![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Siden det har gått på sparebluss i år har jeg allerede avsluttet flyåret og teller kun 62 flighter mot 66 i 2018. Kun ett nytt flyselskap og 3 nye flyplasser.
Flighter: SAS: 23 Lufthansa: 8 KLM: 8 Norwegian: 6 Brussel: 4 British Airways: 4 Air France: 2 Austrian: 2 Croatian: 2 Wizzair: 2 United: 1 Nye flyplasser: LNZ LTN TLS Noe av det som huskes: Reise til Derby har gitt permanent svarteliste for reiseforslag for en av forumsdeltagerne. Tåregass som trengte inn på hotellrom i Toulouse (Gule vester....) Solnedgang fra Getty Center i LA Bar med havfruer i Fort Lauderdale Girls und Panzer i Oarai Klassisk elvetur på Rhinen Ilfracombe hvor jeg skulle hatt mere tid Pflasterspektakel i Linz Tur på Lago Maggiore Snublet midt oppi missekåring i Shenzhen
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Kun 9 flighter i 2019, hvilket er det nest laveste noen sinne. Ingen nye destinasjoner, ingen nye flyplasser, selv om jeg aldri har reist fra SXF før, kun til. Derimot ble det 2 nye flyselskap: Air Leap og Ethiopian Airlines, 2 helt nye flytyper A220 (A220-300) og Saab 340, og en ny undertype: 787-8. Mest minneverdige var jo helt klart Air Leap og Saab 340 på OSL-ARN
Flyselskap: SAS: 4 Swiss, Air Leap, easyJet, Ethiopian Airlines, Norwegian: 1 Flytyper: 737-800: 5 A320, A220-300, 787-8, Saab 340: 1 Flyplasser: OSL, ARN, CPH, TXL, SXF, NCE, ZRH |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
2019 rundes av med 15 flyreiser, opp fra 13 for 2018. Mindre positivt er at 2019 er første året siden 2001 uten en eneste long-haul flight.
Høydepunket er nok absolutt tur til Lisboa i biz med samboer som trodde vi skulle reise i Economy, samboer som sa "Ja" på nevnte tur og at LH kjører A346 LIS-FRA, som jo gjør et par billetter i biz mye mer verdifulle. Ellers var en uke sol og dykking i Egypt i februar noe man virkelig trengte, og Flying Legends Airshow i Duxford. Også verdt å nevne at det synes i statistikken at det er mitt første hele år i fulltidsjobb, 8/15 flights er i Biz/Plus/Club Europe ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tja
i påska reiste jeg rundt med interrail og for første gang i mitt liv overnattet jeg i Italia som var ganske ukjent territorie for meg. Endte opp i Milano. Ganske sint tysk konduktør som krevde 10 euro to use ze pass in Italy må vel være høydepunktet. Det var toget fra Munchen mot Venezia. Jeg hoppet av i Verona og funderte på hva jeg skulle gjøre. Til min store overraskelse snakket personalet på stasjonen der engelsk så jeg fikk reservert sete på høyhastighetstoget til Milano uten problem. I sommer fikk jeg tatt toget København-Hamburg via Rødby-Puttgarden en siste gang, så togferger er det slutt på i Danmark nå. Fikk ellers besøkt sentrum av Frankfurt - en by som for meg fremstod som lite interessant. Greit å holde seg til flyplassen. Nye flyplasser - LKL og BDU og fikk også stifta bekjentskap med Finnmarks svar på Ruter - nemlig Snelandia. På BDU tok jeg et par bilder mens jeg gikk av flyet - men visste ikke at det var fotoforbud der før en del senere. Ubs - men forståelig nok - ganske militært område. Last edited by Hypern; 19-12-2019 at 12:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Med en tur hjem til jul blir det totalt 44 flighter i år, en vesentlig nedgang i forhold til 2018. Nedgradert til bronse i BAEC blant annet. Nye flyplasser: LUG - Eneste gjenverende rute var ZRH-LUG, som nå er lagt ned. BOO VIE Nye selskap: Austrian Adria (på vegne av Swiss på ZRH-LUG-ZRH). Siden gått konk Nye land: Østerrike Mest skuffende opplevelse: LH Business på OSL-FRA-VIE. Kuben any day fremfor det LH hostet opp av "mat" Mest positive opplevelse: Aldri feil med landing på HOV. Norges flotteste innflygning Last edited by OttoL; 19-12-2019 at 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Her har det vært en del mindre flying enn i fjor, og ikke minst på vesentlig rimeligere billetter. Litt tilfeldigheter ute og går for det meste. 2020 starter tilsvarende aktivt. Totalt 272.000km og 125 flighter. Hvorav 18 domestic, 82 intra-continental og 25 intercontinental. Flighter: SAS: 31 British Airways: 28 KLM: 23 Norwegian: 6 Air France: 5 LOT: 5 TAP: 4 American Airlines: 4 Delta: 3 Lufthansa: 3 Gledesdrepern: Er at mens det tidligere har vært en klar overvekt i business har det i år vært 79 i economy eller Plus og bare 1 i First Ting: - At jeg tipset en medforumist om å reise til Derby - Hvor sykt grusomme Premium Eco setene til AF er å forsøke å sove i - At jeg omsider kom meg tilbake til Jackson Hole
![]() |
![]() |
#9 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Auda, den var på todo-listen min.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Etter å ha vært i Lugano flere ganger er det nok utvilsomt lettest å fly til MXP og sette seg på direktebussen rett til Lugano, men det er jo ikke like gøy som en Saab 2000 på 5 graders glideslope
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Ikkeno morro med buss i Italia, bedre å bruke 2-3 timer på tog gjennom alpene til Zurich. Gjorde det med hell da jeg var innom Locarno i sommer.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
Her fra Deltabyen Lillestrøm meldes det om 83 turer i år. Det blir 85 med kommende turer til Japan i slutten av desember.
SK 65 flighter. LO 2 flighter. WF 4 flighter. OS 7 flighter. LH 3 flighter blir 5 flighter snart. AY 2 flighter. Det ble jo et år med mange flyvninger. Alle er private turer fra egen lommebok. Men det er det jo verdt selvfølgelig! ![]() Mest spesielle var farvel flighten med 600'en til SAS nå i høst. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ser man bort ifra Air Leap og Ethiopian, har det ikke blitt noen nye flyselskaper i år, utenom Eurowings i morgen. Ja også Air Europa, da.
Ikke så mange nye flyplasser heller, men loungen i Beirut var rå. Palermo var triste greier. Flyplassen altså. Og Sevilla var en kul by. Også fikk jeg testet LCY på vinterføre. Masse ikkeflyrelatert på kartet, hvorav Frankrike Vest dominerte i år. 39 flighter, hvorav 33 er internasjonale. Nå skal det legges til at de siste 6 antageligvis er internt i Frankrike. Drøye 77 timer flytid og en haug med CO2. Men nå drikker jeg ikke vann med kullsyre, så jeg tar vel inn litt der, vil jeg tro. FB Gull står seg et år til, men 2020 tror jeg blir et hytteår. Bortset fra, selvfølgelig, at jeg må bruke ESTAen min, før den går ut på dato. Etter det må jeg drive visumleken.
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid Last edited by Bergern; 20-12-2019 at 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dårligste på lang tid. Føler skam. Mangel-på-fly-skam.
WF er mest brukte selskap, sier ikke mer annet enn at årets høydepunkt nok var Upper Class på Virgin fra London til Atlanta. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]()
Absolutt ingen flyskam.
