Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-12-2023, 14:03   #21
FBI2012
ScanFlyer Silver
 
FBI2012's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 778
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Leste en gang at det car 55% som skulle videre på Arn-ord så gir absolutt mening at den ryker.

Trolig vil Detroit(DTW) som er en av Delta sine 2 hub´er for Midwest seile opp som et bedre alternativ til ORD.

Minneapolis(MSP), en tidligere Northwest Airlines hub og nå en av Delta sine 9 viktige hub´er, er blitt DELTA sin hoved gateway til Kanada samt knutepunkt til mange viktige storbyer i regionen og hele upper Midwest. En direkterute til MSP vil derfor være et godt alternativ dersom Toronto-flighten legges ned.

Last edited by FBI2012; 13-12-2023 at 15:26.
FBI2012 is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2023, 14:20   #22
magtje
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
SAS Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Leste en gang at det car 55% som skulle videre på Arn-ord så gir absolutt mening at den ryker.
Det gir jo absolutt mening å flytte den til ATL når dem nå bytter alliansepartner.
Delta har jo verdens største HUB i ATL med nonstop til alle primær og sekundær destinasjoner i USA, Carribean og mellom Amerika (Mexico, Panama, Costa Rica osv..) , ofte med langt høyere frekvens (ATL har vel nærmere 1.000 DELTA avganger) enn det du ville fått ved andre HUBer.
ATL er kanskje ikke så stort eller logisk når det kommer til NW USA og Canada, men dette kan jo dekkes med en rute til MSP eller DTW med enten SK eller DL.

Uansett så vil vi nok se en større endring i rutenettet (sannsynlig fra 2025) både her i Europa men også på langdistansen hvor mest sannsynlig mer blir konsentrert rundt CPH (ihvertfall for SK) nå som Norge og Sverige er ute av SK og AFKLM (de nye eierne) er mer på Hub& Spoke modellen.
Like interessant blir jo å se hva de andre selskapene og alliansene gjør med Skandinavia.
Vil SkyTeam komme mer inn? Vil AF og KL kutte/ overføre ruter til SK? Vil Lufthansa ta opp kampen og styrke rutene til Skandinavia osv....?

Vi går uansett en spennende tid imøte imo.
magtje is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2023, 12:29   #23
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Toronto ligger fortsatt inne S24, men CPH og ARN bytter på frekven, så i 2024 får ARN 3x og CPH 4x. Var motsatt i 2023
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2023, 14:35   #24
KHANSEN
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

CPH-BOS er fra S24 sat op med A350
KHANSEN is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2023, 15:00   #25
Swedeline F28
ScanFlyer Silver
 
Swedeline F28's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 637
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Kan inte hitta ARN-ORD längre när jag kollar i juni.
__________________
Swedeline F28 is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2023, 15:45   #26
AndreasN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by Swedeline F28 View Post
Kan inte hitta ARN-ORD längre när jag kollar i juni.
Den lå inne i juli tidligere denne uken, men er borte nå. YYZ ligger fortsatt inne, så da blir det vel 2 x JFK og 1 x YYZ på A321LR i sommer da mens A350 tar seg av BOS?

Last edited by AndreasN; 14-12-2023 at 15:50.
AndreasN is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2023, 15:53   #27
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,959
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by Swedeline F28 View Post
Kan inte hitta ARN-ORD längre när jag kollar i juni.
Jeg hadde booking for EB poeng i April og den ble kansellert akkurat nå
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2023, 16:03   #28
AndreasN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Ting er vel ikke helt oppdatert enda. I juli ligger fortsatt CPH-EWR inne med 1 x A330 + 1 x A321 mens JFK ligger inne med 1 x A330.
AndreasN is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2023, 16:54   #29
SK1989
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 71
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Ser ut att bli aningen justerade avgångstider på SFO och ORD för att kunna slingas samman...
SK1989 is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2023, 16:57   #30
L-1011
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Stor uppgradering för CPH-BOS…från A321LR till daily A350-900
L-1011 is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2023, 17:50   #31
SASViking
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2019
Location: CPH
Posts: 212
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

SAS skifter desuden fra T7 til T1 i JFK, ved overgangen til 2x daglig
SASViking is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2023, 17:59   #32
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,468
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

JFK er oppdatert ..

SK 913 D CPH 3 JFK 1 1240 1540 32Q
SK 915 X2 CPH 3 JFK 1 1440 1740 32Q

Og tilbake:

SK 914 D JFK 1 CPH 3 1710 0710+1 32Q
SK 916 X2 JFK 1 CPH 3 1910 0910+1 32Q
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 15-12-2023, 18:50   #33
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
JFK er oppdatert ..

