![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Får de smake sin egen medisin nå, kanskje de skulle prøvd å trekke til seg andre aktører enn kun Ryanair? Les mer her: http://www.nrk.no/ostfold/prover-a-r...gen-1.12703225
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nå tror jeg faktisk denne avgiften ender som en ny "pose-farse", men selv om den blir kuttet eller redusert kraftig hvilket jeg tror, så har Rygge i prinsippet en dødsdom hengende over seg. Men bøddelen sitter i Dublin og bestemmer når øksen kommer
Ser man på utviklingen i ruteprogrammet de siste årene så er det heller en nedgang enn en vekst, og hvis nå Ryanair plutselig dukker opp på OSL som jo ikke utelukkes ref innlegg nr 2 her, og flytter over de viktigste rutene så står i praksis Rygge igjen med nærmest ingenting I følge Rygge sine sider har Ryanair mellom 9 og 12 daglige avganger de neste par dagene (samt at Norwegian har en og annen Spaniarute i ny og ne), og da sier det seg selv det ikke skal store kuttene fra Ryanair til før flyplassen ikke har nok trafikk til og drive videre Last edited by Someone; 14-12-2015 at 14:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Ryanair kan velge mellom Torp og Gardermoen. Torp vil være det mest logiske valget for Ryanair. Jeg vil bli overrasket om vi får se Ryanair oppe på Tåkemoen med mindre der er en diversion fra Torp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Slett ikke usannsynlig, men i så fall utrolig trist. En av få lufthavner i Norge med CATII/III rullebane.
Mener det fortsatt kan være grunnlag for ruter til de største norske og skandinaviske byene med rett materiell og riktige avgangs- og ankomsttider. Men litt er det nok dessverre ikke. Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det vil jeg tro de har gjort i mange år.
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Etter Norwegian sin fadese på Torp så tviler jeg på om (gitt at Rygge faktisk legges ned) Ryanair kommer så kraftig inn på Torp igjen. Forhåpentligvis kommer Bergamo tilbake, men utenom det så tror jeg det er Gardermoen eller nothing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da må Torp legges ned først. Too many airports, too little pax ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flysitter
|
![]()
skulle ikke Rygge bli vedlikeholdsbase for f35 motorene? Og hva skjer med med 720 skvadronen (339 avd Rygge)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Basen på Rygge ble i vår lagt ned, men FMR ønsker jo sterkt at Rygge blir en av de tre store innen Luftforsvaret. Så Rygge som flyplass er nok ikke over... Vedlikehold for F-35 mener jeg at skal stemme, ligger vell an til at de skal vedlikeholde andre lands motorer også...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Nå har man jo forsøkt det med ymse materiell uten at det har lykkes. I motsetning på vestsiden av fjorden virker det ikke som næringslivet på østsiden klarer skape nok etterspørsel Quote:
Rullebanen forsvinner jo ikke selv om den kommersielle delen legges ned. Selv om man ikke skal utelukke noe som helst, så er fordelen med infrastrukturkonkurser at tingene ikke forsvinner med mindre var fysisk river det |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
FlyKirurg
|
![]() Quote:
339RY skal også fortsette på Rygge på lik linje med 330-skvadronen.
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kveldsnytt melder nå at stortinget i kveld har vedtatt avgiften på 88 kroner. Blir spennende å se hvilke konsekvenser dette får for Rygge og luftfarten forøvrig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
EBD
|
![]() Quote:
Med andre ord skal det nå først ut på høring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Trodde denne nye "Flyseteavgiften" gjaldt kun innelandsrutene og ikke rutene til Ryanair ? Har jeg misforstått ??
Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Den gjelder nåde utland og innland. Strengt tatt er den heller ikke innført, men som en del av budsjettet vedtatt sendt på høring med plan om innføring til våren. Og jeg tror fortsatt ikke den vil bli innført i den foreslåtte formen. Men at det ikke vil hjelpe Rygge |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
"Den gjelder både utland og innland."
Men bare når flyet tar av fra en norsk flyplass. Hjemturen fra utlandet slipper unna.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Men altså.
Legge ned Rygge, Ryanair skal flytte derfra osv. på grunn av en avgift på 80 kr pr billett. Virker litt voldsomt. Er virkelig markedet så senisitivt at man lar være å bestille reisen på grunn av 80 kr ? Sorry, men synes det høres helt koko ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
|
![]()
Såvidt jeg har forstått, må selskapet også betale for de tomme setene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DAT klare for Moss Lufthavn Rygge | Glenn | Flyforum | 94 | 29-04-2012 21:05 |
Moss Lufthavn - Rygge - 22. august | AggTouchdown | Bilder & foto | 7 | 23-08-2011 13:41 |
Moss lufthavn Rygge | sarpingen87 | Flyforum | 5 | 09-10-2009 00:30 |
Moss lufthavn, Rygge | TG923 | Flyforum | 15 | 10-08-2007 15:36 |
Flygninger fra Moss Lufthavn Rygge? | xact | Reiseforum | 1 | 28-04-2007 16:21 |