Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-10-2023, 15:47   #561
ToreD
Flydiot

Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Det høres ut som jeg antagelig skal overføres til Riksen i morgen. Da betaler nok sykehuset billetten. Jeg har full flex pro billetter, er det kurant å avbestille returen og få alle pengene tilbake for returreise?

Ja, det kan du gjøre i appen

Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2023, 09:52   #562
TLS at OSL
Flyer

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
SAS kopier Lufthansa, British Airways med flere, slik at passasjerer i business og Plus, uten status, fremover må betale for setereservasjoner
Jeg har nå sølvstatus, og for å bruke opp en del EB-poeng (man vet aldri hva som vil skje med dem) bestilte jeg OSL-CPH-IAD t/r i SAS Pluss. Jeg fikk anledning til å velge seter på samtlige flyvninger. Det var over hode ingen opplysninger om at dette ville koste noe som helst, så jeg reserverte selvfølgelig setene.

Nå kommer SAS tilbake og sier at jeg må betale kr. 99 pr. setereservasjon. Heretter blir det ikke mange flyvninger med SAS for min del.

Etter å ha ringt SAS tre ganger og snakket med tre forskjellige personer og fått tre forskjellige svar, har jeg nå endelig fått skriftlig bekreftelse på at jeg ikke skal betale for setereservasjonen. Jeg skjønner ikke at det er mulig for SAS å holde på sånn!

Last edited by TLS at OSL; 26-10-2023 at 11:51. Reason: Lagt til tekst.
TLS at OSL is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2023, 16:50   #563
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Jeg skal etter planen reise til Alta i morgen klokken 11.35. Jeg skal ta blodprøver i morgen klokken 0700. Jeg regner med at de er ok og at det blir tur. Jeg skal imidlertid snakke med legen før jeg sjekker inn for å høre at alt er ok. Et kjapt spørsmål. Hvor sent kan en avbestille SAS plus pro billetter? Jeg regner med at det er greit å avbestille før jeg sjekker inn (jeg har bagasje som skal sendes). Tenkte å høre her med dere for sikkerthets skyld.
Old 29-10-2023, 18:24   #564
chrisljo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Jeg skal etter planen reise til Alta i morgen klokken 11.35. Jeg skal ta blodprøver i morgen klokken 0700. Jeg regner med at de er ok og at det blir tur. Jeg skal imidlertid snakke med legen før jeg sjekker inn for å høre at alt er ok. Et kjapt spørsmål. Hvor sent kan en avbestille SAS plus pro billetter? Jeg regner med at det er greit å avbestille før jeg sjekker inn (jeg har bagasje som skal sendes). Tenkte å høre her med dere for sikkerthets skyld.
Med forbehold om at jeg husker helt feil, men mener Plus Pro er refunderbar selv ved no-show, så tror du skal være ganske trygg her.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2023, 18:43   #565
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Med forbehold om at jeg husker helt feil, men mener Plus Pro er refunderbar selv ved no-show, så tror du skal være ganske trygg her.
Der er jo også mulig å booke om til en senere avgang og deretter kansellere.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2023, 18:45   #566
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Noen som vet om Sas pleier ha gate (eller bussgate?) i et bestemt område på MUC?
Old 09-11-2023, 09:11   #567
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Hmm.. "Monitorerer" SAS billettene for OSL-EWR-TPA i juli og vurderte å bestille idag. Ser nå at denne routingen er helt borte fra Google Flights. Er dette et tegn på at United samarbeidet kanskje ikke er i juli? Ruten kommer dog opp på sas.no.

Burde man vente med å bestille USA billetter til sommeren 2024?

Og spesielt hvis man er poeng junkie - kanskje heller tenke SkyTeam?

Pokker ta bonus-avhegighet.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2023, 12:19   #568
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Hmm.. "Monitorerer" SAS billettene for OSL-EWR-TPA i juli og vurderte å bestille idag. Ser nå at denne routingen er helt borte fra Google Flights. Er dette et tegn på at United samarbeidet kanskje ikke er i juli? Ruten kommer dog opp på sas.no.

Burde man vente med å bestille USA billetter til sommeren 2024?

Og spesielt hvis man er poeng junkie - kanskje heller tenke SkyTeam?

Pokker ta bonus-avhegighet.
Partneropptjening vil bli berørt, men SAS-poengene vil jo fortsatt gå inn i EB, uansett tilhørighet. Det interressante er jo når et flytte til JFK vil skje, og da vil du i tilfele bli booket om til DL. Men tviler på om det skjer før høsten 24 eller våren 25.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2023, 21:06   #569
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Partneropptjening vil bli berørt, men SAS-poengene vil jo fortsatt gå inn i EB, uansett tilhørighet. Det interressante er jo når et flytte til JFK vil skje, og da vil du i tilfele bli booket om til DL. Men tviler på om det skjer før høsten 24 eller våren 25.
Fikk bekrefter fra øverste hold i SAS i dag at det var en feil med prisingen fes Uniteds side og at bookingene kommer opp igjen med UA og hvis man bestiller og det forandrer seg så blir man booket om. 👍

Old 17-11-2023, 08:58   #570
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Fremdeles umulig og booke OSL-EWR og videre i USA med United til sommeren. Dette må jo SAS tape penger på? MIA, MCO, TPA osv kommer ikke lenger opp som noe alternativ og man ender jo opp med andre selskap.

De på kundeservice sier de jobber med det, men virker jo som det er en vei ut av alliansen.

Old 10-12-2023, 19:22   #571
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-TIB View Post
Dette gjelder heldigvis ikke innenlands, enn så lenge.

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk
Nå ser det ut til å gjelde innenlands også i følge insideflyer.dk

https://insideflyer.dk/sas-plus-nu-k...saa-penge-her/

Prøvde en testbooking 26. desember og der er det gebyr.
Old 17-01-2024, 21:17   #572
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Et liten kall til felles idémyldring her på forumet

Jeg skal til Stockholm i pinsehelga for å høre på ei ikke helt ukjent dame fra Tennessee synge noen sanger og danse litt. Er helt sinnsjukt dyre priser for å komme seg til og fra Stockholm den helga, men klarte å finne en bonusreise SVG-OSL-ARN 15. mai til 10K poeng, så da kommer jeg meg i hvertfall frem.

Hjemreisen.. Litt mer krøllete Ønsker avreise fra ARN 19. mai, til en eller annen varm europeisk destinasjon, som ikke tømmer hele EB-kontoen. Skal videre til Brussel senere i uken, så derfor trenger jeg ikke å reise tilbake til Norge sånn i utgangspunktet. Og alt via OSL og CPH er jo bare hekkan så dyrt på søndagen.
Old 18-01-2024, 06:39   #573
Trent600
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post

Hjemreisen.. Litt mer krøllete Ønsker avreise fra ARN 19. mai, til en eller annen varm europeisk destinasjon, som ikke tømmer hele EB-kontoen. Skal videre til Brussel senere i uken, så derfor trenger jeg ikke å reise tilbake til Norge sånn i utgangspunktet. Og alt via OSL og CPH er jo bare hekkan så dyrt på søndagen.
Avhenger jo av hvor du faktisk vil og om dere er en stor gruppe, men for en person til et par tradisjonelle reisemål er det jo ikke avskrekkende dyrt den 19. mai. inkl. bagasje.

