![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,893
|
![]() Quote:
Noen som lurer på hvorfor Delta sliter alvorlig her i Seattle ? Her har vi verdens største kunde av flyreiser - en liten flyfabrikk, som for lenge lenge lenge siden produserte 767-300ER, men som har noen mere moderne maskiner i markedet, Delta forsøkte å blokkere Air France på ruten CDG-SEA-CDG, de ville ha monopol(Delta liker Monopol), kundene var ikke solgt og i dag flyr Air France igjen CDG-SEA-CDG med 787-9, og det er kundenes valg #1 - Delta med museums 767 sliter !
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,358
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2019
Location: CPH
Posts: 212
|
![]() Quote:
Men ellers ja, 767-300ER. Udenfor vores lille lukkede flyentusiast-verden er folk fuldstændigt ligeglade med flytypen. De færreste kender forskellen på en 737 og en A320 alligevel, de kigger kun på pris. Problemet for ARN og særligt OSL er, at der er et stærkt begrænset longhaul marked til USA, der har fungeret derfra. De eneste med nogenlunde succes på OSL er Norse, med nogle lavfrekvente sæsonruter. SAS kommer ikke til at flytte kapacitet fra ruter der fungerer fra CPH, og Delta kommer ikke til at åbne ruter med A330-300/900, som har base i SEA og er deres tredje største fly målt på kapacitet, til et marked der har vist så lidt. OSL's store håb i første omgang er en sæsonrute til et af DL's store østkyst/midwest hubs, med et fly som 767'eren, som har en passende størrelse til at de rent faktisk også ville kunne tjene penge på den. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,893
|
![]() Quote:
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,893
|
![]() Quote:
Seattle, som muligens andre her inne er litt interessert i, det ser ikke ut som det bare er meg som du hevder om man leser tråden, har faktisk verdens største innkjøper av flyreiser (største kunde by IATA Number) og disse er minst like interessert i fly som noen her inne ! Jeg seiler sammen og er meget gode venner med en herlig gjeng av Boeing ledelsen og vi har herlige diskusjoner om fly (jeg lærer masse, kanskje mer om fly enn seiling ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 397
|
![]() Quote:
Det er jo en god del innenfor 3600nm og 4500nm: http://www.gcmap.com/mapui?R=3600nm%...L&MS=wls&DU=nm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus | Robbiedeluxe | Flyforum | 825 | 02-08-2013 20:56 |
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? | Utflyttet | Småprat | 8 | 15-06-2012 09:01 |
SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør | FlightDeck | Flyforum | 11 | 15-02-2010 23:29 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |