![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,051
|
![]()
MUC regner ikke med å være tilbake i normal/full drift før 5. desember
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,719
|
![]() Quote:
Det betyr nok at morgendagen også går for det meste i vasken med alle følgeeffekter, kanskje 6. desember begynner å ligne på noe? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,051
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,051
|
![]()
Virker som det er endel krøll hos Lufthansa nå. Kveldens maskin fra FRA til OSL, landet på OSL også gikk den tom ned til BLL. Så morgendagens tidligflight OSL-FRA er kansellert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 119
|
![]()
Til nå i dag(siden midnatt), har et fly tatt av og to fly landet i MUC. Virker som at de, bokstavlig talt, står til knærne i problemer der nede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]()
Glad jeg hadde flybytte i MUC 28. november, og ikke noen dager senere...
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,719
|
![]()
Interessant lesing om "MUC meltdown" de siste dagene, med over 2700 kanselleringer de 4 første dagene.
https://www.flightradar24.com/blog/m...data-dec-2023/ Nå er de i gang igjen, men det forventes kanselleringer frem til 10. desember som følgeeffekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2013
Location: Trondheim, Norway
Posts: 224
|
![]()
Går sakte på AMS i dag på grunn av freezing fog:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,772
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Freezing rain på Værnes.
SK2882 CPH-TRD diverter til SVG. SK4172 gikk tilbake til BGO DY756 gikk tilbake til OSL.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! Last edited by Vede; 15-12-2023 at 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
|
![]()
Ser ut som en C-40A fra US Navy fra Tampere til Trondheim også diverter eller går i holding hvert fall.
En KLM fra AMS går til OSL. Last edited by Twin Otter; 15-12-2023 at 16:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,051
|
![]()
Strengt tatt mer en sommerstorm enn vintervær, men i Buenos Aires med en 737-700 nylig skadet under en storm
https://www.aviation24.be/airports/b...oeing-737-700/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Newcomer
Join Date: Feb 2012
Posts: 37
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2014
Location: Maastricht
Posts: 136
|
![]()
De lover lidt blæsevejr i CPH i aften. Skal flyve hjem fra DUS - forventet ankomst kl 2010. Ser TAF har middelvinden til 270 grader 28 knob med 42 knob i stødene. Og TEMPO endnu kraftigere 35 knob med 55 knob i stødene. Kan CRJ-900 lande med den vind? Det bliver jo crosswind uanset om de forsøger RWY 22 eller RWY 30.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2008
Location: Stavanger
Posts: 381
|
![]()
Fortsatt et stykke unna Stavanger hvor det ligger an til skikkelig vind i dag 😬 Nyeste TAF melder gusting opp mot 72kn i ettermiddag. Sånn sett flaks at ENZV har kryssende rullebane og at den verste vinden kommer stor sett mot bane 36.
METAR: ENZV 210850Z 29023KT 9999 SHRA FEW020CB SCT032 BKN088 08/04 Q0968= TAF AMD: ENZV 210805Z 2108/2206 26025KT 9000 FEW012 BKN020 TEMPO 2108/2113 27035G45KT TEMPO 2108/2118 SHRA BKN012CB PROB30 TEMPO 2108/2114 TS BECMG 2110/2112 33038G50KT TEMPO 2112/2117 34048G72KT TEMPO 2118/2206 2000 SHSNRA BKN010 SCT015CB BECMG 2202/2204 34022KT= |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,132
|
![]() Quote:
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,772
|
![]()
Visst litt grugge i AMS og, heftig med dagens 4 siste AMS-SVG innstillet
Blir en spennende juletur for mange ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,066
|
![]()
ENZV 1550L 33045G63KT. Wizz kom seg ned, men bruk av gangbro og trapp er over limit.
Last edited by Novair; 21-12-2023 at 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
|
![]() Quote:
vejrsituationen. Han sagde, at de kun kan benytte én bane, men ikke hvilken! P.t. bruger de bane 22, men det har du sikkert set? Under alle omstændigheder skal du forvente forsinkelser! Kom godt hjem! Last edited by oy-viv; 21-12-2023 at 16:46. Reason: add. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
|
![]()
Liten rapport fra Stavanger.
For øyeblikket virker det bare å være gate 14 som er operativ. Alle andre gater går visst ikke å bruke noe som dermed skaper noen operasjonelle utfordringer i uværet. DY fra CPH parkerte akkurat der og skal visstnok ut til LGW. SK4039 som er på vei inn har fått beskjed om at de må vente på tur til LGW-flighten har kommet seg avgårde. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ad-hoc chartere - 2023/2024/2025 | Someone | Småprat | 83 | 18-04-2025 17:54 |
Rekordoverskudd for Emirates 2023/2024 | Someone | Flyforum | 2 | 13-05-2024 10:27 |
Nye ruter for Virgin 2023/2024 | Someone | Flyforum | 2 | 01-10-2023 08:31 |
Norwegian vinterprogram 23/24 | OttoL | Flyforum | 12 | 17-08-2023 09:33 |
Vinterværtråden 2022/2023 | LN-KOG | Flyforum | 192 | 25-04-2023 18:36 |