![]() |
|
![]() |
#181 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Må berømme sas litt her. Kansellert fly 10 april, krav sendt 11 april, bekreftelse fra sas på at jeg skulle få kompensasjon 25 april, penger på konto 26 april.
Krav for mat og parkering ble sendt separat, ikke fått noe svar på det ennå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette har sikkert blitt spurt om (og besvart) tidligere (ja, jeg har prøvd å søke - uten hell...). Jeg fikk en av mine kommende flighter kansellert i forrige uke og er interessert i å finne årsaken til kanselleringen (dvs. den "offisielle" årsaken). Blir dette rapportert noen steder hvor jeg som reisende kan finne denne i ettertid - eller må jeg prøve lykken med å spørre flyselskapet? Jeg ser at Flightradar24 lister flightstatus på denne fighten som "unknown".
Det viser seg nemlig at reiseforsikringsselskapet må ha en "bekreftelse på grunn til kansellering" før de aksepterer at jeg sender inn et krav om refusjon av hotell den veien.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er meget ymse hva som meddeles. Jeg har fått det fra SAS p.g.a. en forsikringssak, med det tok flere måneder og jeg måtte be om dette spesifikt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#185 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
I følge en ny EU dom er slipper ikke flyselskapene unna ved plutselig dødsfall hos crewet
https://www.reuters.com/business/aer...x2n0IyzAzVAP2A Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Newcomer
|
![]()
Hei,
Takk for opptak i gruppen her. Måte gjøre det i dag siden jeg har blitt litt forbannet på SAS pga endringer hele tiden. Til saken: vi har bestilt 5 billetter fra Stavanger til San Jose i Costa Rica i Juli med SAS Plus. Mellomlandinger i Oslo og Newark på vei ditt og via Chicago og Køpenhavn hjem igjen. Det første som skuffet oss var at det finns ikke Economy plus billetter på United Airlines fly fra Newark og til Chicago, så dette er allerede en nedgradering. Vi tenkte at det er ikke mye å gjøre der siden UA ikke tilbyr Economy plus på denne strekning så ingen vits å klage. Men nå fikk vi beskjed i dag at Chicago- Køpenhavn skal opereres av HiFly med sin A330-300 som ikke heller ha Economy plus seter. Jeg vurderer å klage hos SAS for å få 75% av billettprisen refundert pga nedgradering i henholdt til sine retningslinjer https://www.flysas.com/en/legal-info...enger-rights// Men de også skriver at klager skal sendes til carrier og det blir jo HiFly. Noen som har en formening hvordan og når vi skal gå fram her? 5 billetter på SAS plus var på ingen måte billig så jeg nekter å godta nedgraderte tjenester på halvparten av flygninger. Takker for alle gode svar og tipps, Jochen |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Så den 75% refusjon er reell? På hele reisen eller bare på denne strekningen? Hvor finner jeg enkeltpris til denne delen av reisen for å vite hva jeg kan sånn cirka forvente? Ser for meg også til å ringe SAS og spør om de kunne oppgradere oss til Business på HiFly istedenfor, også pga UA Economy skuffelse. Hvor stor sannsynlighet er det for dette? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Regn med at du får Business på HiFly. Hva sier seteplanen?
Last edited by LN-MOW; 22-05-2023 at 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
4+1 stk venner som skal reise i oktober får opp økonomiseter:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Du får rapportere om opplevelsen etterpå ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det gikk også gjennom, og det samme gjorde erstatning for forsinkelse på reiseforsikring. Totalt ble det utbetalt 3900kr pluss pr pers for 7 timers forsinkelse, og alle merutgifter dekket. Helt innafor det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
SAS tilbyr dem å oppgradere til Business for 3000 per person. Evt. spørre om oppgradering i innsjekk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Med Gjensidiges tjeneste SmartDelay+ er det mulig å velge mellom loungetilgang for hele reisefølget eller €40 per pers ved forsinkelser på mer enn én time. Forutsetningen er at man registrerer hele reiseruten minst to timer før avreise:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fikk nettopp kansellert første av tre SAS flighter hjem, alle i EU. Regner med jeg kan kreve kompensasjon for alle tre? Gjennomgående bestilling med SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
spør om det gjelder flyplassen eller hva. italienske streiken dekkes neppe av dette
Quote:
![]() |
![]() |
#199 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Stusset litt på registreringen. Bortsett fra navnet mitt og kodeord «Gjensidige» så var det bare navn og flightnr som måtte tastes inn. Ingen aktiv link til forsikringene mine via f.eks. innlogging på Gjensidige.no. Eneste som kan gi en viss tilknytning var epost og telefonnr. Det var også en avkrysning hvis man ønsket «hjelp» til å kreve kompensasjon for forsinkelsen og da ble jeg litt mistenksom. Krysset ikke av, men fikk litt panikk for at hele greia er en scam for å suge til seg EU kompensasjon. Forstår ikke hvordan Gjensidige kan sikre seg at det er jeg som bruker tjenesten og dermed betale for loungeoppholdet. Går de på flyselskapene eller? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]() Quote:
Da er jeg ganske sikker på at jeg så dere ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting m.v. (2008-2018)? | blazius | Reiseforum | 702 | 07-01-2019 21:52 |
Rettigheter ved kansellering og ombooking | BårdK | Reiseforum | 7 | 12-08-2014 17:30 |
Poeng ved kansellering. | jjessen | Reiseforum | 1 | 05-02-2012 17:45 |
Rettigheter ved rerouting | Jens W | Reiseforum | 6 | 01-12-2010 01:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |