![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan ikke Gardermoen gå tilbake til GEN.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() EDIT: NSB har faktisk ruter sør for Oslo også |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Newcomer
|
![]()
Ehem.
Det er godeste O'Leary som må ta "skylda" for denne her. WF oppdaga at vi begynte å få opp TRF flightene i Amadeus når man søkte på OSL. (Rundt 95 tror jeg Ryanair starta flyging til TRF) Da hadde smartingene fått dette avklart med IATA og fått godkjent bruken, og vi andre (WF,BU) måtte bare finne oss i det. Men som sagt, kjedelig. Det samme kommer til å skje med Rygge, da LCC kommer til å bruke den. Det mest kjente eksempel er vel Barcelona hvor sekundærflyplassen ligger miiiilevis fra hovedflyplassen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Men la oss få GEN tilbake da, slik at vi som foretrekker Gardermoen slipper Torp og Rygge. For meg som flyr fra Trondheim er det ganske mye enklere å komme seg til Gardermoen dersom jeg skal videre ut i verden. Det må nå være i OSL (selskapet) sin interesse å få dette til også. Skjønner ikke at de fant seg i at noen plutselig fikk tjuvlåne koden deres.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||||
Newcomer
|
![]() Quote:
Og hvor stor del av befolkningen er studenter som kan benytte seg av rabatten til NSB? Skjønner ikke helt klaginga over ENRY og dens avstand til Oslo. Man har bra jernbanespor og firefelt motorvei hele veien. Tre kvarter i bil/tog fra en hovedstad til en flyplass er ikke langt. Greit det hadde vært fint å fremdeles ha Fornebu, men en flyplass midt i en storby er ikke alltid helt opptimalt for byen selv. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Hehe, jeg er veldig for å gjeninnføre GEN.
![]() Ellers er det meningen at Rygge skal få RYG, uten at jeg husker kilden. Det finnes forøvrig en IATA-kode fra før av som vi brukte i Luftforsvaret. Men husker jeg den akkurat nå? Neida. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå er da GEN opptatt da:
DAC GEN A:APT B:BUS C:CITY G:GRD H:HELI O:OFF-PT R:RAIL S:ASSOC TOWN CITY : GEN C PUENTE GENIL /ES:SPAIN AIRPORT-HELIPORT : GEN A PUENTE GENIL /ES - 0K ¬
![]() |
#29 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
DAN RYGGE A:APT B:BUS C:CITY G:GRD H:HELI O:OFF-PT R:RAIL S:ASSOC TOWN ZXU C RYGGE /NO R ZXU - RYGGE RAIL - 0K /NO R2Y G RYGGE FLYSTASJON /NO ¬
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
W-slingene ble bare V-slinger, Torp 18/2 | GF1 | Småprat | 8 | 20-02-2012 22:02 |
Ikke bare i Norge det er Agurktid | Bizflyer | Flyforum | 0 | 24-07-2009 10:41 |
Det MAATTE bare komme ....... | LN-MOW | Flyforum | 13 | 11-11-2006 16:30 |
Da er det bare å booke på NSB | Hurum | Flyforum | 21 | 31-01-2006 08:04 |
Ikke bare i Norge det er flyvelederproblemer | LN-MOW | Flyforum | 4 | 20-12-2005 17:43 |