SK 913 D CPH 3 JFK 1 1240 1540 32Q
SK 915 X2 CPH 3 JFK 1 1440 1740 32Q

Og tilbake:

SK 914 D JFK 1 CPH 3 1710 0710+1 32Q
SK 916 X2 JFK 1 CPH 3 1910 0910+1 32Q

Antar det har noe med både slots og feed, men de gikk relativt tett.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2023, 00:32   #34
Scandinavien_Airlines
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,455
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Ser ud til at Minneapolis erstatter IAD: https://scontent.faal1-2.fna.fbcdn.n...PA&oe=6581BBC6
__________________
Upcomning flight:
Ingen indtil videre.

"InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt"
Scandinavien_Airlines is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2023, 06:13   #35
AndreasN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
Default

Så dersom ATL og MSP bekreftes så blir vel dette sommerprogrammet?

CPH-HND - A350
CPH-PVG - A350

CPH-JFK - A321LR (x 2)
CPH/ARN-YYZ - A321LR
CPH-EWR - A330
CPH-ORD - A330
CPH-SFO - A330
CPH-ATL - A330
CPH-MSP - A330
CPH-BOS - A350
CPH-LAX - A350

OSL-EWR - A330

ARN-EWR - A330

Dette krever 7 x A330, men det er vel 8 x A330? Så hvor skal den siste?
AndreasN is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2023, 06:48   #36
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by AndreasN View Post
Så dersom ATL og MSP bekreftes så blir vel dette sommerprogrammet?

CPH-HND - A350
CPH-PVG - A350

CPH-JFK - A321LR (x 2)
CPH/ARN-YYZ - A321LR
CPH-EWR - A330
CPH-ORD - A330
CPH-SFO - A330
CPH-ATL - A330
CPH-MSP - A330
CPH-BOS - A350
CPH-LAX - A350

OSL-EWR - A330

ARN-EWR - A330

Dette krever 7 x A330, men det er vel 8 x A330? Så hvor skal den siste?
Det er nok litt tidlig å konkludere med at alle justeringer er gjort. For eksempel høres tre daglige A330 til EWR mye ut.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2023, 07:50   #37
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by AndreasN View Post
Så dersom ATL og MSP bekreftes så blir vel dette sommerprogrammet?

CPH-HND - A350
CPH-PVG - A350

CPH-JFK - A321LR (x 2)
CPH/ARN-YYZ - A321LR
CPH-EWR - A330
CPH-ORD - A330
CPH-SFO - A330
CPH-ATL - A330
CPH-MSP - A330
CPH-BOS - A350
CPH-LAX - A350

OSL-EWR - A330

ARN-EWR - A330

Dette krever 7 x A330, men det er vel 8 x A330? Så hvor skal den siste?

Det krever i praksis trolig mer enn 7 A330. Litt avhengig hvor effektivt man får slynget maskinene. Men SFO drar fort mer enn 1 maskin
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2023, 08:49   #38
AndreasN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by Herlov View Post
Det er nok litt tidlig å konkludere med at alle justeringer er gjort. For eksempel høres tre daglige A330 til EWR mye ut.
Tidligere har man jo flydd 4 x A330 til EWR så økningen til 3 x A330 + 2 x A321 er jo ikke akkurat så veldig stor. I praksis flytter man jo bare kapasitet fra GOT/AAL til CPH.

De har vel solgt nok UA conections via EWR som det er så å kutte ned der er vel usannsynlig, særlig dersom IAH og ARN-ORD begge forsvinner.
AndreasN is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2023, 09:46   #39
KHANSEN
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Det krever i praksis trolig mer enn 7 A330. Litt avhengig hvor effektivt man får slynget maskinene. Men SFO drar fort mer enn 1 maskin
Ja og nej. 2 A330 kan skifte mellem EWR og SFO, lidt ligesom 2 A330 skifter mellem SFO og JFK.

Når det er sagt, så skal der bruges en maskine til back-up
KHANSEN is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2023, 10:42   #40
Swedeline F28
ScanFlyer Silver
 
Swedeline F28's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 637
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Upplever det som märkligt att IAD skulle bytas ut, den är ju rätt full med politiska tjänstemän?
__________________
Swedeline F28 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus Robbiedeluxe Flyforum 825 02-08-2013 20:56
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? Utflyttet Småprat 8 15-06-2012 09:01
SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør FlightDeck Flyforum 11 15-02-2010 23:29
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige MD90 Flyforum 86 12-08-2007 15:11


All times are GMT +2. The time now is 14:09.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.