![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]()
Flyr skal altså få seks splitter nye 737-8 levert vinter/vår 2022.
Signert LOI med ALC. Kilde: https://newsweb.oslobors.no/message/544220 Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,434
|
![]()
Med opsjon på ytterligere 4 leaset fra 2023
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2012
Posts: 650
|
![]()
Er det 737-8 de velger å kalle de for?
Sent fra min SM-F926B via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,179
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2012
Posts: 650
|
![]()
Det vet alle, og det offisielle fra Boeing er vel 737-8. Men noen flyselskaper kaller de forskjellige navn. Ryanair kaller de 737-8200 eller 737 MAX, feks. Mens andre beholder MAX8 teksten på kroppen.
Sent fra min SM-F926B via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,577
|
![]() Nei, det stemmer ikke. https://boeing.mediaroom.com/2021-10...ter-Deliveries Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2012
Posts: 650
|
![]()
For en shit storm Boeing har klart å koke sammen..
![]() Sent fra min SM-F926B via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,617
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2012
Posts: 650
|
![]()
Bare jeg som synes flagget foran døra ser rart ut?
Sent fra min SM-F926B via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2014
Location: Sandnes, Rogaland
Posts: 826
|
![]()
Synes illustrasjonen på hangar ser grei ut. men den linken der fungerer ikke lenger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,482
|
![]()
Der skal sku nok ske en konkurs i Norge inden de næste 2år, enten Flyr eller Norwegian ryger, det vil være dejligt hvis både SAS, Widerøe, Norwegian og Flyr overlever.
__________________
Upcomning flight: Ingen indtil videre. "InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt" |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,654
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Veldig spennende at Flyr går for Max (i mitt vokabular heter den Max uansett hva ulike selskaper kaller den).
Jeg tror med veldig stor sikkerhet at den gjennomsnittlige passasjer ikke forstår eller ser forskjell på de ulike navnene og variantene, og for min del hadde jeg ikke vært bekymret for å sette meg i en Max igjen (jeg fløy med DY Max rett før første ulykken med disse). Spørsmålet er hva Flyr skal bruke disse til? Ønsker de range til å komme inn på f. eks. OSL-NYC, eller primært reduserte operative kostnader vs. NG? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2012
Posts: 650
|
![]()
Folk er forskjellige, jeg bryr meg heller ikke om det er en MAX, nå som de er fikset og godkjent (igjen). Men samboeren min var sjokkert over at hun hadde flydd med MAX8 (United, LGA-MIA). Tror mange fortsatt reagerer negativt når/om de ser MAX på sikkerhetsarket..
Sent fra min SM-F926B via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]()
Synd!
Det gir iallfall ikke noe større initiativ til å bruke Flyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Men, det holder ikke dersom man samler argumenter. Just en liten blikk tilbake i historien. I Juni 1988 crashed en A320 på typens første revenue flight. Eksakt denne flytype er idag en av de mest sikre i lufta. Ingen har problemer å sette fot i en 320 idag, så lenge du har ikke generelt flyskrekk. 737MAX fikk grounding og en nytt myndighets godkjenning. Det er - teknisk sett - trygg å fly. Likevel hjelper det lite med folkens psykologien. Det vil ta tid og positive erfaringer før folk dropper sin følelse av en visst ubehagelighet.
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,612
|
![]()
Nei , det tror jeg ikke på , men det kan komme justeringer for flyflåten og ruter i forhold til markedet for alle 4 aktørene er nok mest sannsynlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,612
|
![]()
Dette blir interessant . Ikke overraskende at det er ALC og Steven F.
Udvar-Házy som er valgt fra Flyr sin side her. Braathens hadde flere maskiner fra ILFC som i sin tid ble startet og var eid av Steven F. Udvar-Házy. Her har nok tidligere forretningsforhold og bekjentskaper spilt en liten rolle. I min tid i Norway Airlines forhandlet vi også med ILFC og Steven F. Udvar-Házy om leie av 737- maskiner uten av det ble noe leieforhold den gangen. mer om dette senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
Join Date: Jul 2008
Posts: 41
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rekkevidden til 737 (FLYR) | aom2 | Småprat | 8 | 09-07-2021 10:53 |
Qatar med ordre på 30 787-9 og 10 777-300ER og LoI på 60 737-8max | Someone | Flyforum | 4 | 10-10-2016 13:45 |
Paris Air Show: Malev har signert LOI for 30 Superjet 100-95 | Stian | Flyforum | 8 | 20-07-2009 17:47 |
Staten har i dag signert avtale om 30 flyruter fra Gardermoen | Reiselivsavisen | Flyforum | 7 | 02-07-2009 13:23 |
Slik flyr man en 737 | Airwolf | Flyforum | 18 | 19-08-2005 00:03 |