![]() |
|
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,398
|
![]() Quote:
Poenget mitt er dual qual, eller hva de kaller det i SAS. Vet ingen selskap der piloter flyr både A320 og 330, men det kan nok sikkert gå om du flyr begge nok. 350 er en helt annen generasjon, så jeg tviler på at det går bra i lengden om du mikser med 320. Den neste generasjon Airbus narrow body kommer vel kanskje og ha en cockpit veldig lik dagens 350, og da kan du trygt fly begge. Problemet er at om det flyet er på tegnebrettet så blir det lenge til noen flyr det. Og da er kanskje 350 cockpit avlegs. 321LR er et helt nytt fly, med stort sett samme cockpit som en 319 fra 1988. XLR er ikke i lufta enda men har nok samme oppsett. Ja, vi har CPDLC og ETOPS i dag, men fortsatt samme flyet. Samme med DC9-10 til -50. Forskjellige varianter, flight directors etc, men samme flyet. MD80(glass) og B717 er to helt forskjellige måter og fly på, og bør ikke mikses selv om de på papiret er DC9. Problemet i Europa er fortsatt over kapasitet. Ola Dunk er blitt fortalt at det er en menneskerett med 199 kroners billetter til syden. I de siste 20 år siden 9/11 har forsikringen firedoblet seg, fuel er på tur opp og endelig blir flygere rundt i verden betalt mer enn de gjorde før. Da må prisene opp. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Konflikt mellom Lufthansa og Turkish | Someone | Småprat | 3 | 10-12-2013 09:33 |
Konflikt i Finnair | EB | Flyforum | 2 | 04-06-2008 19:44 |
Transwede konflikt rammer SAS | scandi | Flyforum | 31 | 13-12-2007 15:23 |
Transport varnar för konflikt med SAS | TG923 | Flyforum | 0 | 26-08-2007 17:03 |
Konflikt mellom BU og SK-piloter | Isbamse | Flyforum | 5 | 29-09-2005 16:00 |