Stockholm-Nice med SAS: 14 964 poeng (-625 man tjener på turen)
Stockholm-Malaga med Norwegian: 1162,-
Stockholm-Malaga med SAS: 902,-

Også mulighet å fly Stockholm-Oslo den 19. med Ethiopian for 569,- SEK og så kjøre en self-transfer til SVG med SAS for 5000 poeng.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sas.jpg
Views:	893
Size:	85.3 KB
ID:	54299   Click image for larger version

Name:	eth.png
Views:	889
Size:	22.3 KB
ID:	54301  
Trent600 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2024, 10:22   #574
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Et liten kall til felles idémyldring her på forumet

Jeg skal til Stockholm i pinsehelga for å høre på ei ikke helt ukjent dame fra Tennessee synge noen sanger og danse litt. Er helt sinnsjukt dyre priser for å komme seg til og fra Stockholm den helga, men klarte å finne en bonusreise SVG-OSL-ARN 15. mai til 10K poeng, så da kommer jeg meg i hvertfall frem.

Løsning no 1 er jo å selge et par tre konsertbiller til meg.
Løsning 2, sjekket Etiopean arn-osl?
Old 18-01-2024, 11:14   #575
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Løsning no 1 er jo å selge et par tre konsertbiller til meg.
Løsning 2, sjekket Etiopean arn-osl?

Ethiopian er jo selvfølgelig en mulighet, men gryselig tidlig non-Schengen avgang i et fly som både ser, og lukter, som om noen har sovet i det er ikke sååå fryktelig kult altså

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2024, 10:34   #576
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Hola.. Sikkert litt gjentagelse, men prøver.

Denne berømte Tampa turen vi har i sommer..

SAS US-programmet er temmelig satt nå (sies det fra sikre kilder) og Tampa innebærer grisdyre billetter med 2 stopp.

Så.. Hvis jeg booker SK907 EWR nå, og separate billetter EWR-TPA med United - er det dumt? Får man da sjekket inn hele veien? (Speiselt på returen?) Hvordan er rettigheter osv. ved kaos? Det er snakk om 5 pax med 10 kolli, så potensialet for en reprise a fjor-årets ligger jo der. SAS er vel Star Alliance i alle fall til over sommeren.

Old 22-01-2024, 10:58   #577
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Så.. Hvis jeg booker SK907 EWR nå, og separate billetter EWR-TPA med United - er det dumt? Får man da sjekket inn hele veien? (Speiselt på returen?) Hvordan er rettigheter osv. ved kaos? Det er snakk om 5 pax med 10 kolli, så potensialet for en reprise a fjor-årets ligger jo der. SAS er vel Star Alliance i alle fall til over sommeren.
Det var i hvertfall slike opplegg jeg gjorde "back in the days", med separate billetter via EWR. Både inn med SAS og KLM, og videre med Continental. Dog med god tid, i blant nok til en tur inn the Manhattan også.

Men hadde kanskje sjekket hva reiseforsikringen din innebærer?
Old 22-01-2024, 11:12   #578
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Takker..

Quote:
Originally Posted by Someone View Post

Men hadde kanskje sjekket hva reiseforsikringen din innebærer?
Selve eventuelle erstatninger osv. er en ting, men med om man blir tatt vare på ved problemer og igjen kan sjekke inn alt på en tur. Da med tanke på at United og SAS er på set tidpunktet fremdeles i samme allianse.

Old 22-01-2024, 12:05   #579
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Du må uansett hente ut bagasjen på Newark for tollbehandling. Er den ikke merket, går du bare forbi innleveringsskranken, så finner du et sett innsjekkingsskranker der.

Men mister du connection, kan du ikke regne med hjelp.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2024, 10:36   #580
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Hola.. Sikkert litt gjentagelse, men prøver.

Denne berømte Tampa turen vi har i sommer..

SAS US-programmet er temmelig satt nå (sies det fra sikre kilder) og Tampa innebærer grisdyre billetter med 2 stopp.

Da ga jeg opp og booket (uten å spørre Dragen en gang) OSL-CPH-ATL-CPH-OSL i SAS plus. Faktisk ikke ille priser, og alle nesten setene ombord var ledige..

Da blir det to dager i Atlanta og totalt 12 timeres roadtrip

Trenger tips til hotell i Atlanta og hvis stopper man mellom Atlanta og Gulfport FL ca halvveis.

Reply

Posting Rules