![]() |
|
![]() |
#481 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Problemet er at man ofte går på mannen og ikke ballen. Enkeltpersoners lønninger har lite med saken å gjøre. Da er det vanskelig å få fokusert på det saken gjelder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Så det er visse begrensninger i hva en rekonstruksjon kan medføre. Jeg tror det vil være vanskelig å bruke rekonstruksjonen til å løse pilotproblemet. En tenkt situasjon hvor SAS ikke overholder sine forpliktelser til ansatte med en tanke på om at øvrige kreditorer vil overkjøre de ansatte som kreditorer i en tvungen gjeldsakkord, vil neppe være klok eller gjennomførbar. Det vil være vanskelig å få nok nye ansatte på bedre kontrakter og det vil være vanskelig/umulig å få rettens godkjennelse på en rekonstruksjon som kun har som funksjon å likvidere ansatteselskapene. Last edited by Landkrabbe; 04-07-2022 at 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Dette dreier seg om å ikke splitte virksomhet "i dekke av en pandemi", uten å ha de berørte med på laget. Det dreier seg om å ikke re-organisere virksomheten for å presse ut tidligere ansatte, løpe fra muntlige lovnader, og for å presse fram dårligere vilkår. Dette er 100% tydelig for LO-lederen, og for meg. Neste gang slikt skjer, er det kanskje i din og min bransje. Å legge til rette for godt samarbeid internt i virksomheten, er ledelsens ansvar. Deres lønn og bonuser burde vært knyttet til om de er i stand til dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
For ett sirkus SAS har blitt. Anko Van der Werff må gå
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Da venter vi bare på at Elnæs siteres i pressen: «Når flygerne streiker blir det vanskelig for folk å reise med SAS. Det kan også være vanskelig å finne egnede alternativer fordi det allerede er fullt på alle andre fly.» Eller noe sånt.
BI analytiker Andersen er sitert på noe alà «Nå blir det vanskelig for SAS å finne investorer som vil tjene penger på selskapet.» Jeg tror han har rett. Last edited by KnutW; 04-07-2022 at 15:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Hvilke områder ville du gitt deg på? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg tror det heller er det som var meningen med posten til Hypern, og ikke det å «ta» Anko spesielt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ser jo ut til - som tidligere antydet - at SAS-ledelsen styrer mot en villet chapter 11. En streik vil bare fremskynde det hele noe. Var det ikke 1.aug det nye konkursbeskyttelses-regelverket i Sverige skulle tre i kraft?
Har vel lite for seg å inngå noen nye avtaler nå i såfall hvis man kan få en bedre senere. Det er jo uansett bare et spørsmål om tid. Er jo ikke sikkert SAS-main engang er med i planene deres fremover etter en rekonstruksjon... SAS blir vel da kanskje "dansk" etter dette, Sverige ønsker seg vel ut av SAS de også hvis jeg har forstått det riktig.
![]() |
#490 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Man må kunne forutsette at lederen kommer inn for å prøve å styre skuta riktig vei. At alle er enige i kursen kan ikke forventes, noen må faktisk gi seg på noe. Men lederen må kunne plukke opp stumpene når konflikten er løst og kun historien vil da vise om han har gjort en bra jobb eller ikke og 'gjort seg fortjent til lønna'. Og vi er vel ikke der riktig ennå .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det er mye fokus på ledelse og direktører. Men hvor er styret (og eierene)? Er de helt amatører som gang på gang lar forskjellig ledelse gjøre de samme tabbene eller er det eierne som tror så mye på en splitt-og-hersk at de forsøker på nytt og på nytt og på nytt med ny ledelse?
![]() |
#492 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
«Det er likevel ingen garanti for at flyene fra SAS sine datterselskaper flyr.
Danske flymekanikere har nemlig varslet at de vil gå til sympatistreik. Dette vil blant annet kunne sette avgangene mellom Sola og den danske hovedstaden i fare.» Når er det forventet denne sympatistreiken evt. starter?
![]() |
#494 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
D. 6. juli
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Lurker
|
![]() Quote:
Jeg ser kommentaren min kan misforståes. Med "gi seg nå", mener jeg å legge ned selskapet. Dersom de neste årene vil bestå av mer utflagging og konflikter, frem til all drift driftes av underselskaper fra utlandet tenker jeg en likeså kan gi ansatte muligheter til å flytte over til mer seriøse selskaper fremfor å godta dette. Når det gjelder akkurat denne konflikten, så tenker jeg at det er det pilotene nå indirekte gjør, som er bra. Merker meg ellers kommentarene knyttet til eierskap i tråden, og finner de treffende. Anko & co gjør bare det aksjonærene vil - jeg forutsetter at de to hovedeierne er godt orientert om veivalget man har tatt her, og at de er klar over risikoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Last edited by semmern; 04-07-2022 at 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Misliker du pilotjobben din i SAS, så søk i andre selskap som West Atlantic, DAT, Emirates eller Qatar Airways.
SAS-ledelsen har, slik jeg forstår det, tilbudt at alle SAS-flygere som ble sagt opp pga pandemien får jobb tilbake i SAS, kilde - DN: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...lde-uniformene |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Konflikt mellom Lufthansa og Turkish | Someone | Småprat | 3 | 10-12-2013 09:33 |
Konflikt i Finnair | EB | Flyforum | 2 | 04-06-2008 19:44 |
Transwede konflikt rammer SAS | scandi | Flyforum | 31 | 13-12-2007 15:23 |
Transport varnar för konflikt med SAS | TG923 | Flyforum | 0 | 26-08-2007 17:03 |
Konflikt mellom BU og SK-piloter | Isbamse | Flyforum | 5 | 29-09-2005 16:00 |