![]() |
|
![]() |
#141 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Dette bygges jo i dag mellom Pir B og C, 60.000 kvadrat, og her er det vel snakk større fasiliteteter for både ankommend eog avgående passasjerer, inkludert mer kapasitet til blant annet bagasje og passkontroller. Åpner vel i 2027. Usikker på hvordan prosessen med ekspansjonen av pirer/gater går? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Just nu bygger de ut for att klara 40 miljoner. Det är långsiktigt inte tillräckligt för en global hub, men Rom byggdes inte på en dag. Varken att skapa infrastrukturen eller att skapa rutnätverket, så jag undrar om inte de två kommer gå hand i hand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
DN 09.10.23
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Når loven er vedtaget, kan CPH gå i gang med at flytte banen og påbegynde udvidelse af pier A på det areal, hvor der i dag er bane. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
https://www.nettavisen.no/okonomi/ny...s/5-95-1383850 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ser ut som man ikke helt skal avskrive Apollo, da det ser ut som de forsøker seg på prinsippet: If you can't beat them, join them
https://www.reuters.com/business/aer...ce-2023-10-13/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Apollo Global Management har tidligere gjort mye business med Air France/KLM-groupe , så det er neppe i selskapets interesse at det forholdet surner. https://www.airfranceklm.com/en/news...-million-quasi Last edited by FBI2012; 16-10-2023 at 10:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I følge finansprofessor Bjørn Espen Eckbo ved Dartmouth College i New Hampshire, så er trolig årsaken til at Apollo tapte til en rivaliserende budgiver, at konkurrenten er et annet flyselskap, og ikke en finansiell budgiver. Innen fusjoner og oppkjøp taper ofte finansielle budgivere til de industrielle, fordi sistnevnte kan få til synergieffekter, i følge ham.
Videre hevder han at det var bra jobbet av SAS å få en industriell aktør inn i budkampen. https://www.dn.no/luftfart/sas/apoll...en/2-1-1537504 |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||||
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Endel repetisjon men Air France-KLM sjefen fortsetter å trekke frem at den store fordelen her blir å få SAS med JVet på transatlantisk, sammen med dem, Delta og Virgin. Og at dagen longhaulprogram hos SAS er underutviklet. I tillegg kan de nå bygge videre på KLMs sterke posisjon i det skandinaviske markedet
https://www.flightglobal.com/airline...155575.article Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Når det gjelder underutviklet så må vel Oslo/Gardermoen, relativt sett, være en av verdens dårligste flyplasser hva gjelder IC levert av alliansemedlemmer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
I tillegg blir AF/KL-sjefen sitert på følgende i dagens DN (min utheving i fet skrift):
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
SAS har nå inngått bindende avtale – budtaper Apollo Global Management er ikke med.
Den bindende avtalen som nå er signert må fortsatt godkjennes av dommeren i den amerikanske konkursdomstolen i New York. https://e24.no/boers-og-finans/i/jly...kke-aa-bli-med |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ser man også økte totalpakken med $25 millioner, dog var alt dette en økning i den konvertible gjelden.
Den nye DiP gjelden fra Castlelake, som erstatter pakken de har fått fra Apollo for å ta dem gjennom konkursen, skal også ha lavere rentevilkår og mindre fees |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
https://www.dn.no/luftfart/sas/air-f...am/2-1-1549309 (betalingsmur)
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 Last edited by jb1; 06-11-2023 at 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det er lenge siden jeg hadde jobbreiser med SAS -- det er mest når vi reiser til Norge for å se familie -- men jeg vil anta matchingnivået vil ha alt å si for å holde på de største kundene fra østlandsområdet som også kan konvertere til M&M. Mindre sikker på de som er baserte ute i distriktene, der de kanskje allerede har Flying Blue og der kombinasjonen av de to kan bli positiv... Det jeg er helt sikker på er at å holde folk usikre ikke hjelper. Når året går mot slutten så kan jeg tenke meg til at om jeg var i Oslo hadde det vært enkelt å hoppe over til Lufthansa -- når man ikke vet hvor neste års poeng går mot... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg noterer at du ikke liker det, men det er lov til å henvise til kilder som ikke er umiddelbart tilgjengelig. Det gjøres i rapporter, artikler, bøker med mer. Du trenger ikke påpeke det hver gang.
![]() |
#158 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Kan jo kanskje nevne at det er betalingsmur når du poster linken?
![]()
![]() |
#159 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Som Vede sier ... Det burde være en selvølge at du opplyser om dette .. gjerne også med noen høydepunkter. Det finnes noen ganger også en alternativ side med samme info. Just sayin' .. Jeg misser av og til selv, særlig der det er ip-restriksjoner. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Greit, men av og til rekker jeg det ikke med en gang og jeg redigerer endel poster etterhvert. Du trenger ikke nevne det hver gang, jeg har fått det med meg og det virker bare uvennlig. Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
CMA CGM med eierandel og samarbeid med Air France-KLM | Someone | Flyforum | 1 | 17-01-2024 08:49 |
Air France-KLM og IndiGo med codeshare | Someone | Flyforum | 0 | 24-12-2021 07:36 |
Etihad, Air Berlin, og Air France/KLM med samarbeid | Someone | Flyforum | 3 | 22-10-2012 22:52 |
Air France-KLM-SAS? | Boeing_fan | Flyforum | 30 | 05-11-2010 15:38 |
Air France KLM med felles ledelse | Blubird | Flyforum | 1 | 04-07-2006 08:15 |