![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() To aars ytsettelse blir for mye.... Flyene kommer for sent! http://www.hangar.no/articles/1592/1/La-Tribune-Singapore-Airlines-dropper-trolig-A380/-Usikkerhet-fra-flyselskapet-side.html
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Det måtte bare komme
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Jeg ser på denne uttalelsen som ren taktikk overfor Airbus. Et spill.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Kanskje de har funnet ut ( som mange selskap som IKKE har bestilt den ) at det var et forhastet valg og nå fått en unnskyldning å komme seg ut.
Jeg vil skrekkelig gjerne selv ha en tur, men etter det vil jeg velge andre fly når jeg skal ut å reise. om 777/787. Ser ikke noe charm med sååå stooort. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Ellers er nok dette i stor grad sant: Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Da lurer jeg på hvilket tilsvarende alternativ som finnes og vil være klart om kortere tid...
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Hvor mange A380 er egentlig laget og er flyvedyktig ?
4 stk ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,572
|
![]()
Som imm sier så er dette rent forhandlingsteknisk. SQ har drevet meget profesjonelt i alle år og det ville overrasket meget om de ikke kom med et slikt utspill overfor Airbus.
Nå er jo flyfabrikantene i en bruker-orientert virksomhet. De lager ikke produkter til millioner og millarder uten at det er noen som vil kjøpe produktene. Hvem ville investert i slik virksomhet? Derfor er det i brukernes interesse at de forholder seg i henhold til sine opsjons-og kjøpsavtaler overfor Airbus. Alternativet ville jo kunne bli at produsenten går over ende om tilstrekkelig mange flyselskaper skulle kansellere sine ordrer. Det er bransjen neppe tjent med og konkurrenten vil jo kun ta hva han vil for sine produkter som vil gå kraftig utover flyselskapene selv. Når 747 kom på makedet i -69/70 kom det jo et skikkelig krakk som følge av overkapasitet og Boeing måtte akseptere at PAN AM reforhandlet prisene for halvparten av sin flåte for at de ikke skulle gå over ende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Quote:
Fire som brukes til flight testing, og to stk til SQ som har fløyet til Finkenwerder for montering av interiør (les: utnapping av eksisterende kabling, rerouting av kabling og sertifisering av dette, før interiør monteres, i stor grad for å frigjøre plass i TLS til andre frames.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]() Quote:
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Når det kommer til Boeing, så har SQ enda 13 purchase rights på 773ER for perioden fram mot 2010, der prisrammene i stor grad er satt, og disse kan meget mulig bli gjort om til en firm order for deler eller hele antallet i løpet av de kommende månedene. SQ vil trenge noe som kan bedre den lavere økningen i kapasiteten som følge av forsinkelsene Airbus har stått for. EK gjør noe av det samme, de forsøker å få tak i syv-åtte 77W fra GECAS eller ILFC i 2008, og dette vil være en ny ordre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,915
|
![]()
Hvis noen selskap avbestiller må de ha feilberegnet behovet noe volsomt den gangen de bestillte. Er vel bedre å vente slik at produktet blir skikkelig og sikkert. At det kan bli produksjonsvansker på en helt ny flytype kan oppstå
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Aviation Junkie
Join Date: Jul 2006
Location: OSL
Posts: 469
|
![]()
Dette er nok bare får å lage litt bråk ja. Utsagnet om at en to-års forsinkelse gjør at flyet kommer på ett tidspunkt de ikke lenger har bruk for dem vitner vel om dette. Riktignok pleier vel SQ å skifte ut flyene forholdsvis tidlig i forhold til mange andre selskaper, men de bestiller vel ikke fly for bare å ha de i to år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Myrtle Ave. @ Heathrow: MAS 380, SIA 380, Virgin A346 pluss mange flere bilder | oskarflekkefjord | Bilder & foto | 6 | 07-05-2015 09:15 |
Hurra? Nå ligger OSL inne på singaporeairlines.com | SudCaravelle | Reiseforum | 10 | 28-08-2009 16:28 |
Glemte trolig å folde ut landingshjul | SNSK | Flyforum | 9 | 09-08-2009 18:31 |
Trolig en mutter ...? | Fly high | Flyforum | 47 | 16-09-2007 21:54 |
OT: Arafat trolig død | jb1 | Flyforum | 7 | 07-11-2004 09:36 |