![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fun fact..eller bare fact: dagens Aftenposten skriver absolutt ingen ting om SAS og den nye eierkonstellasjonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Thai og OSL er jo uavhengig av dette, og har vært planlagt lenge, så snart Thai får nok fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ser man på de nye eierne er det jo heller ingen motvekt mot den strategien der -- to danske investorer og et eierselskap som er basert på to selskaper med sterke sentralhubber. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vad är chansen för att EU sätter stopp för att Danmark går in och ökar sin ägarandel? Gissar att exempelvis Ryanair kommer kasta in en överklagan?
![]() |
#85 |
Newcomer
|
![]()
Jeg tror noen her ikke helt forstår hvorfor mange i «distriktene» flyr med KLM i dag. Veldig mange skal videre til destinasjoner over hele verden som ikke SAS tilbyr fra CPH. Hvis Nye SAS bygger opp CPH til en interkontinental mega-hub, så vil kanskje ting endre seg. Men dette vil ta lang tid hvis det i hele tatt skjer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Man skal heller ikke overdrive effektene på KLM av det nye slot-taket på AMS, tror jeg. Ja, det setter i praksis en stopper for vekst i nye avganger, men for KLM sin del vil mye av dagens status i mer eller mindre grad i praksis være ganske lik. Mye her vil kunne gjøres med mindre frekvens justeringer og nye flytting av noe av Transavias O/D ruter til andre flyplasser i nærheten, som RTM and EIN. Med A321neo på vei inn til KLM, så får de også mulighet til å sette inn større fly enkelte steder og dermed kutte i frekvens. Det er jo ikke sikkert at når alt her blir implementert så trengs det 8x daglige OSL-AMS med SK og KL kombinert. På mellomlang sikt vil det jo også være SAS største eier, Castlelake, som nå har hånden på rattet, og dermed vil gjøre det som gir dem størst avkastning Quote:
Ryanair kommer sikker til å klage som det alltid gjør, det ligger i deres modus operandi. Last edited by Someone; 04-10-2023 at 08:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
|
![]()
Det er vel rundt 130 slots som forsvinner fra AMS? Det er vel naturlig å tenke seg at "mindre" destinasjoner som feks da enkelte av de norske(og nordiske) må ofres på samme måte som destinasjoner i feks baltikum og nordøst europa i større grad bør kobles opp mot CPH selv om det da naturligvis avhengher av en ny rutestruktur ut fra CPH.
Så kan jo det som dey nevnes også sløyfes en del slots ved å sette inn større kapasitet og det vil vel bli tilfelle på de større norske flyplassene men det vil vel fungere dårlig å fly en daglig til AES med 321? Men kan man forsvare 2 til 3 daglige med minijets til slike destinasjoner når man må kutte i antall bevegelser? Blir det ikke da med naturlig å få på plass et ordentlig tilbud inn til til CPH? Så er det naturligvis en del som vil bli misfornøyde med det men situasjonen på AMS er jo en gang slik den er. Last edited by AndreasN; 04-10-2023 at 08:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Man kan vende trafikken mot CPH men da må CPH ha bredere tilbud. Evt. blir resultatet bare (som andre har påpekt) at KLM står svekket tilbake og at andre som LH kommer inn og tar trafikken. (Spesielt nå som KLM har bevist at det finnes et stabilt marked for det) A321 på AES-AMS er selvsagt håpløst, KLM har en stor flåte Embraer-fly av en grunn -- men antar ruter som har avganger som ofte flys med E190 til mer frekvente flyplasser som LHR, OSL etc. kan konsolideres i færre avganger. Tror det var mer det som var ment over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
En ny og bedre rutestruktur ut fra CPH er helt avgjørende for at man skal lykkes så det må man jo legge til grunn.
Så skal jo det bli spennende å se hvilket tilbud av direkteruter man fra de norske flyplassene og da ikke bare OSL. Tvangsslusing gjennom CPH til destinasjoner som MXP, MUC osv er neppe veien å gå men danskene har vel fort en annen formening. Men det er klart det at CPH er vel så god transferflyplass for de som ikke har OSL som hjemmeflyplass som det OSL er. De særnorske reglene er jo elefanten i rommet men rent geografisk fra vestlandet så gir jo veien om OSL lite mening selv om OSL i mine øyne er bedre flyplass enn CPH om man ser bort i fra akkurat det geografiske og dette med toll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Tror ikke ARN, Osl svekkes. Spm er vel heller hvordan de kan styrke CPH. De vil trenge mere fly, de vil trenge bedre distribusjon++
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg kan ikke se, at den ny ejerstruktur vil gøre en forskel for en lufthavn som BLL. Der er tilsyneladende allerede et stort feed med de mange daglige afgange til AMS.
De opretter næppe en feeder rute BLL-CPH, med mindre den også er interessant for lokal trafik. Det er næppe tilfældet, da denne indenrigsrute døde en stille død efter åbningen af Storebæltsbroerne i 1998. Time will tell . ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
"Hallo SAS-vliegen. Je bent een eikel en nu gaan we je gouden kaart voor altijd wegnemen. Vooral als je Lifetime Gold hebt. Hierbij sla ik je met een stroopwafel."
![]() |
![]() |
#95 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Så kan jo det gå utover sunnmøringer som ønsker å reise til Asia på et stop men igjen dette blir jo bare spekulasjoner men volumet på AMS må jo ned. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Developer
![]() Join Date: May 2006
|
![]()
haha, sant vel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Så klart. Jeg juger aldri, med unntak av de gangene jeg ikke snakker helt sant. Men jeg vil ikke kalle det løgn da heller.
Sent fra min SM-F711B via Tapatalk
![]() |
#98 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ettersom Star Alliance vil miste et nord-europeisk selskap med dette, kan det hende LH/LOT/SN kommer inn med flere ruter utenfor hovedstedene, slik KLM/AF har gjort selv om det ikke har vaert et SkyTeam selskap med base i Skandinavia tidligere. For SAS' del tror jeg det blir flere ruter til AMS/CDG, fra andre byer enn hovedstedene. For Eurobonus tror jeg enten at programmet opprettholdes, eller at blir endel av Flying Blue med statusmatch. Det blir iallefall en massiv forbedring naar det gjelder lounger paa CDG naar SAS' passasjerer faar adgang til Air Frances lounger da jeg vil tro at SAS flytter til T2. Det blir mange spekulasjoner fremover, men jeg vill booket CT snart om man vil fly med et annet Star-selskap enn SAS.
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 Last edited by jb1; 04-10-2023 at 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Men noen er det. Aksjene ser ut til å selge som varme hveteboller for 5 øre. (Riktignok ned fra ca 30 øre.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Man er jo seg selv nærmest
![]() Men uansett opplever jeg overgangen fra Star til SkyTeam som et dårlig bytte i forhold til mine behov. Mesteparten av min poengopptjening på reiser er med SAS, pluss noe Lufthansa. Er ikke i nærheten av å opptjene gull i Star uten SAS. Noen av de andre Star-programmene som har LTG? Flying Blue? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
CMA CGM med eierandel og samarbeid med Air France-KLM | Someone | Flyforum | 1 | 17-01-2024 08:49 |
Air France-KLM og IndiGo med codeshare | Someone | Flyforum | 0 | 24-12-2021 07:36 |
Etihad, Air Berlin, og Air France/KLM med samarbeid | Someone | Flyforum | 3 | 22-10-2012 22:52 |
Air France-KLM-SAS? | Boeing_fan | Flyforum | 30 | 05-11-2010 15:38 |
Air France KLM med felles ledelse | Blubird | Flyforum | 1 | 04-07-2006 08:15 |