![]() |
|
![]() |
#361 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]()
No står jo flyplassen der allereie, og er liten og snedden, men kva er argumenta for/mot RYR vs 3. rullebane? Skulle tru det blir billegare å operere det på OSL og vil ha eit mindre avtrykk slik sett? Det må knusast egg for å bygge bana, men ops frå OSL vil klare seg med færre folk? Noko som for nokre vil vere eit argument for, og for andre eit argument mot, sikkert. Om det skal vere skikkeleg avlastning for OSL, så må ein jo også ha ein litt større og overordna plan på kva ruter som går frå kva plass?
__________________
none.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Tenk om man skulle legge den tredje rullebanen på OSL til RYG...det ville fått takse-avstanden til/fra Polderbaan til å blekne.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,933
|
![]()
OSL behøver ikke noe avlastning!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,480
|
![]()
Jo, bare ud med ALLE lavpris fra Gardermoen og smid dem til Rygge som en NY Terminal 5 underlagt OSL, så flyver selskaberne jo Principielt til OSL men havner i Rygge hehe.
__________________
Upcomning flight: Ingen indtil videre. "InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt" |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,632
|
![]()
Det kjempes ennå: https://www.nrk.no/osloogviken/hundr...gge-1.15747187
Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights: JUN WAW-VIE OS E95, VIE-OSL OS 320, OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95 JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,395
|
![]() Quote:
Vel, det er jo ingen formelle hindringer for at flyplassen skal starte opp. Det eneste de mangler er jo «andres penger», men usikker på om det hjelper med protesttog for å skaffe det |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Posts: 67
|
![]()
Det er vel ikke særlig stor interesse blandet flyselskapene heller? Ryanair starter neppe opp noen ny base i Norge, SAS kommer ikke til å fly dit og det var jo ikke mange avgangene Norwegian hadde. Uten en interesse fra selskapene er det jo ikke liv laga, og man kan jo ikke tvinge dem til å operere derfra. Gardermoen trenger ikke noen 3. bane, men kan ha nytte av noen high-speed exits når trafikken tar seg opp igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2014
Location: Sandnes, Rogaland
Posts: 824
|
![]()
Vel flyr kunne fått noen gode oslo slots i rushtiden. ulempen er at mange av de kundene skal til Oslo.
Noe annet er vel at det kreves nok trafikk der til at det blir lønnsomt med drift. Last edited by joandreas; 27-11-2021 at 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,652
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,053
|
![]()
Haha, det ville vært litt av en tur. Sist jeg var med på å ta av fra Polderbaan lurte de som satt ved siden av meg på om vi skulle kjøre til Oslo og ikke fly dit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,632
|
![]() Quote:
Ja, dette er selvsagt helt misforstått. Ryanair la ikke ned p.g.a. passasjeravgiften, men kommende nederlag i arbeidsrettskonflikter. LO presterte å mene at Solbergs regjering hadde skylden for at Ryanair la ned basen, samtidig som dette var et selskap LO hadde oppfordret til boikott av p.g.a. arbeidsbetingelser. Selskapene har ikke vist veldig interesse for Rygge tidligere, og i dagens marked er interessen nok ytterligere begrenset. Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights: JUN WAW-VIE OS E95, VIE-OSL OS 320, OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95 JUL BRU-ARN SK 32N Last edited by jb1; 27-11-2021 at 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,395
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,652
|
![]()
Er det ikke rimelig å anta at dersom markedet og trafikkgrunnlaget faktisk hadde vært / er tilstede ville flyselskapene faktisk ha ønsket å operere fra Rygge? Da den sivile terminalen ble åpnet i sin tid var det vel en ganske lunken interesse fra de fleste flyselskapene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,632
|
![]()
Det får bli en FOT lørdagsrute til Alicante
![]() Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights: JUN WAW-VIE OS E95, VIE-OSL OS 320, OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95 JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Alicante, Malaga og Kanariøyene er vel ruter som hadde solid belegg hele veien på Rygge. De rutene hadde to selskap som konkurrerte hele veien inn. (Ryanair og Norwegian)
Utfordringen er nok hva som skulle generere trafikk utenom dette. London fungere også bra, men den har Ryanair flyttet til OSL, og ser vel neppe noen behov for å komme tilbake.
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,564
|
![]()
Annet enn å tappe Torp (og dermed svekke begge) ga ikke Rygge noen merverdi til markedet.
Den eneste måten Rygge kan tjene penger er at politikerne bestemmer seg for å tvangsflytte trafikk dit, slik man gjorde med GEN i sin tid … |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,652
|
![]()
Nemlig. Men hvor sannsynlig er det at en AP/SP-regjering med støtte fra SV og Rødt vil tvangsflytte trafikk fra en statlig til en privat flyplass?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,632
|
![]()
SP er nærmere Frp i denne saken enn SV. En sånn sak droppes lett i forhandlinger mellom regjeringen og SV da mange tenker at dette er glemt ved neste valg og at appellen er meget begrenset utenfor Østfold.
Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights: JUN WAW-VIE OS E95, VIE-OSL OS 320, OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95 JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Posts: 310
|
![]()
lurer på om de virkelig hadde en markedsundersøkelse før de bestemte å bygge Rygge....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,632
|
![]()
Tjente Rygge noensinne penger. De hadde på det meste 4 selskaper etter hva jeg husker (Ryanair, WF, DAT og DY). Dog måtte vel noen rabatter til for å tiltrekke seg dem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights: JUN WAW-VIE OS E95, VIE-OSL OS 320, OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95 JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DAT klare for Moss Lufthavn Rygge | Glenn | Flyforum | 94 | 29-04-2012 21:05 |
Moss Lufthavn - Rygge - 22. august | AggTouchdown | Bilder & foto | 7 | 23-08-2011 13:41 |
Moss lufthavn Rygge | sarpingen87 | Flyforum | 5 | 09-10-2009 00:30 |
Moss lufthavn, Rygge | TG923 | Flyforum | 15 | 10-08-2007 15:36 |
Flygninger fra Moss Lufthavn Rygge? | xact | Reiseforum | 1 | 28-04-2007 16:21 |