![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 778
|
![]() Quote:
Trolig vil Detroit(DTW) som er en av Delta sine 2 hub´er for Midwest seile opp som et bedre alternativ til ORD. Minneapolis(MSP), en tidligere Northwest Airlines hub og nå en av Delta sine 9 viktige hub´er, er blitt DELTA sin hoved gateway til Kanada samt knutepunkt til mange viktige storbyer i regionen og hele upper Midwest. En direkterute til MSP vil derfor være et godt alternativ dersom Toronto-flighten legges ned. Last edited by FBI2012; 13-12-2023 at 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
|
![]() Quote:
Delta har jo verdens største HUB i ATL med nonstop til alle primær og sekundær destinasjoner i USA, Carribean og mellom Amerika (Mexico, Panama, Costa Rica osv..) , ofte med langt høyere frekvens (ATL har vel nærmere 1.000 DELTA avganger) enn det du ville fått ved andre HUBer. ATL er kanskje ikke så stort eller logisk når det kommer til NW USA og Canada, men dette kan jo dekkes med en rute til MSP eller DTW med enten SK eller DL. Uansett så vil vi nok se en større endring i rutenettet (sannsynlig fra 2025) både her i Europa men også på langdistansen hvor mest sannsynlig mer blir konsentrert rundt CPH (ihvertfall for SK) nå som Norge og Sverige er ute av SK og AFKLM (de nye eierne) er mer på Hub& Spoke modellen. Like interessant blir jo å se hva de andre selskapene og alliansene gjør med Skandinavia. Vil SkyTeam komme mer inn? Vil AF og KL kutte/ overføre ruter til SK? Vil Lufthansa ta opp kampen og styrke rutene til Skandinavia osv....? Vi går uansett en spennende tid imøte imo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
|
![]()
Toronto ligger fortsatt inne S24, men CPH og ARN bytter på frekven, så i 2024 får ARN 3x og CPH 4x. Var motsatt i 2023
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]()
CPH-BOS er fra S24 sat op med A350
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 637
|
![]()
Kan inte hitta ARN-ORD längre när jag kollar i juni.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
|
![]()
Den lå inne i juli tidligere denne uken, men er borte nå. YYZ ligger fortsatt inne, så da blir det vel 2 x JFK og 1 x YYZ på A321LR i sommer da mens A350 tar seg av BOS?
Last edited by AndreasN; 14-12-2023 at 15:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,959
|
![]()
Jeg hadde booking for EB poeng i April og den ble kansellert akkurat nå
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
|
![]()
Ting er vel ikke helt oppdatert enda. I juli ligger fortsatt CPH-EWR inne med 1 x A330 + 1 x A321 mens JFK ligger inne med 1 x A330.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2011
Posts: 71
|
![]()
Ser ut att bli aningen justerade avgångstider på SFO och ORD för att kunna slingas samman...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Stor uppgradering för CPH-BOS…från A321LR till daily A350-900
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2019
Location: CPH
Posts: 212
|
![]()
SAS skifter desuden fra T7 til T1 i JFK, ved overgangen til 2x daglig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,468
|
![]()
JFK er oppdatert ..
SK 913 D CPH 3 JFK 1 1240 1540 32Q SK 915 X2 CPH 3 JFK 1 1440 1740 32Q Og tilbake: SK 914 D JFK 1 CPH 3 1710 0710+1 32Q SK 916 X2 JFK 1 CPH 3 1910 0910+1 32Q |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
|
![]() Quote:
Antar det har noe med både slots og feed, men de gikk relativt tett. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,455
|
![]()
Ser ud til at Minneapolis erstatter IAD: https://scontent.faal1-2.fna.fbcdn.n...PA&oe=6581BBC6
__________________
Upcomning flight: Ingen indtil videre. "InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt" |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
|
![]()
Så dersom ATL og MSP bekreftes så blir vel dette sommerprogrammet?
CPH-HND - A350 CPH-PVG - A350 CPH-JFK - A321LR (x 2) CPH/ARN-YYZ - A321LR CPH-EWR - A330 CPH-ORD - A330 CPH-SFO - A330 CPH-ATL - A330 CPH-MSP - A330 CPH-BOS - A350 CPH-LAX - A350 OSL-EWR - A330 ARN-EWR - A330 Dette krever 7 x A330, men det er vel 8 x A330? Så hvor skal den siste? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
|
![]() Quote:
Det krever i praksis trolig mer enn 7 A330. Litt avhengig hvor effektivt man får slynget maskinene. Men SFO drar fort mer enn 1 maskin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
|
![]() Quote:
De har vel solgt nok UA conections via EWR som det er så å kutte ned der er vel usannsynlig, særlig dersom IAH og ARN-ORD begge forsvinner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]() Quote:
Når det er sagt, så skal der bruges en maskine til back-up |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 637
|
![]()
Upplever det som märkligt att IAD skulle bytas ut, den är ju rätt full med politiska tjänstemän?
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus | Robbiedeluxe | Flyforum | 825 | 02-08-2013 20:56 |
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? | Utflyttet | Småprat | 8 | 15-06-2012 09:01 |
SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør | FlightDeck | Flyforum | 11 | 15-02-2010 23:29 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |