Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-01-2022, 10:35   #1
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty

Default Re: Tirsdag ved kjøkkenbordet

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
God morgen fra TGV toget mot Nantes. Elegant og sømløst er neppe stikkordene i kampanjen for dette tog for fly opplegget. Mye kø og styr, men er jo bittelitt gøy med en ny vri på ting også.

Nå skal jeg kontorere litt her og så blir det ratt også tid for en nap.

Ha en ytterst stilig dag!
Det der høres veldig fransk ut Hvordan opplever du togene og reisen ellers ? Reiser du på 1. klasse eller 2. ?

Reiste med TGV fra Paris ned til Arles for hmm, ca. 15 år siden, og da betalte vi noen hundrelapper ekstra for 1. klasse, og da var det med servering med champagne. Selve togreisen var smoooth og behagelig.
Old 18-01-2022, 10:41   #2
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by ENGM RAMP View Post
Det der høres veldig fransk ut Hvordan opplever du togene og reisen ellers ? Reiser du på 1. klasse eller 2. ?

Reiste med TGV fra Paris ned til Arles for hmm, ca. 15 år siden, og da betalte vi noen hundrelapper ekstra for 1. klasse, og da var det med servering med champagne. Selve togreisen var smoooth og behagelig.
Det er helt kjempefransk, faktisk. Reiser første klasse. Kostet bare bittelitt mer. Nå er det ingen servering pga Covid. Er vel faktisk spise og drikkeforbud. Men tror all servering uansett er i cafevogn nå. Behagelige seter er det imidlertid, og veldig stillegående. Så jeg koser meg.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 18-01-2022, 10:54   #3
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Det er helt kjempefransk, faktisk. Reiser første klasse. Kostet bare bittelitt mer. Nå er det ingen servering pga Covid. Er vel faktisk spise og drikkeforbud. Men tror all servering uansett er i cafevogn nå. Behagelige seter er det imidlertid, og veldig stillegående. Så jeg koser meg.
Jeg og sønnen tok Thalys fra Paris til Amsterdam for et par år siden. (Materiellet er ganske likt TGV). Det var også et svært behagelig reise. Vi kjøpte også 1. klasse (eller premium som det heter hos Thalys). Det kostet ikke så veldig mye ekstra. Tror det var snakk om noen hundrelapper per person. Da fikk vi mat og drikkeservering ved setene, to ganger faktisk. Først fikk vi et lett måltid mellom Paris og Brussel og deretter middag mellom Brussel og Amsterdam.
SK384 is online now   Reply With Quote
Old 18-01-2022, 11:28   #4
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Jeg og sønnen tok Thalys fra Paris til Amsterdam for et par år siden. (Materiellet er ganske likt TGV). Det var også et svært behagelig reise. Vi kjøpte også 1. klasse (eller premium som det heter hos Thalys). Det kostet ikke så veldig mye ekstra. Tror det var snakk om noen hundrelapper per person. Da fikk vi mat og drikkeservering ved setene, to ganger faktisk. Først fikk vi et lett måltid mellom Paris og Brussel og deretter middag mellom Brussel og Amsterdam.
Thalys toget er jo kjempefint. Liker interiøret der veldig godt med den røde og burgunder greiene. Tok det i blant fra Schipol til Brussel. Husker også servering ved sete. Var stas

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Reply

Posting Rules