![]() |
|
![]() |
#141 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Kjapt spørsmål, jeg et vanligvis ikke tilhenger av den norske tilnærmingen med å maksimere reiseforsikringen med en gang noe skjer.
Denne gangen følte jeg at jeg måtte, og brukte 500 Euro på nødvendige innkjøp for å kunne delta på konferanse. Hvordan er reglene nå da hvor jeg har 3 reiseforsikringer OG kan claime Luftwaffe? Kan man få av alle? Eller LH og ett forsikringsselskap. Eller kum av den enkleste/beste? (If Super) |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Du kan vel kun få dekket hver ting én gang. F.eks får du Lufthansa til å dekke ny dress, mens forsikring1 dekker ny jeans og undertøy, mens forsikring2 dekker hygieneartikler og forsikring3 dekker nye sko.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS avviser krav om rett til EU-kompensasjon for mistet forbindelse som en konsekvens av sent ankommet bakkemannskap ved gate (20 min). Er dette korrekt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ved skadeforsikringer kan du henvende deg til selskapet som har de beste vilkårene for det aktuelle, og så vil de søke regress hos evt andre selskaper du også har dekning hos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Så, har et stk lillesøster med følge som skulle fly VCE-AMS-OSL i dag, men dagen før avreise innstilte KLM VCE-AMS flighten, og de brukte 40 min på å få KLM til å ordne slik at de kom frem samme dag, og ikke tre dager senere som de opprinnelig ble booket om til.
Opprinnelig skulle de lande 11:55 på OSL men nå lander de ikke før 22:20. Da er det vel slik at de har krav på 250 Euro hver? Eller er det mer, siden totale distansen VCE-OSL er større enn 1500km slik at de har krav på 400 Euro? De har også fått 6t layover på FCO, har de kanskje krav på mat og drikke? Verdt å nevne at de prøvde å få ombooking til LH som hadde ca samme avgang- og ankomsttid VCE og OSL som KLM-flightene hadde hatt, men det var helt uaktuelt, selv om man i går kunne kjøpe de billettene for mindre enn 250 euro per pers Last edited by Henshaw; 16-12-2021 at 08:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]() Quote:
EU-kompensasjon er det ikke sikkert de har krav på, det kommer helt an på hvorfor avgangen ble innstilt. I og med at de (KLM) ikke var interessert i å booke om til LH så er de nok rimelig sikre på at forsinkelsen ikke vil utløse EU-kompensasjon. Jeg vet f.eks at det er varslet ATC streik i Italia i dag, det kan være grunnen til at de har innstilt, men det er bare en antakelse. Streik er ekstraordinære omstendigheter som ikke utløser EU-kompensasjon. Last edited by Michael; 16-12-2021 at 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
EDIT: Da de prøvde å skaffe matkuponger på FCO var årsaken plutselig streik, som betyr null penger, vått eller tørt... Last edited by Henshaw; 16-12-2021 at 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ny viktig dom om endrede flytider og kompensasjon. 1 times endring kan gi rett til kompensasjon.
https://dinside.dagbladet.no/reise/n...apper/75005113 Jeg regner med at 14 dagers regelen fortsatt gjelder. Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#150 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Quote:
Litt click-bait siden det også står: Quote:
![]() |
![]() |
#151 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har fått følgende problemstilling fra en på facebook men ikke funnet noe entydig svar.....
"Hei jeg har en reise i morgen fra Oslo til Barcelona med mellomlanding i København men fikk nå melding om at flyet fra København til Barcelona er innstilt så har nå blitt booket om å fly via Athen så til Barcelona Jeg lurte på hva mine rettigheter er her ankommer Barcelona 3t og 50min senere en planlagt" |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har en tur fra NUE via FRA til SVG neste lørdag (7/5), men fikk i dag beskjed om schedule change. Opprinnelig gikk flyet fra NUE 14:40, med landing på SVG 18:05, men nå får jeg gleden av å være i NUE til 18:55, med landing på SVG 08:45.
Har jeg krav på noe kompensasjon her? Billetten er bestilt med poeng via SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ombooking så du kommer deg hjem mer eller mindre på rute, eller fly som det er satt opp.
Beskjed mindre enn to uker før avreise og forsinkelse på mer enn fire timer skal vel gi deg noe kompensasjon: https://www.sas.no/juridisk-info/eu-...errettigheter/ https://en.wikipedia.org/wiki/Flight...n#Cancellation
![]() |
#154 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for svar.
Sånn jeg tolker det, så skal jeg ha rett på 250 euro, men har jeg også rett til å få dekket hotell i Frankfurt? Er dette noe jeg bør vente til jeg kommer hjem igjen med å kreve? |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ser for meg ut som SAS forsøker seg på en komplett ansvarsfraskrivelse ved booking av bonusbilletter. Denne ligger ute på bookingsiden for Star-bonusbilletter på sas.no
Quote:
![]() |
![]() |
#156 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Ja, SAS finner stadig nye måter å irritere sine kunder på. Fortsetter det på samme sporet, så klarer de nok å slippe plagsomme kunder til slutt. De i så fall også plagsomme ansatte...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei!
Søker litt hjelp og informasjon angående problemer på en reise LHR-BGO-KRs. Hadde bestilt fly hjem med widerøe kl 19:00 søndag 29.mai som ble kansellert. Booket egen overnatting og den biten er egentlig ok, vet jeg har krav på 250 euro ved kansellering. Fikk fly hjem dagen etterpå med samme avgang kl 19:00. Logistikkproblemer på LHR medførte en forsinket avgang kl 20:30, og dette medførte at jeg ikke rakk min connection til Kristiansand kl 22:55. Fikk da hotell i Bergen. Regner med dette skal meldes inn som to forskjellige claims, eller ikke pga det er en sammenhengende flyvning? Setter pris på litt råd da det er første gang jeg kommer utfor slik på tur😋 |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#159 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hva er gjeldende om det pga overbooking kun er plass til deler av reisefølget? En kamerat er på tur til Praha medlem kjæresten og Norwegian hadde kun plass til én av de, de er på samme booking. Er det slik at kun én av de da har krav på kompensasjon? De fikk begge to ombooking via ARN.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Så denne gangen er det en såpass real blekke etter vår 50 timers Safari at jeg tenkte å gå "all in" Så hva er "rettighetene" og hvordan går jeg frem mot SAS fort få igjen pengene? Hovedgrunnen for hele hendelsen var teknisk feil på OSL flyet som førte til misses connection og reroutimg.
1. Denne EU kompensasjonen på 600 euro? Hvor krever man dette? Er det mer da det ble ca 30 timer forsinkelse? 2, Prepaid og ikke refundable hotell Washington - hvor ber jeg om erstatning? 3. Fly IAD-MCO prepaid og null igjen - hvor ber jeg om dette? 4. Diverse måltider på flyplasser? 5. Degradering fra betalt Plus til economy på re-routingen? Regner med å sende dette til Johan på diamant-mailen ikke fungerer? Takker. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting m.v. (2008-2018)? | blazius | Reiseforum | 702 | 07-01-2019 21:52 |
Rettigheter ved kansellering og ombooking | BårdK | Reiseforum | 7 | 12-08-2014 17:30 |
Poeng ved kansellering. | jjessen | Reiseforum | 1 | 05-02-2012 17:45 |
Rettigheter ved rerouting | Jens W | Reiseforum | 6 | 01-12-2010 01:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |