![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
|
![]()
Hva skal til for at passasjerer blir avvist ved gate pga. oppførsel. Satt og ventet på en flyplass forrige uke og der var det en gjeng som var tydelig beruset, veldig høylytt og ufine. Jeg hadde ikke syntes det var ok å ha disse rundt meg på fly.
Mange synes det er så grusomt med barnefamilier - jeg synes dette er ekstremt mye verre ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,213
|
![]()
Skal nok en god del til og det er kapteinen som tar den avgjørelsen. Man skal vel da være en fare for seg selv og andre. Det kommer vel også an på avgangen, om avgangen skal til Ibiza så vil jeg vil tro det er høyer terskel for å avvise folk... Men om avgangen skal til Kirkenes er nok terskelen lavere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,653
|
![]()
Har opplevd flere ganger på sisteflyet AMS-GLA at kapteinen entrer kabinen etter boarding completed, tar mikrofonen og forteller med myndig stemme er pax om bord som får være med på nåde, og at de har med å oppføre seg.
__________________
Mine bilder på Flickr Mine bilder på Jetphotos Mine bilder på Air Team Images Min Youtubekanal Instagram: @rjaviation |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
|
![]()
Etter Luftfartsloven er det Kaptienen som tar besluttningen om avvisning ja: Luftfartsloven
Quote:
... men i praksis kan man bli avvist allerede ved innsjekk. "Antakelsen" er at dersom man ikke klarer å innrette seg etter instruksjoner gitt av bakkepersonalet, så vil man heller ikke klare å innrette seg etter beskjeder gitt av fartøysjef. Alkohol i blodet er ikke "automatisk diskvalifiserende", og den blant bakkepersonalet som først blir klar over at en person er ruset er ansvarlig for å vurdere hva som skal gjøres. For mange passasjerer skjer det ikke mer enn at de får beskjed om å ta seg en kopp kaffe og muligens finne seg litt å spise før flyturen, samt at bagasjen får en ekstra tag ("Load for Easy Access"/Standby/ect.) og at det legges inn en kommentar i datasystemet. De som stort sett ikke får reise er de som begynner å kjefte og skjenne når personalet påpeker at de nok har fått i seg litt i overkant med alkohol, eller som ikke har "tid" til å ta en kaffe før avgang fordi Gate-manager er den første som oppdager det, og det rett før ombodrstigning. Noen er også klink edru i innsjekksområdet, men bestemmer seg for at ferien har begynt idet de passerer sikkerhetskontrollen, og dermed rekker å bli passelig "dritings" før turen. Folk reagerer forskjellig på alkohol, hvilket igjen gjør at hver person får "individuell vurdering". Quote:
![]() Eller vil jeg vel si at det skal mye til for å bli avvist fra en flyvning så lenge man klarer å oppføre seg i henhold til det mange vil kalle "normal folkeskikk", forutsatt av at du ellers møter opp i henhold til alle tidsfristene satt av flyselskapet og har alle reisedokumenter du evt. skulle trenge tilgjengelig....
__________________
Mvh Gunnar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Man kan bli avvist i flere ledd i " kjeden" og det er ikke slik at man kan "anke" til kapteinen. Det er likevel slik at man gjerne vil at flere vurderer dette, det er tross alt alvorlig spesielt om man skal langt og kanskje ikke lenger har oppholdsrett el. Men utganspunktet er at sier fartøysjefen nei, så betyr det nei. Da hjelper det ikke om selv politiet eller at Gud manifesterer seg og sier at det er greit.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Location: Oslo, Norway
Posts: 368
|
![]()
Fløy Thai til Singapore (via BKK) i høst, og ved boarding i Oslo satt det en fulll 50-åring ved gaten som laget kvalme, ved å snakke både høyt og stygt til de andre passasjerene,. Gatepersonalet var og snakket til ham og ba om å få boardingkortet hans. Usikker på om han fikk bli med, men antar/håper han ble nektet ombordsstigning.
w |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
|
![]()
Det er kanskje logisk at de er strengere på langturer? Definitivt verre hvis noen lager kvalm da og man må lande for å sette av passasjeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Assistanse OSL ved B-gate | AirbusTrond | Reiseforum | 10 | 04-06-2016 10:16 |
Rusing av motor ved gate | roger | Flyteknisk forum | 9 | 26-11-2015 20:49 |
Byggearbeider OSL ved gate 39/41 | Someone | Småprat | 10 | 12-04-2011 22:27 |
Oppgradering med EB-poeng ved gate. | MisterOlsen | Reiseforum | 5 | 06-04-2011 20:49 |
Trøbbel ved Gate 48 | AirbusTrond | Flyforum | 14 | 05-06-2007 22:23 |