Landet på 201 flighter. 234881 km og 367 timer i luften. SAS: 122 KLM: 29 Finnair: 9 (Nytt selskap) Widerøe: 8 Iberia: 8 Thai: 6 Air France: 3 LOT: 3 Norwegian: 3 Brussel: 2 Transavia: 2 (Nytt selskap) United: 2 Croatia: 2 (Nytt selskap) Air Europa: 1 (Nytt selskap som rutefly) Fly BE: 1 Nye flytyper: A 350 Embraer 190 E2 Boeing 737 Max 9 ( i den grad dette ikke er en 737...) Nye flyplasser: ZAG - Zagreb RZE - Rzeszow 35 flyplasser 15 flyselskap 17 flytyper 91 ruter (mange nye) 15 land 3 kontinenter https://live.staticflickr.com/65535/...276f1175_z.jpg Last edited by Rland; 20-12-2019 at 07:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg har ikke helt oversikten, men har gjort en rask sjekk på nettsider nær meg, og kommet til følgende status for 2019:
SAS og WF: 90+2 WF i romjulen (klar overvekt SAS) Finnair: 4 (2 av disse strengt tatt WF) BA: 2 United: 2 American: 1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Helgeturekstremist
|
![]()
På todo-listen så jeg lurer på hvordan den er. Like bra som Poznan eller Wroclaw?
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Akkurat kommet hjem etter årets siste tur.
Antall flyginger: 88 Nye land: Bahamas (og Taiwan -definisjonsspørsmål) Nye flyplasser: MIA, IAD, ORD, ZRH, WAW, KRK, TPE. Nye flyselskap: LOT, EVA Air, Swiss og Mesa Airlines. Nye flytyper: 787-10, CS100/A220-100 Mest brukte flyplasser: SVG, OSL, LHR, CPH. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
A330
![]() Join Date: Mar 2007
|
![]()
Flyåret 2019 vil ende med totalt 45 flyturer. 44 hittil, og en SK OSL-MOL i romjulen. Samtlige i økonomi med unntak av oppgradering til SAS Plus på NRT-CPH.
Følgende er nytt dette året: Flyselskap: BRA (Amapola Flyg) airBaltic flybmi Flytyper: Airbus A220-300 Airbus A321neo Embraer ERJ145 Flyplasser: BMA, KID, IST (nye), NCL, SVO, VKO Av de totalt 45 flyturene er 21 norsk innenriks, 1 svensk innenriks, 21 intra-Europa og to interkontinentale (CPH-NRT-CPH). Topp tre flyplasser er OSL (34), TRD (11), og SVG (10). Topp flyselskap er SK (28) og DY (7). Topp flytyper er B737-800 (24) og B737-700 (7). A321, A320neo og A340-300 kommer på delt tredjeplass med 2. Mest positive opplevelse er så klart Japan. Var sjette turen dit nå i påsken og slår aldri feil. Ellers var det et svært hyggelig å fly Fokker 50 igjen med BRA og Amapola Flyg mellom Bromma og Kristianstad. Har mange barndomsminner med Fokker 50 opp og ned langs kysten mellom Stavanger/Bergen og Kristiansund. Vil også trekke fram airBaltics Airbus A220. Nydelig fly på alle måter, både utvendig og innvendig. Var en stor kontrast å komme om bord i den i RIX på veg til SVO etter å ha flydd en slitt og trang 737-500 fra OSL. Ikke så mye negative flyopplevelser i år. Eneste kan kanskje være bmi fra Newcastle til Stavanger hvor flyet ble mer og mer forsinket uten noe informasjon. Ny tid ble flyttet 30 min hver gang og slik holdte de på til vi omsider kom oss av gårde, tre timer forsinket. Sendte klage og krav om kompensasjon, men flybmi gikk konkurs to uker senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Reiseåret 2018 | Someone | Småprat | 53 | 13-01-2019 07:06 |
Reiseåret 2017 | fluxie | Småprat | 45 | 15-01-2018 16:42 |
Reiseåret 2017 | Sykkelthor | Reiseforum | 24 | 05-01-2017 14:49 |
Reiseåret 2015 | RJon | Småprat | 60 | 22-01-2016 18:36 |