Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

View Poll Results: Holder det med å ha besøkt "top 10"-listen av destinasjoner i USA?
Ja, da har man sett det meste som er verdt å se i USA. 8 9.88%
Nei, det er fortsatt mange andre steder man burde besøke. 73 90.12%
Voters: 81. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-07-2019, 12:05   #321
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Quote:
Originally Posted by SAS_flyer View Post
Besøk med leiebil bla dette stedet. Første norske bosetting. Minnekirkegård avduket av Kong Olav. Veikrysset Stavanger rett i nærheten. Norsk butikk med norske varer. Koselig spisested i butikken. Norsk museum.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Norway_(Illinois)

Sent fra min SM-A705FN via Tapatalk
Ja, jeg har tenkt tanken å kjøre litt rundt i området der. Har lest en bok om tidlig norsk utvandring til USA, og det kunne vært artig å følge i de tidligste utvandrernes fotspor! Takk for tips

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Har hatt mellomlanding der i januar og det så ut som scener fra filmen "The Day After Tomorrow"så det er veldig forståelig at det er billige turer dit på vinteren.

Ville gjort som jeg gjorde da og fly rett sørover. Da er det mulig å se steder i sørstatene uten altfor mye turister.

-Memphis/Graceland?
-St Augustine?
-Savannah?
-Charleston?

Eller du kan holde deg i kalde nord og dra til vikingene i Minneapolis.
St. Augustine, Savannah og Charleston skal jeg til i november, men jeg lurer litt på om jeg kanskje skulle reist litt vestover i sørstatene. Tennessee, Alabama, Mississippi er foreløpig ukjent territorie for meg. Kanskje Memphis er et greit utgangspunkt. Er vel ok klima der i januar også.

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Vel, Chicago er en av mine favorittbyer siden jeg bodde og jobbet der en sommer som utvekslingsstudent i forhistorisk tid. Så mye å se og gjøre.

Har også vært der mange gangerpå vinterstid. Det kan være fælt , veldig mange minus pluss sterk wind chill fra Lake Michigan.

Så du har et vanskelig valg .
Jeg liker Chicago svært godt selv, men jeg liker meg der nok best på høsten eller våren. Jeg frykter at januar/februar blir litt for kaldt, selv for en nordmann.

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
Det stemmer 28. januar er den første turen med SAS A350 til USA.
I hvilken klasse har du bestilt?
Jeg booket Plus
Old 06-07-2019, 12:35   #322
SAS_flyer
ScanFlyer Blue

SAS_flyer's Avatar

Drar du til Norway er det enkelt å kjøre videre til Mississippi og nedover langs elven. Fint å kjøre langs elven der og se dammer og landsbyer feks ned til Saint-Louis. Så er det spørsmål om dette er litt surt i Januar ja, men varm bil og klær fikser det meste.

Sent fra min SM-A705FN via Tapatalk
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2019, 20:08   #323
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

MOD:

Diskusjon om setekonfigurasjon på SAS A350 er flyttet til riktig tråd:

https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=148975
Martin is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2019, 21:01   #324
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Vil det gå greit å satse på kollektivtrafikk i Palm Springs?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2019, 21:51   #325
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Vil det gå greit å satse på kollektivtrafikk i Palm Springs?
Tja - spørs hvor du skal ..

Quote:
Travelers who are interested in taking the bus to popular tourist attractions will be happy to know that the website provides easily accessible information about which bus lines travel to which locations. That information is online at www.sunline.org. However, there is no transit service to some major attractions, such as the aerial tramway or the Indian Canyons hiking trails. Travelers with additional questions can contact The SunBus Rider Information Center during normal working hours at 1-800-347-8628.
https://www.tripadvisor.com/Travel-g...portation.html

eller

https://www.palmspringsca.gov/govern...transportation
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2019, 22:15   #326
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Tja - spørs hvor du skal ..
Tja, er fortsatt tidlig i research av destinasjonen. Når jeg spør Google Maps om hvordan man skal komme seg fra flyplassen til det som ligner litt på et sentrum så tar det flere timer å gå og enda lengere tid om man skal reise kollektivt.

Så dette er fortsatt et lite utbygd område.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 20-09-2019, 22:25   #327
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Tja, er fortsatt tidlig i research av destinasjonen. Når jeg spør Google Maps om hvordan man skal komme seg fra flyplassen til det som ligner litt på et sentrum så tar det flere timer å gå og enda lengere tid om man skal reise kollektivt.

Så dette er fortsatt et lite utbygd område.
Jeg skjønner ikke hvorfor du alltid overdriver fra flyplassen til Palm Springs sentrum tar det 46 minutter å gå, jeg vil neppe bruke lenger enn 25-30 minutter på den strekningen. Uber / Lyft er også kollektivt, men ja du finner neppe Vy eller #Ruter. Det er et flott område fra Oktober til begynnelsen av Mai, fra midten av Mai til og med September er det altfor varmt.
Old 20-09-2019, 22:42   #328
B747-8
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Jeg skjønner ikke hvorfor du alltid overdriver fra flyplassen til Palm Springs sentrum tar det 46 minutter å gå, jeg vil neppe bruke lenger enn 25-30 minutter på den strekningen. Uber / Lyft er også kollektivt, men ja du finner neppe Vy eller #Ruter. Det er et flott område fra Oktober til begynnelsen av Mai, fra midten av Mai til og med September er det altfor varmt.
Jeg/vi har vært flere ganger i Palm Springs (og Cathedral city).
En gang var jeg der i August og jeg syns ikke det var for varmt.
Jeg elsker Palm Springs på grunn av den tørre deilige luften.

LN-MOW: Tusen takk for den linken www.sunline.org.
Dette viste jeg ikke om
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2019, 22:52   #329
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
Jeg/vi har vært flere ganger i Palm Springs (og Cathedral city).
En gang var jeg der i August og jeg syns ikke det var for varmt.
Jeg elsker Palm Springs på grunn av den tørre deilige luften.

LN-MOW: Tusen takk for den linken www.sunline.org.
Dette viste jeg ikke om
Familien har hus i Palm Desert og det stenges i midten av Mai og åpnes i begynnelsen av Oktober igjen. 120 + Fahrenheiter er varmt - veldig varmt.

Når det gjelder buss så har her Aas ikke gjort hjemme leksene sine, de 4 buss rutene dekker bra og relativt hyppige avganger - rutene 14, 30, 111 og BUZZ er for meg som er kjent, god dekning fra flyplassen til sentrum og rundtomkring(tm) #30 stopper et kvartal fra terminalen omtrent samme avstand som fra Schengen gate på OSL til Vy plattformen, den knatrer inn til sentrum på litt under tiden tiden Flytoget eller Vy bruker fra OSL til Sentralstasjonen ikke helt så galt det.
Jeg har mange gode restauranter jeg ikke tørr å anbefale.....
Old 21-09-2019, 08:06   #330
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Ellers anbefaler jeg https://palmspringsairmuseum.org/.. Fabelaktig..

Men vi hadde bil begge ganger vi var der, en gang fra San Diego, andre fra flyplassen. Begge på sommer, så eneste måte en beveger seg i 40 pluss.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2019, 12:41   #331
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Jeg skjønner ikke hvorfor du alltid overdriver fra flyplassen til Palm Springs sentrum tar det 46 minutter å gå, jeg vil neppe bruke lenger enn 25-30 minutter på den strekningen.
Det var ikke meningen å overdrive. Google Maps sier at det tar 1:38 å gå fra flyplassen til det som for meg ser ut som sentrum ved "Palm Springs Art Museum Architecture and Design Center".

Og for busstruter så stolte jeg på det som dukket opp på Google Maps.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	palm.jpg
Views:	705
Size:	97.9 KB
ID:	47710  

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 21-09-2019 at 12:44.
Old 21-09-2019, 13:03   #332
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Modernism Week som er i februar ser ut som bra timing for å dra til Palm Springs.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 21-09-2019, 19:25   #333
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Det var ikke meningen å overdrive. Google Maps sier at det tar 1:38 å gå fra flyplassen til det som for meg ser ut som sentrum ved "Palm Springs Art Museum Architecture and Design Center".

Og for busstruter så stolte jeg på det som dukket opp på Google Maps.

Jet brukte også Google Maps som en av kildene til svaret, og jeg fikk 46 minutter rett opp, når en ser på ruten som ditt svar viser er det jo opplagt at noe er skikkelig galt(tm) hvorfor krysse rullebanene og starte i feil retning for så å gå rundt flyplassen ? Og hvorfor ser ikke du den relativt opplagte feilen (lurer jo også veldig på hvordan har klart å få til det svaret der - har forsøkt nå med 4 forskjellige plattformer og alle gir korrekt 46 min).
Når det gjelder buss zoomer jeg alltid inn til jeg ser ikonet for buss holde plass, i dette tilfellet fant jeg først terminalen og noodlet litt rundt til jeg fant en holde plass i nærheten 3-4 minutters gang avstand, når jeg klikket på holdeplass ikonet kom detaljene for #30 opp og raskt kunne jeg fastslå at det går kjappere enn Vy fra OSL til Oslo S.
Jeg bruker kollektivt daglig, også når jeg er på oppdrag rundt i USA og selv bruker jeg an App som heter Transit - som finner ruter rundt meg inkludert Lyft, Lyft Shared, Elektriske Sykler (Lime) og shared Car (Bil leie PR. Minutt).
Old 21-09-2019, 19:26   #334
B747-8
ScanFlyer Crusty

Quote:
Familien har hus i Palm Desert og det stenges i midten av Mai og åpnes i begynnelsen av Oktober igjen. 120 + Fahrenheiter er varmt - veldig varmt.
Onkel hadde hus i Cathedral city, og jeg var der en gang i Oktober (beklager August var feil).
Men, temperaturen var 100 Fahrenheit, og det var så deilig temperatur (jeg elsker varme).

Palm Springs området er helt fantastisk. Har vært der mange ganger og skal dit igjen
Old 21-09-2019, 21:00   #335
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Jet brukte også Google Maps som en av kildene til svaret, og jeg fikk 46 minutter rett opp, når en ser på ruten som ditt svar viser er det jo opplagt at noe er skikkelig galt(tm) hvorfor krysse rullebanene og starte i feil retning for så å gå rundt flyplassen ? Og hvorfor ser ikke du den relativt opplagte feilen (lurer jo også veldig på hvordan har klart å få til det svaret der - har forsøkt nå med 4 forskjellige plattformer og alle gir korrekt 46 min).
Som sagt ba jeg bare Google Map om hvordan man kom seg mellom sentrum og flyplassen og så kom dette opp. Når jeg faktisk reiser gjør jeg alltid dobbelssjekking med streetview, flyfoto eller lignende da Google Map gir ofte så dårlige råd om hvor og hvordan man skal reise. Hadde som sagt enda ikke gjort dette for Palm Springs.

Har uansett lyst på en tur dit og Modernism Week ser ut som en mulighet til å få sett mye i byen. Har jo allerede vært innom Graceland så hvorfor ikke Twin Palms aka huset til Frank Sinatra i Palm Springs?

https://www.youtube.com/watch?v=vzGNbOtfhj4

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 22-09-2019, 20:52   #336
B747-8
ScanFlyer Crusty

Tusen takk for video.
Denne hadde jeg ikke sett
Old 23-09-2019, 20:03   #337
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Finnes det noe tilsvarende Amangiri i nærheten av Palm Springs?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 04-10-2019, 15:53   #338
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Er det noen byer eller områder på vestkysten av Florida som er greie å oppleve uten leiebil?

Ser at istedenfor å ta tog oppover til Boca Raton er det jo mulig å ta buss rett fra flyplassen på tvers over til Naples eller Fort Meyers.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 04-10-2019, 16:32   #339
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Du kan jo dra til Tampa? Du kan til og med fly dit fra MIA

Vet ikke hvor spennende det er. Har vært der selv, men jobbet hele tiden

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2019, 18:16   #340
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Du kan jo dra til Tampa? Du kan til og med fly dit fra MIA

Vet ikke hvor spennende det er. Har vært der selv, men jobbet hele tiden
Tampa har jo en flyplass som mange flyr til fra Europa så jeg vil heller ta den på en tur hvor jeg flyr rett dit.

Å bytte fly uten gjennomgående billett er ikke greit for en helgetur. Og det er 6 timer med buss dit fra MIA som også er vel mye. Ser altså etter noe ved vestkysten lengere sør som både er verdt å besøke og hvor man kan overleve uten leiebil.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Reply

Posting Rules