![]() |
|
![]() |
#161 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
All claims kan du gøre her og det er nok også raskest å få det inn i riktig løype nå som alt antagelig bare rakner på kundeservice: Gå hit og velg "Missed connection" og så kan du legge inn diverse bilag også https://www.flysas.com/en/customer-s...claim-flights/
![]() |
![]() |
#162 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har en kompis som fløy fra Montreal til Oslo via Amsterdam med KLM.
Flyet var 2 timer forsinket ut fra Montreal og kom en og halv time sent til Amsterdam. han rakk heldigvis avgangen sin men koffert ble ikke med til Oslo. når han kom til skranken i Oslo så fikk han beskjed at koffert kommer sikkert i løpet av dagen i morgen (søndag) men han måtte hente de selv på Gardemoen. er dette normalt? får han hvertfall dekket togbillett isåfall ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Det er i så fall dårlig service, men de er vel overbelastet. De gangene min bagasje ikke har kommet frem samtidig som meg har den blitt sendt til hotellet/adressen jeg befant meg på. De kunne jo ha sagt at det kunne gå fortere å få den utlevert om man er villig til å komme til Gardermoen selv. Noen venner har begynt å legge en «bagasjesporer» i kofferten og har hentet bagasjen selv i sommer da de visste at bagasjen var kommet til flyplassen, men før de fikk beskjed av handlingselskapet. Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
![]() |
#164 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
If svarte umiddelbart og pælmet penger etter oss til hotell og klær. Dette etter en uke, de ga oss faktisk for mye penger så vi "klaget" på oppgjøret. Handlet også klær etter ytterligere to dager på Amex forsikringen og de svarte etter fire uker med 8 FBI lignende spørsmål (litt ala Turkish) for å skremme oss vekk. SAS svarte nå etter 6 uker at vi får EU kompensasjon, men ikke for hotell og fly som vi ikke fikke brukt i Wsshington (Ca 25.000 NOK) da det var firhåndsbetalt - kan dette stemme? Igjen - stole på forsikringene til kortselskapene er rulett. IF Reiseforsikring er et helt annet level på alle mulig måter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Mener ennå at det er rart man ikke får igjen for hotellet i Washington og flighten IAD-MCO som da ikke kunne benyttes. Lurer også på om vi har krav på noe som helst for hjemturen? 24 timer forsinkelse på grunn av missed connection (på grunn av været) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Flyselskapet har ikke noe ansvar for at du mister hotell og fly som er booket andre steder. Dette må dekkes av EU-kompensasjonen eller egen reiseforsikring. De fleste reiseforsikringer dekker ikke tap som skyldes arbeidskonflikt.
![]() |
#167 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takker.. Dette var dog teknisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Ganske sprøtt hva man kan få igjen som man ikke har giddet å ta seg tid til før. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#170 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Jeg mener dog de er i overkant rause, men tenkte å følge strømmen litt denne gangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Snart 70.000 kroner for forsinkelse og alt er utrolig nok berettiget (de 500 USD blir varslet til IF og så ser man hva de sierkr Da er det bare degraderingen og den ubrukte IAD-MCO som mangler. Sier det igjen, dette er for drøyt hvor mye man får igjen, og tenker på alle de gangene man ikke har gjort dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvilke rettigheter har man hvis et hotell kansellerer en booking?
Booket meg inn på et Radisson hotell i Vietnam, og fikk bookingbekreftelse Når jeg var inne og så på reservasjonen for noen uker siden, stod det bare at den ikke kunne finnes fordi den var kansellert Prøvde å sende epost til hotellet, men hadde ikke fått svar så ringte Radisson i dag De ber meg ta kontakt med hotellet, og det virker som noe har feilet med betalingen - det kan være riktig for det var en non-refundable rate og jeg kan ikke se det på kortet Å ringe hotellet gikk ikke så bra, virket ikke som de fant reservasjonen, og å stave navnet mitt var fånyttes ![]() Sjekket nå spam i gmail, og ser de faktisk svarte for noen dager siden: Kunne ikke finne reservasjonen og ba meg ta kontakt med Radisson sentralt for å booke på ny Problemet er at det ikke lenger er mulig å booke samme rom med dobbelseng, kun to twin. Hva gjør man da? Booker tilsvarende rom på et annet hotell, og ber om at de dekker mellomlegget (slik man gjør ved vanlige forbrukerkjøp i Norge, om butikken ikke kan levere?) Forøvrig ris til både Google/Gmail og Radisson for elendig utførelse av sine tjenester |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#174 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hei.. gjerrigknarken fea Oslo 7 her..
Så hva er da "kravene" når man blir sendt hjem 24 timer senere i en lavere klasse på bonusreise over Atlanteren? 600 Euro per pers? Det ekstra hotelldøgnet? En dag med klær? Litt poeng igjen? O. Skrue |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Bakenforliggende årsak....? Streik? Da er det ikke så mye annet enn care og kanskje noe for degradering å hente?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Ja, og dette er også en ekstern streik uten for flyselskapets kontroll. Så lite annet enn «care» |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Snakket også med reiseforsikringen som muligens dekker hotelldøgnet (Neppe det rommet vi booket på Sofitel, men i alle fall noe). Så da vet vi det ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Men er det snakk om erstatninger eller kompensasjon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Aner ikke hva de kaller det - Jeg lurer bare på hvor mye penger man har krav på. Lufthansa sier "Our examination of the claim to payment has shown that you are entiteled to it"
(Litt ref til sommerturen vår hvor vi endte opp med 91.000 NOK som folk var litt i tvil om) Virker som selv forsikringshungrige nordenn egentlig er klare over hvor mye man faktisk har krav på. Jeg personlig synes det er horribelt at regelverket er slik, og har adri før giddet å bruke tid på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting m.v. (2008-2018)? | blazius | Reiseforum | 702 | 07-01-2019 21:52 |
Rettigheter ved kansellering og ombooking | BårdK | Reiseforum | 7 | 12-08-2014 17:30 |
Poeng ved kansellering. | jjessen | Reiseforum | 1 | 05-02-2012 17:45 |
Rettigheter ved rerouting | Jens W | Reiseforum | 6 | 01-12-2010 01:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |