
SAS skal kjøpe nye fly | CK | Flyforum | 42 | 04-11-2007 18:40 |
Rejeringen skal kjøpe klimakvoter på fly! | MartinL | Flyforum | 22 | 02-01-2007 12:14 |
Tsjekkiske regjering skal kjøpe fly... | LN-AFG | Flyforum | 1 | 02-02-2005 19:35 |