![]() |
|
|
View Poll Results: Holder det med å ha besøkt "top 10"-listen av destinasjoner i USA? | |||
Ja, da har man sett det meste som er verdt å se i USA. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 9.88% |
Nei, det er fortsatt mange andre steder man burde besøke. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
73 | 90.12% |
Voters: 81. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#321 | ||||
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Quote:
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#322 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Drar du til Norway er det enkelt å kjøre videre til Mississippi og nedover langs elven. Fint å kjøre langs elven der og se dammer og landsbyer feks ned til Saint-Louis. Så er det spørsmål om dette er litt surt i Januar ja, men varm bil og klær fikser det meste.
Sent fra min SM-A705FN via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
MOD:
Diskusjon om setekonfigurasjon på SAS A350 er flyttet til riktig tråd: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=148975 |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Vil det gå greit å satse på kollektivtrafikk i Palm Springs?
![]() |
#325 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tja - spørs hvor du skal ..
Quote:
eller https://www.palmspringsca.gov/govern...transportation |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Tja, er fortsatt tidlig i research av destinasjonen. Når jeg spør Google Maps om hvordan man skal komme seg fra flyplassen til det som ligner litt på et sentrum så tar det flere timer å gå og enda lengere tid om man skal reise kollektivt.
Så dette er fortsatt et lite utbygd område.
![]() |
#327 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#328 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]() Quote:
En gang var jeg der i August og jeg syns ikke det var for varmt. Jeg elsker Palm Springs på grunn av den tørre deilige luften. LN-MOW: Tusen takk for den linken www.sunline.org. Dette viste jeg ikke om ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Når det gjelder buss så har her Aas ikke gjort hjemme leksene sine, de 4 buss rutene dekker bra og relativt hyppige avganger - rutene 14, 30, 111 og BUZZ er for meg som er kjent, god dekning fra flyplassen til sentrum og rundtomkring(tm) #30 stopper et kvartal fra terminalen omtrent samme avstand som fra Schengen gate på OSL til Vy plattformen, den knatrer inn til sentrum på litt under tiden tiden Flytoget eller Vy bruker fra OSL til Sentralstasjonen ikke helt så galt det. Jeg har mange gode restauranter jeg ikke tørr å anbefale..... ![]()
![]() |
![]() |
#330 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ellers anbefaler jeg https://palmspringsairmuseum.org/.. Fabelaktig..
Men vi hadde bil begge ganger vi var der, en gang fra San Diego, andre fra flyplassen. Begge på sommer, så eneste måte en beveger seg i 40 pluss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Og for busstruter så stolte jeg på det som dukket opp på Google Maps.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 21-09-2019 at 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Modernism Week som er i februar ser ut som bra timing for å dra til Palm Springs.
![]() |
#333 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Når det gjelder buss zoomer jeg alltid inn til jeg ser ikonet for buss holde plass, i dette tilfellet fant jeg først terminalen og noodlet litt rundt til jeg fant en holde plass i nærheten 3-4 minutters gang avstand, når jeg klikket på holdeplass ikonet kom detaljene for #30 opp og raskt kunne jeg fastslå at det går kjappere enn Vy fra OSL til Oslo S. Jeg bruker kollektivt daglig, også når jeg er på oppdrag rundt i USA og selv bruker jeg an App som heter Transit - som finner ruter rundt meg inkludert Lyft, Lyft Shared, Elektriske Sykler (Lime) og shared Car (Bil leie PR. Minutt).
![]() |
![]() |
#334 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Men, temperaturen var 100 Fahrenheit, og det var så deilig temperatur (jeg elsker varme). Palm Springs området er helt fantastisk. Har vært der mange ganger og skal dit igjen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Har uansett lyst på en tur dit og Modernism Week ser ut som en mulighet til å få sett mye i byen. Har jo allerede vært innom Graceland så hvorfor ikke Twin Palms aka huset til Frank Sinatra i Palm Springs? https://www.youtube.com/watch?v=vzGNbOtfhj4
![]() |
![]() |
#336 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Tusen takk for video.
Denne hadde jeg ikke sett ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Finnes det noe tilsvarende Amangiri i nærheten av Palm Springs?
![]() |
#338 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Er det noen byer eller områder på vestkysten av Florida som er greie å oppleve uten leiebil?
Ser at istedenfor å ta tog oppover til Boca Raton er det jo mulig å ta buss rett fra flyplassen på tvers over til Naples eller Fort Meyers.
![]() |
#339 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Du kan jo dra til Tampa? Du kan til og med fly dit fra MIA
Vet ikke hvor spennende det er. Har vært der selv, men jobbet hele tiden
![]() |
#340 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Å bytte fly uten gjennomgående billett er ikke greit for en helgetur. Og det er 6 timer med buss dit fra MIA som også er vel mye. Ser altså etter noe ved vestkysten lengere sør som både er verdt å besøke og hvor man kan overleve uten leiebil.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor bør en 15-åring dra hvis hun kunne reise "hvor som helst" med bestemora? | blazius | Reiseforum | 17 | 19-05-2016 23:17 |
Juletur 2014 - hvor bør man dra? | Chriscross | Reiseforum | 15 | 18-08-2014 10:29 |
Hvor bør man bo på Réunion? | robertaas | Reiseforum | 0 | 06-03-2012 05:25 |
Hvor bør jeg dra nå? | Sondbjo | Reiseforum | 14 | 15-02-2012 15:05 |
Hvor tidlig bør man booke tur til USA? | kjemperud | Reiseforum | 16 | 21-12-2011 00:10 |