![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Så var ikke SAS først ute med en stripe rundt motorene...Virgin Australia har tilsvarende plassering - bare i rødt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]() Quote:
![]() Last edited by Stone; 20-09-2019 at 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...og forrige designet til Alaska Airlines hadde tilsvarende stripe/r.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Sas reklamerer ikke bare med engelske ord, i HELE reklamevideoer, annonser, og reklameplakater er det bare benyttet engelsk, ikke et ord norsk. Og jeg skrev ''selv om både de ansatte og passasjerene er norske'', noe som ikke er det samme som ''bare engelsktalende crew''. For å ta et eksempel, så er det slik at etter hva jeg har hørt, så snakker de ansatte på Zara her i Norge bare engelsk, selv om både de ansatte og kundene er norske. Dit vil ikke jeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Jeg synes denne er meget fin, tipper hatten til kunsteren
![]() |
#86 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er det noen av de kyndige her som klarer lage en skisse på hvordan dette vil se ut på CRJ, ATR og A321 maskinene også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#88 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Som en uten SAS-tatovering på brystet, må jeg si det ble ganske stilig, men syns det er synd at de ikke hadde selvtillit nok til å beholde rødfargen ett eller annet sted.
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid Last edited by Bergern; 21-09-2019 at 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Old
![]() Join Date: Sep 2008
|
![]()
For å være ærlig, så er jeg glad for at SAS nå flyr til en flyplass der de passerer boligen min i en slik høyde at jeg kan slippe å se disse detaljene....
Scooter01 ![]()
![]() |
#90 |
Free Luigi
|
![]()
Hvis du forstår det så kan du jo, i stedet for å drive persondebatt, forklare hva det er. I motsetning til hva du faktisk tror, så forstår jeg oppriktig ikke hvordan noen kan trekke slutningen at internasjonalisert reklame betyr at et firma derfor bare kommer til å benytte seg av engelskspråklige ansatte. Det er mulig jeg mangler noe bedriftsøkonomisk innsikt som sier at det faktisk foreligger direkte sammenhenger mellom reklame-avdelinga og HR - så gjør meg gjerne klokere.
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Begynner man i det stille og går gradvis over til engelsk i flere kanaler og på flere områder legger ikke folk merke til det før det er for sent. Det er sammenhengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og når man først sitter her og vegeterer på CDG, får man øye på en 320 fra Italia. Er det ett flyselskap som trenger oppdatering, så er det det. Men det er vel knapt penger igjen til fingermaling...
![]() |
#94 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
De fikk nye farger for noen år siden, men tror progresjonen på malingen går relativt sakte |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Så mange ny alle maskiner fra Alitalia sist uke...en oppdatering av design som også var/er meget vellykket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Siden vi først har kommet inn på italienerne så kan jeg ikke annet enn å synge med i at det gjeldende designet på Alitalia-maskinene er meget behagelig å hvile øynene på. Er blant mine absolutte favoritter.
Når det gjelder nye SAS; en ting er animasjoner, en annen ting er å se ekte vare avbildet. Lenge siden jeg har vært like utålmodig på at en maskin skal komme ut av lakkeringshallen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Første A350 virker å bruke fryktelig lang tid i malerhangaren, og fortsatt ingen bilder finnes der ute
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Flyklapper
|
![]()
Med tanke på all blesten da den gikk inn i malerhangaren, hadde jeg ventet at den skulle blitt rullet ut under presentasjonen. Snodig hele greia. Kanskje kommer det en A320 ut først? Det står vel en til maling i Hamburg ...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Den hadde jo til og med fått montert motorer da den ble rullet inn. Slik at det jo heller ikke bør være er «halvferdig» fly de ruller ikke. Mulig «spesialfargen» til SAS tar litt lengre tid første gang, for ellers er det jo ikke noe komplisert livery |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kanskje blåfargen var "feil" her også
![]()
![]() |
|